annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer WiFi Calling bij Orange?

Topic gestart op: 15-02-18 09h14

Antwoorden: 8 antwoorden

houttbe
Ervaren verkenner

Wanneer WiFi Calling bij Orange?

Begin 2016 kondigde Orange aan WiFi calling te zullen uitrollen in heel haar Europese netwerk:

With the launch of WiFi Calling, Orange is extending and complementing its mobile network to offer customers greatly improved indoor coverage, responding to those customers who struggle to get reception inside their homes and businesses. WiFi Calling will launch across Orange’s remaining European footprint over the course of 2016 and early 2017.

https://www.orange.com/en/Press-Room/press-releases/press-releases-2016/Orange-confirms-launch-of-Vo...

In Frankrijk en een aantal andere Orange-landen is WiFi Calling beschikbaar maar in België blijft het oorverdovend stil. Weet iemand of dit project ook hier wordt geïmplementeerd ?

Ik stel de vraag omdat in ons recent appartement praktisch geen mobiel signaal te ontvangen is, en dit komt wel vaker voor in goed geïsoleerde nieuwbouw. Dus WiFi Calling komt tegemoet aan een reële behoefte.

Labels (2)
8 ANTWOORDEN 8
Manu
Veteraan verkenner


RubenW schreef:

 

Om je probleem van het netwerk thuis op te lossen is er wel een andere oplossing; een femtocell.

Deze kan je via de klantendienst (sociale media / 5000) gratis thuis opgestuurd krijgen. 

 @RubenW

Hoe gaat dit exact in zijn werk dan? En wat is de kostprijs voor het gebruik van dergelijke versterkers?

Als ik dit opzoek vind ik volgende website terug: https://business.orange.be/nl/business-oplossingen/indoor-coverage

Dit lijkt me een versterker voor grotere bedrijven. Is dit dan ook wel mogeljk voor de particulier (of zelfstandigen)?

Alvast bedankt!

0 pluimen
RubenW
Ervaren verkenner


Manu schreef:

RubenW schreef:

 

Om je probleem van het netwerk thuis op te lossen is er wel een andere oplossing; een femtocell.

Deze kan je via de klantendienst (sociale media / 5000) gratis thuis opgestuurd krijgen. 

 @RubenW

Hoe gaat dit exact in zijn werk dan? En wat is de kostprijs voor het gebruik van dergelijke versterkers?

Als ik dit opzoek vind ik volgende website terug: https://business.orange.be/nl/business-oplossingen/indoor-coverage

Dit lijkt me een versterker voor grotere bedrijven. Is dit dan ook wel mogeljk voor de particulier (of zelfstandigen)?

Alvast bedankt!


Het is geheel gratis als particulier. De installatie doe je zelf (aan de hand van begeleidende instructies). 
Je kan hiervoor best de klantendienst contacteren, die helpen je graag verder. 🙂

Groetjes,

RubenW

houttbe
Ervaren verkenner

Dank Ruben. Er zit al meer dan een jaar vertraging op, hopelijk maken jullie nu vaart. 

 

De femtocell is een oplossing maar ik vind een GSM mastje in mijn appartement toch wat griezelig omwille van stralingsrisico. Ik zou liever gebruik maken van het bestaande WiFI netwerk.

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Hoi,

 

Ivm straling van Femto, ik vond volgend artikel online een tijdje geleden toen ik zelf zocht naar de impact ervan - artikel (zie onderdeeltje "gevaar").

Een Femtocell zendt golven uit van maximaal 20 tot 100 milliwatt.  Dat is veel minder dan de antennes die gebruikt worden in het publieke netwerk.  Een Femtocell is minder belastend dan dect-telefoons en wifi, en die zijn ook al  breed  geaccepteerd.  Bij Wi-Fi en DECT (draadloze binnenhuis telefoons) wordt continu de volle lading energie gebruikt,  terwijl een Femtocell de gewoonte heeft om dit aan te passen aan de omgeving.

 

Hopelijk kan dit je toch wat gerust stellen 🙂

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen