annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zeer slecht of helemaal geen bereik binnenshuis

Topic gestart op: 30-08-19 19h48

Antwoorden: 2 antwoorden

dreivilo47
Ervaren verkenner

Zeer slecht of helemaal geen bereik binnenshuis

OPGELOST

Ik ben al jaren klant bij Mobile Vikings.  Lang gaat dit niet meer duren.

 

Onlangs is Mobile Vikings (MV) overgestapt van het BASE- naar het Orange-netwerk.  De laatste tijd heb ik zeer slecht of helemaal geen bereik binnenshuis.  Dan krijg ik meestal "Alleen noodoproepen - Mobile Vikings" te zien op m'n smartphone (Xiaomi Mi A2 Lite) of "Geen service".  En dat wil ik niet meer.

 

Ik zou graag willen overstappen naar Orange Koala (abonnement, eerste 3 maanden 15€/maand, later 20€/maand) via www.orange.be/nl/producten-en-diensten/abonnementen/koala

 

Voordat ik overstap wil ik graag een antwoord op de volgende vragen:
01) Gaat het bereik binnenshuis wel verbeteren met Orange vermits Mobile vikings op het Orange-netwerk zit of blijft dat even slecht?  Ik heb de Orange netwerkdekking getest via http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl, maar m'n voorgaande zin doet me twijfelen of dit wel klopt.
02) Onbeperkt bellen naar alle netwerken: Alleen naar mobiele nummers of ook naar vaste nummers (huistelefoon, vb. Proximus)?
03) Onbeperkt bellen naar alle netwerken: Geldt dit ook vanuit Spanje naar m'n huistelefoon (Proximus)?
04) Als ik overstap (via web) van MV (bestaand nummer) naar Orange Koala, binnen hoeveel tijd ontvang ik m'n nieuwe simkaart en wanneer is de overstap ok?
05) Is Orange Koala te betalen via domiciliëring, overschrijving, app, ...?
06) Heeft Orange ook een app (naam?) zoals MV waar ik m'n verbruik kan bekijken?
07) Als ik meespeel met een smswedstrijd (vb. 6022) hoe wordt de kost van deze sms dan behandeld?  Is dat gratis of wordt dat extra gefactureerd?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@dreivilo47  Ga u een paar antwoorden geven op al de vragen . 

1 het bereik binnenhuis kan beter zijn . Dit omdat Orange hun klanten voorrang geeft op het netwerk. 

2 en 3 is te samen gesproken echt onbeperkt. Dus u kan bellen naar vaste lijnen en gsm lijnen in heen België. Naar de eu nummers en naar speciale nummers , 0900 , zijn betalende nummers. Moest u in het buitenland zijn is bellen naar uw eigen vaste lijn inbegrepen in uw bundel dus onbeperkt bellen naar alle netwerken.

4 als u online de aanvraag doet duurd het een tweetal werk dagen voor de simkaart per post arriveerd. Dan dient u uw activering op te starten zodat uw bestaande nummer overgezet kan worden. De overzetting kan ook tot 48 uur dure. Gaat u naar een Orange shop kan de activering van de simkaart sneller , lees de zelfde dag , maar ook de nummeroverzetting duurd tot 48 uur.

5 elk abonnement is per domicilieering te betalen. 

6 Orange heeft de MYORANGE app . Daar ziet u alle resterende data wat u nog heeft en hoeveel smsen u gedaan heeft als ook hoeveel minuten u gebeld heeft. Daarnaast ziet u ook meteen al uw betaalde en onbetaalde facturen en u kan er ook uw factuur mee betalen moest de bank betaling mislukt zijn. 

6 speciale nummers om te bellen of te smsen ziet u staan bij , buiten uw abonnement. Dit stukje ziet u ook staan in de app als u kosten maakt buiten uw abonnement dus speciale nummers of andere nummers die betalend zijn. Ook is er een klantenzone op de pc beschikbaar waarin u dezelfde info ziet staan. 

 

Hooelijk bent u met deze antwoorden een stuk geholpen anders vraag maar raak. 😁

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@dreivilo47  Ga u een paar antwoorden geven op al de vragen . 

1 het bereik binnenhuis kan beter zijn . Dit omdat Orange hun klanten voorrang geeft op het netwerk. 

2 en 3 is te samen gesproken echt onbeperkt. Dus u kan bellen naar vaste lijnen en gsm lijnen in heen België. Naar de eu nummers en naar speciale nummers , 0900 , zijn betalende nummers. Moest u in het buitenland zijn is bellen naar uw eigen vaste lijn inbegrepen in uw bundel dus onbeperkt bellen naar alle netwerken.

4 als u online de aanvraag doet duurd het een tweetal werk dagen voor de simkaart per post arriveerd. Dan dient u uw activering op te starten zodat uw bestaande nummer overgezet kan worden. De overzetting kan ook tot 48 uur dure. Gaat u naar een Orange shop kan de activering van de simkaart sneller , lees de zelfde dag , maar ook de nummeroverzetting duurd tot 48 uur.

5 elk abonnement is per domicilieering te betalen. 

6 Orange heeft de MYORANGE app . Daar ziet u alle resterende data wat u nog heeft en hoeveel smsen u gedaan heeft als ook hoeveel minuten u gebeld heeft. Daarnaast ziet u ook meteen al uw betaalde en onbetaalde facturen en u kan er ook uw factuur mee betalen moest de bank betaling mislukt zijn. 

6 speciale nummers om te bellen of te smsen ziet u staan bij , buiten uw abonnement. Dit stukje ziet u ook staan in de app als u kosten maakt buiten uw abonnement dus speciale nummers of andere nummers die betalend zijn. Ook is er een klantenzone op de pc beschikbaar waarin u dezelfde info ziet staan. 

 

Hooelijk bent u met deze antwoorden een stuk geholpen anders vraag maar raak. 😁

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


dreivilo47
Ervaren verkenner

Spoiler

Bedankt voor uw uitgebreide en waardevolle reactie. Met uw antwoorden ben ik heel wat verder geholpen.
Ik heb intussen Orange Koala besteld via https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/abonnementen/koala

Leden met de meeste pluimen