annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Altijd bezig met je smartphone ?

Topic gestart op: 08-07-21 15h45

Antwoorden: 21 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze
7 21 1,210

Altijd bezig met je smartphone ?

Ugh allemaal,

Totem is nieuwsgierig en wil je beter leren kennen! Ben je altijd bezig met je smartphone? Of vind je het makkelijk om jezelf los te maken hiervan?

Totem erkent dat de geesten erg digitaal ingesteld zijn en soms moeite hebben om ermee te stoppen! Maar we doen ons best ^^

En jij ?

Doe de kleine quiz hieronder en geef ons je resultaten in de comments 😄

Wat zijn jouw tips om af en toe af te hakken?

Moge de geest van de stam je vergezellen,

Totem

21 Opmerkingen
Josette
Wijze
Wijze

@Totem  gedaan.

Ik ben een:

Chille surfer.

Hippie1727
Veteraan verkenner

Ik ben een:  Bezige schermbij 😊

Jdriesen
Aspirant verkenner
Bezige schermbij hier!
Michawilly
Gewaardeerd verkenner

Twijfelgeval

Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik zal nu wel vrij **bleep** overkomen, maar ik vind / zie geen link om de test de doen ... 🤔

EDIT: stomme bleep ... daar stond dus "d e b i e l"

EDIT 2: hier een screenshot van wat ik zie in deze post:

Screenshot 2021-07-08 at 22-13-26 Re Altijd bezig met je smartphone .png

Cdt24801
Wijze
Wijze

Tussen de 21 en  30 punten, een twijfelgevalleke.

Om op mijn eerdere post terug te komen, ik had wat ge-experimenteerd met de MTU size van mijn router. Op 1472 gezet. Het resultaat was dat ik goede IPv6 had, maar onderliggend problemen met IPv4. Eén van de fenomenen was dus dat ik hier bvb het scherm om deel te nemen aan de test niet te zien kreeg.

Ik heb dan de MTU opnieuw op 1500 gezet en ziedaar, nu zag ik alles staan in de post van Totem.

Mijn IPv6 is wel opnieuw naar de botten ....

Dat wordt zoekwerk ....

NelsonM
Orange-werknemer

Dag allemaal !

Wat leuk om jullie gewoontes te delen ! 🙂

Ik ben ook een twijfelgevalleke 😕

En jij @MustafaY ?

@Cdt24801 ah ok je router heeft dus een serieuze boost gekregen ! 

Groetjes,

Nelson 

MustafaY
Leidende genezer

Dag allemaal 🖐,

Ook een twijfelgevalleke @NelsonM 😃

Soms lijkt het alsof we aan onze smartphones verslaafd zijn..

tenor.png

Groetjes,

Mustafa

Caro01
Aspirant verkenner

Ik ben een bezige schermbij 😁

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Totem 

Zou het mss mogelijk zijn om hier de tabel te posten met de indeling naar punten van de verkregen kwalificatie?

Ikzelf heb dus vermeld dat ik tussen de 21 en de  30 punten heb gehaald en bijgevolg een "twijfelgevalleke" ben. Maar wat zijn de scores voor de andere categorieën? Mogen we dat weten?

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

@Cdt24801 dat is inderdaad mogelijk, hier beneden vind je een samenvatting van de andere scores 🙂 :

• Je scoort tussen de 15 en 20 punten:

Chille surfer! 🏄‍♂

• Je scoort tussen de 21 en 32 punten:

Twijfelgevalleke! 🤔

• Je scoort tussen de 33 en 45 punten:

Bezige schermbij! 🐝

Groetjes,

Totem

Annekeh
Ervaren verkenner

Ik blijk ook een bezige schermbij. Best iets aan doen zeker?

au3ken
Ervaren verkenner

Bezige schermbij 🐝 hoe leuk is dat 🙂

froddo
Ervaren verkenner

Bezige schermbij

Tinneke2
Aspirant sjamaan

ik ben een twijfelgevalleke scoorde tussen de 21 en de 32 .

Raar klopt toch iets niet want ik doe voor slapen gaan  mijn gsm uit . En kijk niet altijd op mijn gsm huist in de morgen . 😂

De scores kloppen niet helemaal 

Moet toch nog even aan gewerkt worden .

Maar goed bezig 👍

cyberbug
Gewaardeerd verkenner

Bij mij ook Twijfelgeval, wat een vreemd resultaat is, (De test zou beter met gradaties werken zoals de orange tevredenheid enquêtes)

ik krijg van iedereen de commentaar dat ik slecht bereikbaar ben en laat reageer op sms berichten.

