annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

uploadsnelheid instabiel Easy Internet@home

Topic gestart op: 20-11-19 19h42

Antwoorden: 11 antwoorden

walterBE
Veteraan verkenner

uploadsnelheid instabiel Easy Internet@home

Hallo,

Ik heb Esay Internet@home sinds een paar jaar. Tot op heden geen echte problemen. Toch tot gisteren. 

Normaal heb ik een upload & download van een 45-55 Mbps. Soms iets meer, upload regelmatig wat hoger dan download. ping een +/- 20 ms.  Signaalsterkte 75% , 3 van de 4 streepjes. 

Toestel is een TP Link Archer.

Archer MR200 v1 met firmware 0.9.1 0.0 v004a.0 Build 170210 Rel.63527n

Sinds gisteren heb ik problemen met de uploadsnelheid. Die is instabiel en vooral erg laag. In zijn meest extreme momenten zit ik op 0 of onder de 1 Mbps. Meestal wat hoger. Een 2,5Mbps tot 13 Mbps.

De andere waarden zijn normaal. Goede ping, goede downloadsenlheid. Al is die soms een beetje lager, nog steeds prima. Zelfde signaalsterkte.

Gisteren 12u:

https://www.speedtest.net/result/8776522951

Gisteren 15u - terug redelijk, goed zelfs al is het wel lager dan normaal:

https://www.speedtest.net/result/8776939814

En zo verder. Ook vandaag.

Uploadsnelheid regelmatig voor uren (zeer) laag.  Waarvoor ik die verbinding gebruik heb ik een stabiele upload nodig van toch wel een 10-15 Mbps. Eentje waar ik op kan rekenen, niet eentje die gaat zwalpen.

Fabrieksreset gedaan. Geen verschil. Ik contacteerde de klantendienst hierover. Medewerker kon niets fout vinden dat deze kon zien langst de kant van Orange.  Advies is om met de Flybox naar een Orange Shop te gaan om de firmware te laten updaten. 

Dat zal ik dan morgen gaan doen. Maar ik moet toegeven dat ik daar niet in geloof. Het zou mij al sterk verbazen als er een nieuwe firmware effectief zou zijn en zelfs dan dat dit hier iets mee te maken heeft.

In afwachting daarvan:

Zijn er mensen hier die zich hierin herkennen en misschien de oplossing weten?

 

 

Labels (1)
11 ANTWOORDEN 11
Surfer
Ervaren genezer

Hoe is het nu verlopen in de Orange winkel voor je Flybox?

0 pluimen
walterBE
Veteraan verkenner

@Surfer  Juist. Het is nogal Orange verlopen.

Eerst naar de Orange shop van Jette gegaan. Ik beken, dat was om 18u15 en de winkel sloot om 18u30. Medewerker erkende dat hij er een nieuw firmware kon op zetten maar omdat de winkel ging sluiten diende ik morgen terug te komen.  Was de enige klant in de winkel en er waren drie medewerkers aanwezig. - Een firmware installeren, als je weet wat je doet, dat is op 5 minuten in orde voor zoiets. Maar hier had men dus geen zin in klantvriendelijkheid. 

Ben dan naar Orange shop van Sint-Agatha-Berchem , Baselix-shoppingcenter. Die winkel was nog open tot 19u30.  Diene mens was van goede wil maar die wist van niets over een upgrade. Dat kon hij niet doen, dit was enkel een winkel. Hij kon het opsturen voor reparatie of ik kon eens proberen in de winkel aan de Avenue Louise, misschien dat ze dat daar wel konden.

Dus de eerste had wel de kennis maar niet de wil, de tweede wel de wil maar niet de kennis.

Heb het dan maar zo gelaten. Huidige snelheid is half en half. 

https://www.speedtest.net/result/8784199521

Op zich zou ik daarmee kunnen leven maar deze waarden zijn niet betrouwbaar.  

