Online Gaming
Welkom op ons forum gewijd aan Online Gaming! Aarzel niet om hier jouw ervaringen te delen!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Jorn1
Gewaardeerd verkenner

geen internetkabel gamen

Ik heb geen mogelijkheid om een internetkabel te leggen tot aan mijn spelconsole zonder gaten te maken in de muren.. Nu is mijn vraag of andere een betrouwbare oplossing hebben zodat mijn internetsignaal stabieler is. De wifi is absoluut snel genoeg maar ik heb het vaak voor dat ik packet loss heb of lag spikes. (Vaker op piekmomenten 17u-22u, 's nachts veel minder last van)

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
DaveDS
Aspirant verkenner

Hulp met gaming lag issues

Als je toch vast hangt aan het gamen met je wifi dan heb ik wel wat tips die zeker wel op één of andere manier een verschil maken.

Vooraleer je de volgende zaken probeert zou ik allereerst orange contacteren voor te kijken of daar een probleem ligt. Zo niet dan kun je verder met deze tips.

Ik zou om te beginnen een speedtest doen om een beter zicht te krijgen op waar de oorzaak ligt van je lag spikes.

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/speedtest

Want de spitsuren die je benoemd zijn zeker de grootste oorzaak van je MS die op en afschiet als je game veel signalen binnen krijgt zowel als uitzend.

Dit word dan upload en download speed genoemd.
Upload: acties van jou binnen een game die signalen verstuurd.
Download: acties van al de andere partijen die signalen naar jouw router versturen.

Tijdens de spitsuren krijg je meer lag omdat er meer verkeer is en/of storing.

Er zijn verschillende manieren om minder storing te hebben die je mogelijk al hebt toegepast of nog kunt toepassen.

-naam router veranderen naar iets met andere letters en cijfers dan al de andere wifi netwerken in de buurt (gemeenschappelijke letters/cijfers met andere netwerken zorgt voor verwarring met inkomende signalen en zorgt voor delay die leid tot lag)

-maak geen gebruik van wifi versterkers tenzij je echt niet anders kunt. De naam versterker is wat verwarrend omdat dit eigenlijk alleen maar het signaal door trekt maar je wifi snelheid word hier drastisch door verminderd. Dichter bij je router zitten is dus aangeraden.

-ik zou ook aanraden om eens te googlen wat er allemaal binnen in je huis/appartement kan staan wat wifi signalen vertraagd of verstoord. Hiermee bedoel ik Bepaald materiaal/andere apparaten ,...
Met wat tactisch herinrichten van bepaalde zaken kun je al een verschil maken.

Als dit allemaal nog altijd geen verschil maakt dan zou ik je aanraden om een nieuwe post te maken met de resultaten van je speedtest tijdens een spitsuur en dan te zien welk advies ik of andere mensen je kunnen geven

Er zijn nog zoveel andere dingen die je kunt doen ivm je apparaat/game/wifi instellingen maar hier zou ik pas verder gaan na de tips die ik zojuist heb gegeven

patrick2
Leidende sjamaan

@Jorn1  

Er zijn wel mogelijkheden hoor. 

Je zou in jou geval beter werken met powerlines. Je hebt dan de hoofd Powerline die je in het stopcontact steekt bij je modem en de andere , de ontvanger , steek je in bij je spelconsole. Je kan met een internet kabel werken rechtstreeks aan de powerlines geen probleem. Dus je hebt dan je powerline bij de modem verbonden en de andere met de spelconsole. 

Zie wel dat je powerlines rechtstreeks in het stopcontact steken en niet op een stekkerblok. je kan dan zelf kiezen voor powerlines die ook eventueel wifi mee zenden maar als je zegt dat je wifi geen probleem is voor op de gsm en dergelijke denk ik niet echt dat het nodig is. 

Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Leden met de meeste pluimen