annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange brengt de Eco-Sim op de markt !

Topic gestart op: 10-12-20 12h24

Antwoorden: 32 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze
15 32 3,639

Orange brengt de Eco-Sim op de markt !

Ugh allemaal,

Totem heeft goed nieuws !

Enkele maanden na de lancering van zijn eerste Half ID-simkaarten, die door hun kleinere formaat al een jaarlijkse besparing van 2 ton plastic opleveren, gaat Orange Belgium nu nog een stapje verder door de allereerste simkaarten die gemaakt zijn van 100 % gerecycleerd plastic op de Belgische markt te brengen. De bestaande stock simkaarten zal vanaf vandaag geleidelijk aan plaatsmaken voor deze nieuwe generatie ecologische simkaarten.

En omdat deze nieuwe Eco-simkaarten aan de hoogste kwaliteitsnormen voor residentiële en B2B-klanten voldoen, zijn ze volledig futureproof en een toonbeeld van betrouwbare connectiviteit - ongeacht je gebruik en ongeacht je smartphone. Eerder dit jaar startte Orange Belgium al met de ondersteuning van de eSIM voor residentiële klanten, die het voor gebruikers met een compatibele smartphone mogelijk maakt om de simkaart die in hun toestel is ingebouwd te gebruiken. De volgende stap is nu om de simkaartproductie verder te stroomlijnen om zo de ecologische voetafdruk te verkleinen.

Ook in termen van CO2-uitstoot zou een volledige overschakeling naar Eco-simkaarten resulteren in een daling met 14 ton tegen 2023 voor de gehele simkaartlogistiek (grondstoffen en transport). Om een idee te geven, dat is het equivalent van het jaarlijkse energieverbruik van drie Belgische gezinnen. De nieuwe simkaarten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in alle smart- en conceptstores van Orange Belgium. Dit initiatief maakt deel uit van een bredere strategie om de impact van Orange Belgium op het milieu te verminderen. Zo is de totale CO2-uitstoot sinds 2006 met bijna 80% gedaald. Orange Belgium wil ook zijn resterende CO2-uitstoot met 30% verminderen tegen 2023.

Xavier Pichon, CEO van Orange Belgium: “Als verantwoorde telecomoperator zijn we er heilig van overtuigd dat technologie, indien juist ingezet, kan bijdragen tot een betere wereld. Met deze nieuwe generatie simkaarten gaat Orange Belgium wereldwijd voorop in de strijd naar een duurzamere bedrijfsvoering. Het is voor ons een manier om onze milieuvoetafdruk verder te verkleinen, naast de andere belangrijke inspanningen die we leveren om ons energieverbruik, onze CO2-uitstoot en onze afvalproductie te verminderen.”

Totem en de geesten waken over jou !

Totem

32 Opmerkingen
Frankyvdb
Aspirant verkenner

Moet woj die zelf  aanvragen? 

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

@Frankyvdb  schreef:

Moet woj die zelf  aanvragen? 

Ugh @Frankyvdb,

Je kan deze bij een van onze Smart of Concept-stores vragen. Onze medewerkers gaan je oude simkaart door een Eco-sim vervangen.

Totem's groetjes,

Totem

Frankyvdb
Aspirant verkenner

Dat is top he 

Josette
Wijze
Wijze

@Totem 

ik heb ook een vraagje?

En wat met je gegevens die op de oude simkaart staan?

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Josette 

Voor zover ik het begrepen heb is de eco-sim zelf gewoon hetzelfde formaat als de oude sim. Hetgeen verandert is het volledige kaartje dat tot nu toe nog steeds het formaat van de originele volle simkaart had.

Tegenwoordig bestaat die zelfs niet meer en moet je het voor u geschikte formaat uit de "houder' prutsen.

De eco-sim zou als geheel nog maar half zo groot zijn als de klassieke simkaart (het geheel dus, niet het benodigde actieve deeltje). Daardoor wordt de helft aan plastic gespaard, en dat in alle stappen van de productie.

Als ik het dus goed begrepen heb heeft het geen enkele zin om uw huidige sim te vervangen want aan dat stukje van de kaart is dus niks gewijzigd.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Josette  en alle anderen, ik het dus verkeerd begrepen .. Wat ik hierboven schreef heeft betrekking op de Half-ID sim.

Dat blijft op zich wel correct.

De eco-sim is een stap verder en heeft dezelfde afmetingen maar is van 100% gerecycleerd plastic gemaakt.

Orange heeft dit dus in twee stappen gedaan:

1. De kaart halveren in formaat
  2. De kaart fabriceren uit gerecycleerd materiaal

Maar het uiteindelijk antwoord blijft hetzelfde: de kaart is 100% compatibel met de huidige. Er is dus geen enkele noodzaak om uw huidige sim om te wisselen.

Ik zou zelfs zeggen integendeel: als je ze gaat wisselen gaat uw huidige sim op de schroothoop en heb je weer onnodige afval bijgemaakt ... (wordt weliswaar gerecycleerd, maar toch ...)

Cdt24801
Wijze
Wijze

Aan allen,

Moest ik de eerste zin van de post in de nieuwe rubriek goed gelezen hebben dan zou ik gezien hebben dar alles wat ik hierboven schreef daar eigenlijk letterlijk staat .... 😳

Sorry @NelsonM , ik zal voortaan meer geconcentreerd lezen ... 😶

Josette
Wijze
Wijze

@Cdt24801  ojeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

En antwoordje op mijn vraag? 😋

Wat met de gegevens? 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Josette 

Ik dacht dat je dat wist ... Als er al data op uw sim staan (vroeger met de gsm wel, met de smartfoon bijna niks) dan kunnen die in een shop gewoon overgezet worden naar een nieuwe sim.

