annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

overstap telenet - orange

Topic gestart op: 09-10-19 17h26

Antwoorden: 10 antwoorden

kris14
Ervaren verkenner

overstap telenet - orange

Hallo, 

vandaag is de orange technieker orange komen installeren.

nu kijk ik op de pc en ik zie dat mijn internet naam (ethernet) nog steeds op de naam van telenet staat. 

ook zo bij mijn wifi. Dit vind ik nu wel erg vreemd, want de telenet modem is niet meer aangesloten.

wat kan ik hier aan doen? 

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
patrick2
Wijze
Wijze

@kris14  dat is een normaal verschijnsel. Uw pc onthoud namelijk de namen van de verbindingen waar u ooit mee gewerkt heeft. Als u nu verbonden bent met de Orange modem dus ook Orange netwerk is het goed. Moest het u storen kan u altijd bij uw verbindingen eens nakijken om het netwerk te vergeten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
kris14
Ervaren verkenner

Ok, het is maar een naam natuurlijk
Maar hoe komt het dan dat er ook nog steeds een wifi signaal van Telenet is en dat het wifi signaal van orange (wat ik geselecteerd heb) geen verbinding kan maken met de wifi booster? 
Kort samengevat, ik heb 2 wifi signalen in mijn huis!? 
Heb ik last van spoken in mijn huis?? 
0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@kris14 euh normaal als de modem afgekoppeld is zou er geen wifi meer mogelijk zijn met wifi van Telenet. Tenzij u er nog ergens powerlines of een accespoint heeft staan wat wel verbonden is nog met dat netwerk. Ook een eventuele router die er nog staat zou de oorzaak kunnen zijn. Alles wat er nog tussen staat voor versterking van de wifi en dergelijke zou dus moeten worden aangepast naar Orange.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kris14
Ervaren verkenner

Ik ben dus een leek he..

Ik heb enkel van die wifi versterkers (tplink) en 1 wifi booster van Telenet.

Maar dan is het toch nog vreemd omdat er geen Telenet modem ingeschakeld is ik toch nog mijn gsm en tablet kan verbinden met een Telenet wifi? 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen