Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Moondust
Gewaardeerd verkenner

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@patrick2 en @Cdt24801

Vandaag nog eens contact gehad met de klantendienst. En weer hetzelfde verhaal. Niet mogelijk met een herlaadkaart.

Dus nog steeds op zoek naar een oplossing

0 pluimen
patrick2
Aspirant sjamaan

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Moondust is wel heel raar dat het met een herlaadkaart niet werkt. Maar goed ik kan de technische kant niet zien van de femtocel dus geloof wel dat het dan ook echt niet werkt met een herlaadkaart. Natuurlijk zijn er andere wegen te bewandelen om eventueel uw probleem op te lossen. Want op internet kan u altijd zoeken achter een versterker voor de gsm. Er zijn genoeg firma's te vinden die dit verkopen. Vrees alleen dat het niet de goedkoopste gaan zijn. Kan uw rekening niet maken maar kan mij voorstellen dat u ook geen tig euro's daar aan uit wil geven. 

Misschien een gedacht maar ook enkel een gedacht: u bent tevreden van Orange als provider en gebruikt een herlaadkaart. Het is ook niet zonder reden dat u een herlaadkaart gebruikt maar zou het een optie kunnen zijn om een klein abonnement van 8 euro per maand te nemen en dan eventueel een femtocel tenemen? 

0 pluimen
Moondust
Gewaardeerd verkenner

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@patrick2Ik had ook al gekeken naar een niet oem oplossing. Maar  deze zijn toch wel redelijk duur en blijkbaar niet volledig legaal.

De herlaadkaart is omdat ik veel meer telefoon krijg dan dat ik zelf bel. Vandaar dat een herlaadkaart beter uitkomt.

0 pluimen
patrick2
Aspirant sjamaan

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Moondust duidelijke reden voor de herlaadkaart. Dan denk ik zelf dat het moeilijk wordt om uw probleem zo snel mogelijk op gelost te krijgen. Er zal wel ergens een oplossing voor handen zijn maar niet direct vrees ik zelf. Wil voor u ook eventueel wel eens zien of ik ergens iets tegen kom dan laat ik dat weten hier . 

0 pluimen
Cdt24801
Gewaardeerde sjamaan

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Moondust

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid om VoWiFi te gebruiken, maar daarvoor heeft u een compatibele foon nodig, en dat zijn er niet zo heel veel en zijn natuurlijk niet de goedkoopste ...

Alhoewel, als ik het er nog eens op nalees staat daar inderdaad uitdrukkelijk bij dat deze techniek niet alleen een compatibele foon, maar ook een abonnement vereist ...  Dus ook weer geen oplossing voor u. Smiley Verdrietig

Hieruit kunnen we naar analogie vaststellen dat de femtocel inderdaad ook niet gaat werken op een herlaadkaart, maar dat is dan specifiek door Orange zo geprogrammeerd, zuiver technisch zou dat geen beperking mogen zijn.Gefrustreerde smiley

0 pluimen
Moondust
Gewaardeerd verkenner

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Cdt24801

Ik zou ook denken dat er geen verschil zit in het bellen met een abonnement of bellen met een herlaadkaart. Het signaal dat gebruikt wordt is toch hetzelfde.

En verder als ze schrik hebben dat iemand met een herlaadkaart zou overstappen nadat hij/zij een femtocel heeft ontvangen, kan ook geen reden zijn. Aangezien dat de femtocel van Orange enkel voor Orange klanten werkt en één van de concurenten zal niet werken.

Dus het idee waarom niet net een herlaadkaart is mij nog steeds niet duidelijk, en de helpdesk kan/wil hier ook geen duidelijkheid over geven. Het is telkens dat ze navraag gedaan hebben en dat het niet gaat met een herlaadkaart. En als ik dan vraag om de persoon, bij wie ze die navraag gedaan hebben, te mogen spreken dan gaat dit plots niet.

Daarom ben ik er nog altijd niet uit of het aan de operator ligt of niet. 

0 pluimen
Highlighted
Cdt24801
Gewaardeerde sjamaan

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Moondust

Als ik de lijn doortrek naar WoWiFi en VoLTE dan kan ik enkel maar de conclusie trekken dat het puur een commerciële beweegreden betreft. Enkel klanten met een abonnement kunnen van die faciliteiten genieten.

Tja, wij als klant kunnen dat enkel maar vaststellen en betreuren, enkel het directiecomité van Orange kan daar iets aan veranderen ... Smiley Verdrietig

CeLaJa
Gewaardeerd verkenner

Re: Zeer matige ontvangst thuis

Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.

@Cdt24801  @patrick2 @Totem

 

0 pluimen
Cdt24801
Gewaardeerde sjamaan

Re: Zeer matige ontvangst thuis


@CeLaJa  schreef:

Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.

@Cdt24801  @patrick2 @Totem

 


Inderdaad, dat is een "detail" dat wel eens over het hoofd gezien wordt ... Het is effectief zo dat de FemToCell permanent over een vaste verbinding met het internet dient te beschikken. Het toestel maakt permanent verbinding met de servers van Orange om het telefoon en mobiele signaal (3G) binnen te halen om het dan vervolgens bij u uit te stralen zoals een gewone zendmast, maar dan op kleine schaal.

Zonder vast internet, zoals een FlyBox bvb, gaat het inderdaad niet werken ...

Het is ook logisch hé. De FemToCell heeft een internetverbinding nodig om het signaal te gaan halen op de Orange servers. Je hebt geen ontvangst binnen, dus de FlyBox kan geen verbinding maken. Bijgevolg kan de FemToCell ook niks uitzenden ....

En moest de FlyBox wel een goed signaal binnenkrijgen heb je de FemToCell niet nodig ...

Trouwens, stel dat FemtoCell zou werken. Je zou met uw FlyBox niet veel zijn want de FemToCell geeft "slechts" 3G, geen 4G.

Het is wel zo dat die vaste internetverbinding niet noodzakelijk van Orange moet zijn. Gewoon via een vaste lijn op internet kunnen is voldoende.

Ik hoop dat je hiermee een beetje beter geïnformeerd bent.

0 pluimen
Fif
Aspirant verkenner

Re: Zeer matige ontvangst thuis

Op je dak of in de tuin een externe antenne plaatsen. Dan met een kabel met SMA connector naar binnen komen in de woning en die aansluiten op de flybox. De antenne beetje draaien tot je het beste bereik gevonden hebt, zo krijg je overal perfecte dekking. Let er wel op dat de antenne hiervoor bestemd is en ook bestemd is voor 4G (in totaal de antenne, kabel en een voet betaal je als je beetje zoekt 60/80euro) 

 

Ik heb het ook zo moeten doen, ervoor binnen 0 streepjes. Nu heb ik er 4/5 en snelheden van +1000mb

 

Je kan die antenne ook aansluiten op een signaalversterker die er dan weer voor zorgt dat je overal binnen kan bellen, anders kan je binnen met wifi bellen via de flybox. 

 

 

Leden met de meeste pluimen