• ik heb geen enkel social media of messaging app op mijn toestel (buiten SMS)
  • ik vergeet soms al eens een paar dagen waar mijn gsm ligt (dan moet ik er naar bellen om hem te vinden)
  • tijdens de nacht kijk ik nooit naar mijn toestel. (Het ligt meestal wel ergens in mijn kamer)
  • als mijn toestel op het werk blijkt liggen ga ik er niet om heen (buiten 1 keer vlak voor een vakantie)
  • ...

Dit zijn de antwoorden op mijn vragen (met tussen haken extra uitleg)

1. Been je vaak langer online als je van plan was
    • Als ik niets beter heb te doen: (enkel als ik een interessant artikel aan het lezen ben dat langer is dan verwacht)
  2. Durf je je dagelijkse schermtijd zonder blozen delen met anderen?

• Absoluut: (waarom niet)

3. Ben je bang dat je dingen mist als je even niet online kan?

• Soms, bij belangrijke zaken: (is eigenlijk telefonisch bereikbaar zijn, online maakt eigenlijk niet uit)

4. Bij een digitale detox ga je bewust een dag (of langer) offline. Iets voor jou?

• Ja, Vind ik de max: (De detox badge had ik denk ik al de week dat hij uitkwam 😋 eerder per toeval omdat ik men toestel vaak een dag vergeet)

5. Gebruik je je smartphone om in slaap te vallen?

• Nee, ik ben een slaapkampioen: (niet echt, maar je toestel gebruiken houd je nog langer uit je slaap)

6. Stel, je wordt ‘s nachts plots wakker. Grijp je dan al eens naar je gsm?

• Nee, ik draai me gewoon om: (dat zou me juist wakkerder maken)

7. Heeft iemand in je omgeving (je ouders, vrienden, kinderen ...) je ooit gezegd dat je misschien toch wat te veel op het internet zit?

• Neen: (men klacht eerder dat ik WhatsApp moet installeren)

8. Als je smartphone biept, rinkelt of knippert … voel je dan de onweerstaanbare drang om onmiddellijk naar je scherm te grijpen?

• Neen ik check als ik tijd heb: (of er aan denk dat ik mijn gsm al weer een lange tijd niet heb gecontroleerd)

9. Leg je je gsm op tafel terwijl je aan het eten bent?

• Soms: (mijn toestel is nogal groot en bij een strakke Jeans spant dit anders nogal op de hoge keukenstoelen als ik hem er niet uithaal)

10. Ben je in paniek als je je gsm vergeten bent of als je batterij leeg is?

• Enkel omdat ik niet bereikbaar ben in noodgevallen (volledig lege batterij is niet gezond voor de batterij, en toen hij vlak voor een vliegvakantie op mijn werk lag en en ik nog afspraken moest maken...)

11. Surf je al eens achter het stuur van je wagen?

• Nooit, veel te gevaarlijk (inderdaad)

12. Ligt je gsm ‘s nachts op je nachtkastje?

• Soms (Ja want daar ligt mijn trage lader, daar blijft deze dan soms ook per ongeluk wel eens een dag of 2 liggen)

13. Neem je je gsm mee naar het toilet?

• Soms (als deze toevallig in mijn broekzak zit, onder de pot moet ik hem dan de volgende dag wel eens gaan zoeken omdat hij er is uitgevallen 😁)

14. Heb je het gevoel dat je minder productief bent door je (verhoogde) schermgebruik?

• Neen alles onder controle (geen gsm gebruik tijdens het werk)

15. Is je schermtijd de voorbije maand toegenomen?

• Ja, op sommige dagen (android 11 update + factory reset, dus bezig geweest om alles zo in te stellen om geen irritante meldingen te krijgen + toestel optimaliseren voor laag verbruik)

Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Totem @cyberbug @au3ken @froddo @Annekeh Als ik de score bekijk klopt het niet ,zou ik een chille surfer moeten zijn 😅
Dus nog een beetje  bijschaven aan de winkel 🏬 en het komt goed 😉 

Maar verwijt niemand iets kan gebeuren alles kan niet perfect lopen . 

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @Tinneke2

Bedankt voor je feedback

We zullen je wel beschouwen als 'Chille surfer😄

Moge de geest van de stam je vergezellen,

Totem

froddo
Ervaren verkenner

Bezige schermbij

Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Totem @froddo Hartelijk dank voor het veranderen van mijn score . Ben ook altijd een bezige bij . Op zoek naar nieuwigheden ,waar ik al veel uit geleerd heb 

fijne dag groetjes tinneke2 

elficardon
Gewaardeerd verkenner

Twijfelgevalleken... 

Wist ik al van voor de gsm bestond 🙈