Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Moondust
Gewaardeerd verkenner

Zeer matige ontvangst thuis

OPGELOST

Ik heb een heel slechte ontvangst in huis met de smartphone.

Dit is heel frustrerend omdat ik later altijd meldingen krijg van oproepen die ik gemist heb.

Ik heb ondertussen ook al de simkaart in een ander toestel geprobeerd maar de ontvangst blijft slecht.

 

Is hier een oplossing voor?

Labels (2)
0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
patrick2
Leidende genezer

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Moondust ik heb op dit soort post al verschillende malen beantwoord met de oplossing voor dit soort problemen. Zal ook aan de oplossing geven wat u eventueel kan doen.

U kan bellen via wifi activeren op uw gsm. Dit is een gratis dienst die extra al geactiveerd is op de internet lijn info zie : https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi. 

U kan ook kiezen voor een femtocel. Dit is een bijkomend kastje in uw woning en dat kan u aanvragen via het nummer 5000 of via facebook messenger. 

Voor eventuele vragen of problemen zal ik u zeker graag helpen maar sommige posts zijn opgelost en daarom erg belangrijk om eens terug te zien in de verschillende rubrieken. 

0 pluimen
Moondust
Gewaardeerd verkenner

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@patrick2

Ik heb inderdaad gezien dat er al enkele malen deze vraag gesteld was. Maar ik wou niemand zijn topic overnemen. Vandaar dat ik een nieuwe aangemaakt had.

Nu ivm uw antwoorden.

Bellen via wifi zal niet gaan aangezien mijn toestel er niet tussenstaat.

Femtocel: Dit klinkt als de ideale oplossing. Gaat dit ook met een herlaadkaart?

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Moondust ja hoor dat gaat perfect . Het enige wat dat kastje doet is enkel uw signaal voor bellen en smsen versterken . Houd er natuurlijk rekening mee daar waar u dat plaatst dat daar ook het sterkste signaal is . Dus hangt dat in uw living dan wil dat niet meteen aangeven dat u boven in uw woning dan ook dat perfecte signaal gaat hebben. Wil dat belangrijke punt wel meegeven . 

Moest u eventueel bepaalde vragen , onderwerpen , zien voorbij komen mag u daar gerust op inspelen dat is geen probleem. 

Maar zoals al eerder gezegd help de mensen graag aan een oplossing dus ook bij deze . 

0 pluimen
Moondust
Gewaardeerd verkenner

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@patrick2

Bedankt voor de antwoorden.

Maar hoe raak ik aan zo'n femtocel?

Via de klantendienst is geen optie aangezien ze mij daar niet willen verder helpen. (Ook ben ik al meer dan 20 jaar klant, ik kom nog uit het Mobistar tijdperk).

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Moondust u kan met de klantendienst bellen het nummer de 5000 . Deze gaan voor u een dossier op maken en dan krijgt u vervolgens de femtocel gratis thuis gestuurd met de post. De tweede lijn eventueel is via facebook messenger. Ook daar wordt dan een dossier gemaakt voor u en ook dan zal de femtocel gratis thuis gestuurd worden door de post. 

En waarom zou de klantendienst u niet willen helpen? veel denken dat het misschien kommer en kwel is maar er zijn  ook zeker hele goede mensen tussen die u zeker wel willen helpen , heb zelf hele goede ervaringen met de klantendienst ( drie keer ooit gebeld ) en via facebook messenger ook perfect geholpen ( twee keer tot nu toe ) 

0 pluimen
Moondust
Gewaardeerd verkenner

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@patrick2 Ik heb contact gehad met de klantendienst en daar werd botweg gezegd dat dit niet kon ivm een herlaadkaart.

Er werd mij opgedrongen om over te schakelen op een abonnement ofwel een andere provider te nemen.

(Ik heb al met verschillende klantendiensten gebeld en ben steeds goed verder geholpen geweest. Zelfs waar ik pas klant was.) 

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Moondust klinkt raar in de oren dat het met een herlaadkaart niet gaat werken. Stuur bericht anders via facebook messenger . 

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@patrick2en @Moondust

Ik vind het ook zeer bizar, die historie met de herlaadkaart .. De femtocel doet niets anders dan het telefoonsignaal via internet in uw huiskamer brengen en daar opnieuw uitstralen. Wie of wat dat signaal opvangt doet er inderdaad niet toe, er is geen enkele technische reden om daar onderscheid in te maken.

Voor wat betreft het bereik: in één van de artikels ergens op de website van Orange heb ik gevonden dat het om een 15-tal meter zou gaan in vrije ruimlte, dus heel sterk is dat signaal ook niet, maar wel voldoende om toch in de huiskamer normaal gebruik te kunnen maken van uw foon.

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

Re: Zeer matige ontvangst thuis

@Cdt24801 ja zou echt raar zijn he , herlaadkaart werkt niet en abonnement wel alsof dat kastje weet wat we hebben . Denk eerder dat de persoon aan de lijn niet veel goesting had maar bon zullen ff moeten afwachten wat het gaat worden. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen