annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aanbieding Luminus via Orange

Topic gestart op: 08-05-24 16h31

Antwoorden: 8 antwoorden

Vincent1981
Gewaardeerd verkenner

Aanbieding Luminus via Orange

Dag allemaal,

Gisteren kreeg ik een vreemde telefoon, zogezegd vanuit Orange, die met een aanbieding kwamen omdat ze sinds kort samen zouden werken met Luminus. Ik ben daarop meteen achterdochtig geworden. Mede door de zeer agressieve manier van communiceren van de man aan de andere kant van de lijn.

Ik had hem gezegd dat mijn vrouw het vorige contract geregeld had, waarop hij eigenlijk haar nummer eiste. Vreemd genoeg hebben wij een combi-abonnement, dus hij zou dit nummer moeten hebben. Ik heb deze dan ook niet gegeven.

Hierop bleef hij aandringen. Ik heb hem dan gevraagd of hij het voorstel kon mailen, maar dit was volgens hem niet mogelijk.

Ik hoop dat dit niet een oprecht telefoontje vanuit Orange zelf was, want dan moeten ze hun personeel gaan opleiden in manieren van communiceren.

Heeft iemand dit ook al voor gehad? Is dit een telefoontje vanuit oplichters? Graag hoor ik jullie ervaringen omdat ik het nogal vreemd vond en er achteraf nogal gedegouteerd over was.

Groeten

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Peveer
Ervaren verkenner

Ik heb dinsdag ook zo’n telefoontje gehad. T was een 02.. nummer.

vermits ik op dat ogenblik niet kon oordelen (werk) zal hij mij volgende week terugbellen. Er wordt een permanente korting (bij orange) beloofd van € 50 voor gas en €50 voor elektriciteit EN €150 korting bij Luminus. Het zou over het product MaxxFix gaan.

Tegen volgende week wil ik zelf een vergelijking maken via de V-Test.

0 pluimen
Vincent1981
Gewaardeerd verkenner

Dag @Pletse,

Bedankt voor je reactie. Dit maakt het in mijn ogen des te erger aangezien de manier van verkopen zeer agressief was. Zeker nadat ik op een gegeven moment zelf heb gezegd dat we zo er niet uit gaan geraken waarna hij continu door mij heen praatte.

Ik hoop dan oprecht dat ze deze mensen er uit kunnen filteren, want op deze manier krijgt welke bedrijf dan ook een slechte naam en reputatie.

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Vincent1981 ,

Door een bericht te sturen naar Orange/Luminus via Facebook Messenger kun je misschien ervoor zorgen dat ze deze persoon aanspreken over het bewuste gesprek. Vermeld de naam van de beller (als je dit nog weet), telefoonnummer die gebruikt werd om je te bellen en het tijdstip. Ik vermoed dat je eerder Luminus zult moeten contacteren hiervoor vermits ze jouw hebben gecontacteerd voor een energiecontract.

Velen zwijgen en dan blijven zulke verkopers helaas hun gang gaan.

Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @Vincent1981 ,

Ik zag een tijdje geleden een advertentie hieromtrent en dit heb ik terug gevonden via dokter Google:
https://orange.luminus.be/ 

Ik vermoed dat dit geen medewerker zal geweest zijn van Orange maar een televerkoper die werkt via een callcenter in opdracht van Orange of Luminus en jah, daar kunnen soms rotte appels tussen zitten.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen