Online Gaming
Welkom op ons forum gewijd aan Online Gaming! Aarzel niet om hier jouw ervaringen te delen!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Hvermaning
Ervaren verkenner

Game : Welke spelcomputer raden jullie aan?

OPGELOST

Ik ben geen gamer maar wil er wel mee beginnen. Leuk om thuis te doen in lockdown. Welke spelcomputer raden jullie mij aan?

Labels (1)
6 ANTWOORDEN 6
Jorn1
Gewaardeerd verkenner

Ik heb zowel een playstation 4 als een xbox one. Het hangt voor mij vooral af welke console je vrienden hebben, aangezien het voor mij ook echt een sociaal gebeuren is. Een game pc kan ook natuurlijk maar ik heb liever een controller in de hand dan een muis en toetsenbord aangezien ik die al een hele dag gebruik de laatste corona-maanden.

Over de nieuwe consoles (playstation 5,..) heb ik geen idee welke precies beter is maar laat je zeker niet verleiden door de betere specs van de ene over de andere, het verschil lijkt mij eerder niet doorslaggevend.

0 pluimen
Marioke1980
Aspirant verkenner

Ik persoonlijk verkies de pc , aangezien ik een graag mod . Oke dan is het niet meer origineel maar wel leuk 😉

0 pluimen
Ilona1
Aspirant verkenner

Als beginnende gamer zou ik jou zeker de Nintendo switch aanraden. Deze heeft games voor elke niveau en elke leeftijd.

Zelf heb ik allerlei spelcomputers (ps3, ps4, WiiU, psp, Nintendo ds, Nintendo NES, Nintendo switch)

ik was altijd en grote PlayStation fan, en dat ben ik nog steeds maar de switch heeft zoveel meer. Plus, ik kan hem overal meenemen en dat is een groot pluspunt.

0 pluimen
Lotus-3C
Ervaren verkenner

@Hvermaning 

Ik heb altijd al een PlayStation als spelconsole gehad bovenop de PC.

Ik zie zou PlayStation aanraden omwille van de comfortabele controllers. Heb Xbox ook gespeeld maar die controllers lagen me niet zo.

En zoals Patrick zegt, het hangt er een beetje af welk soort spel je wil spelen.

Wil je echte simulatiegames zoals Flight Simulator of RPG games zou ik je een PC aanraden.

Wil je fun games en party games  spelen dan een Wii. Vb Wii Party of bowling.

Wil je vooral games met een heel verhaal zou ik PlayStation of Xbox kiezen waar mijn voorkeur uitgaat naar PlayStation.

Dus het is soms een beetje afhankelijk van welk spel je wil spelen.

Meer in detail zou je dus een PlayStation 4 kunnen kopen, kan je mss nog een goede deal doen omdat de opvolger er is namelijk de PlayStation 5. Maar deze is nergens verkrijgbaar wegens leveringsproblemen. Ook ik ben nog wachtende na bestelling eind September. En omdat PlayStation maar ook Xbox gemaakt is voor games waarbij je met een PC dit niet hebt. Je kan een krachtige laptop hebben voor Vb berekeningen maar dan een slechte grafische kaart hebben bijvoorbeeld.

Qua games met een verhaal kan ik u de volgende aanraden:

Red Death Redemption 2

Far Cry 5 of binnenkort de 6 die eraan komt

Tomb Raider: Shadow of the Tomb Raider

Tomb Raider: Rise of the Tomb Raider

Watch Dogs Legion of de voorloper Watch Dogs 2

Dying Light 2

GTA V

Ook leuke maar eerder fun zijn:

Crash Bandicoot: It’s About Time

Spyro

Allemaal fun bij voorkeur dus op de PlayStation 4 omdat:

- opvolger PS5 eraan komt dus mss goede deal kunt doen.

- gemaakt is voor games wat een PC niet altijd is.

- erg ergonomische controllers

- allerlei soorten games verkrijgbaar, van shooters tot racegames tot fun games

- je deze ook ineens kan gebruiken als blue ray speler

- groot scherm op tv in tegenstelling tot PC. Ok je kan hier ook een groot scherm aanhangen maar tv staat meestal in huis in woonkamer ofzo en daar zet je geen pc naast.

P.S indien je tevreden bent met je antwoord kan je altijd dit topic als opgelost markeren en als het kan mag je altijd een pluim geven 😉

Dit die je door op het hartje van dit bericht te klikken.

Leden met de meeste pluimen