Ik ga het even zo laten. Op Black Friday zou Tadaam, een spin off van Telenet met ook een 4G oplossing voor vast internet een geweldige promo doen. Als dat effectief zo is ga ik die nemen en dan zie ik wel over een jaar wanneer die promo gedaan is. Telenet heeft een 4G zendmast staan op het dak van een huis in de straat dus de ontvangst via het Telenet/ex-Base netwerkt zou perfect moeten zijn. De zendmasten van Orange staan veel verder.

En als dat niets zou worden zal ik er dan nog eens goed over nadenken. Misschien dat ik dan toch maar ga voor VDSL van EDP-net. Dat is duurder maar wel onbeperkt en die hebben wel de reputatie effectief service te bieden en bekwaam personeel te hebben. 

 

 

 

 

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Beste Walter, 

ik vind het zeer jammer dat men in de eerste Orangewinkel je niet heeft willen helpen, ook als is het bijna tegen sluitingsuur. 

* Heb je eens de Flybox in een andere ruimte getest of als je terug in een Orangewinkel moest zijn (als je gaat boodscahppen bijv.), dan kan je eventueel de Flybox even testen? Als je een abo hebt op de Flybox, dan zou ik zeker de Flybox l(en ook de simkaart) aten nazien. Maar de beslissing laat ik aan u over.

* Heb je misschien nog iets kunnen doen met de TP link, die ik je doorstuurde?

* Ja, het is idd zo dat men grote korting wil geven op Black Fryday voor de Tadaam. Wij hebben hier ook de Tadaam en we testen dat uit. Dus ja, ik weet daar alles van, maarja, dat ga ik hier niet allemaal uitleggen. Als je meer zou willen weten of bijkomende info, dan kan ik je de info privé sturen. Maar dat is natuurlijk vrijblijvend.

* Je kan de Flybox voorlopig gebruiken, mocht er bij Telenet bijv. geen 4G zijn. Dat is eventueel een tip, maar dat moet kwa budget ook wel mogelijk zijn.

 

 

 

walterBE
Veteraan verkenner

@Surfer 

Aangezien de zendmasten nog steeds staan waar ze stonden en mijn Flybox jaren correct heeft gewerkt op de gebruikelijke plek ga ik niet andere locaties testen.

Gisterenavond laat en ook deze ochtend werkte het trouwens perfect. De gewone 45-55 Mpbs up& own. Maar kort na 9u ging het terug sterk omlaag de upload.

Het werkt nog goed genoeg als het slecht werkt om te surfen en Netflix. Thuiswerk is afgeschaft voor nu. Dat zit er niet in daarmee.

Ik heb die informatie gezien maar het is mij niet duidelijk hoe dit zou helpen. Ik lees dat het blijkbaar niet mogelijk is om de gewone Firmware op die flybox te zetten. En zelfs als dat wel zou kunnen ga ik niet zolang ik een abonnement bij Orange heb daarvoor dat doen. Dan ga ik zeker geen support meer krijgen met niet hun eigen firmware erop.

Los daarvan; ik meen dat die firmware kwestie niet relevant is. Ik zou dat enkel eventueel doen om dat klantendienst het aanrade zodat ik kan zeggen dat ik het gedaan heb. Het werkt of het werkt niet. Een simkaart is actief of niet. Een toestel, een firmware is compactibel met het netwerk waarmee het moet verbinden of het is dat niet (zoals de eerste generatie Flyboxen ). Niet een beetje. 

Als het aan mijn Flybox ligt dan zal het aan de hardware liggen. Dat  toestel is permanent in gebruik sinds zomer 2017. Dat is niet vreselijk lang maar niet onmogelijk dat de hardware aan het falen is.

Mogelijk komt het probleem volgende week te vervallen door andere internetoplossing. Heb voorlopig geen zin in Orange klantendienst. Ik zal dan wel zien.

Leden met de meeste pluimen