Maar waarom zou je een nieuwe willen? Is de huidige kapot? Want aan de werking of de afmetingen is niks veranderd, de nieuwe is enkel van gerecycleerd materiaal, that's all.

Heel deze wijziging is enkel gericht op nieuwe klanten of wanneer uw sim stuk is. Moest iedere Orange abonnee ineens een nieuwe sim willen omdat die ecologisch gemaakt is, dan zit je met een berg oude sims waar eigenlijk niks aan scheelt en er worden er een hoop nieuwe bijgemaakt die eigenlijk niet nodig zijn.

Is dat ecologisch?

Josette
Wijze
Wijze

@Cdt24801  neen ik wil géén nieuwe wilde dat gewoon weten hoor. 

Tinneke2
Aspirant sjamaan

Josette je hebt toch I cloud daar staat toch alles in opgeslagen moet je regelmatig doen dan verlies je ook niets hoor .fijne groetjes

Josette
Wijze
Wijze

@Tinneke2  Cloud van Orange en Samsung is gestopt.

Heb wen een back-up hoor, en nu bij OneDrive. 

Tinneke2
Aspirant sjamaan

Gebruik dat niet dus voor mij geen probleem .😉

Tinneke2
Aspirant sjamaan

Oké zeer goed was nog niet helemaal wakker goed gedaan verdiend een applaus 👏 fijne dag

Karenh
Ervaren verkenner

Wauw, knap zeg! Leuke informatie en super fijn dat Orange op deze manier aan het milieu denkt. Ik ben fan!

Anonymous
Niet van toepassing

@Josette

Ikzelf gebruik al jaren Google Drive , gezien ik enkel Android toestellen ( van Samsung ) wil en geen ei dinges 😉

Groeten,

bigMODDER

Anonymous
Niet van toepassing

Toen ik terug klant werd bij Orange kreeg ik zelf in de winkel nog een gewoon simkaart mee.

Groeten,

bigMODDER

Anonymous
Niet van toepassing

@Cdt24801 

Hoop enkel dat de kwaliteit ook goed is van deze Half-ID sim , maar denk niet dat dit een probleem zal geven.

Groeten,

bigMODDER

Josette
Wijze
Wijze

@Anonymous  hier komt ook niets van I binnen. 

Ik heb nu OneDrive. Merci.

Tinneke2
Aspirant sjamaan

Dan is nu alles opgelost dank zei @Totem @en @Anonymous 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Anonymous 

De Half-ID sim , dat is enkel de omhullende kaart die kleiner geworden is, de simkaart zelf is totaal ongewijzigd. Dus eenmaal de sim uit zijn omhullende kaart gehaald is er geen enkel verschil meer.

De Eco sim daarentegen is van gerecycleerd plastic gemaakt. Dat is het verschil. Maakt voor de werking ook geen enkel verschil, enkel het fabricage procedé is wat anders.

Anonymous
Niet van toepassing

@Tinneke2 Blij dit te lezen , u mag altijd mijn bericht markeren als oplossing als u dat wenst.

Groeten,

bigMODDER

Anonymous
Niet van toepassing

@Cdt24801 

En kun je de Eco sim onderscheiden van de niet Eco sim?

Groeten,

bigMODDER

Cdt24801
Wijze
Wijze

Goeie vraag, ik heb er nog nooit een gezien. Daar zal @Totem wel op kunnen antwoorden vermoed ik..

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

@Anonymous  schreef:

@Cdt24801 

En kun je de Eco sim onderscheiden van de niet Eco sim?

Groeten,

bigMODDER

Ugh @Anonymous,

Je kan beide simkaarten inderdaad goed onderscheiden 🙂

Zoals je het ziet, is het duidelijk geschreven dat de eco-simkaarten worden 100% gerecycleerd plastieke kaarten zijn.

Totem_0-1615193619854.png

Totem's groetjes,

Totem

Anonymous
Niet van toepassing

@Totem 

Nice , bij deze weet ik dit dus ook 🙂 dank u voor de info !

Groeten,

bigMODDER

froddo
Ervaren verkenner

Klasse

stefke1974
Veteraan verkenner

.

Tinneke2
Aspirant sjamaan

@stefke1974 Het  is wel de bedoeling dat je hier iets van een relatie neerpent en niet alleen je naam , als iedereen dat gaat doen staat het hier straks vol alleen met namen . Fijne groetjes tinneke2/ Wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt 

Marlies1
Gewaardeerd verkenner

Super initiatief!

stefke1974
Veteraan verkenner

@Tinneke2 zal foutje zijn. Ben ervaren verkenner. Dus weet wel hoe het werkt.

je hoeft me dus niet de les te spellen 😉

Helen1
Ervaren verkenner

@Totem 

@stefke1974 @Marlies1 @Tinneke2 @froddo @froddo Nieuw abonné Vanaf wanneer zijn de andere SIM kaarten niet meer

Wat moet je daar dan mee doen?

Mvg

Graag een pluim🪶 voor wie mij kan helpen🙏 en dit waardevol 👍vind?