Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-05-20 12h25
Antwoorden: 33 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Vorige week vrijdag ben ik terug vanuit Nederland verhuisd naar Antwerpen, Ik ben een week vantevoren bezig geweest om een pakket af te sluiten.
Via de website ging dat niet omdat ik dus nog geen Belgisch nummer had en dat probeer ik juist te bestellen... Dus telefonisch contact gezocht daar werd mij verteld dat ik een kopie van mijn paspoort naar id@orange.be moest sturen. Dit heb ik direct na het gesprek gedaan. Tijdens ditzelfde gesprek maakt meneer een order voor me aan (Duo internet en simkaartje) en word me verteld dat er spoedig contact met me zal worden opgenomen.
Na 5 werkdagen niks van Orange te horen besluit ik zelf weer terug te bellen, er word mij verteld dat mijn ID is doorgestuurd en gekoppeld met het ordernummer maar dat mijn klantennummer verdwenen is (???). Dus word er een nieuw klantennummer aangemaakt en weer gezegd dat er contact met mij opgenomen gaat worden.
Nu ben ik in totaal bijna 3 weken verder en er is verder niets gedaan. Ik kan niet meer bellen met mijn Nederlands nummer want het "gratis" nummer is niet gratis met een buitenlands nummer... Ik snap heus dat dingen anders zijn ivm het virus maar ik zit dus ook vast thuis zonder internet en als ik naar de klantenservice bel (doormiddel van de telefoon van een vriend) word er blijkbaar gewoon tegen me gelogen dat er contact met me opgenomen gaat worden...
Heeft iemand enig idee hoe nu verder? Het lijkt erop dat doordat de winkels verplicht zijn dicht te zijn (hier maak je normaal een afspraak als buitenlander) ik simpelweg geen afspraak kan maken omdat er in het orange systeem geen aanpassingen gemaakt zijn voor mensen zoals ik die dus nog geen Belgisch nummer hebben.
Groetjes
Roy
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@RvanDijke nee dan klopt het niet. De staat of gemeente beter gezegd zal je die kaart toekennen als je als vreemdeling hier komt wonen. Je kan dan zo een kaart aanvragen bij je gemeente hier wat extra info over :
Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.
Dus je komt niet verder je hebt nog altijd geen Belgische kaart of pas die hier in je gemeente of stad is uitgegeven. Er moet een pas zijn waarop staat dat je hier woont , waar je woont en dat deze is uitgegeven te stad Antwerpen. Dan pas heb je volledig recht op je provider diensten. Ik kan het niet anders maken helaas er zijn ook geen andere wegen te bewandelen om het anders te zien. Je krijgt geen abonnement ergens op voor het in orde is.
Vorige week vrijdag ben ik terug vanuit Nederland verhuisd naar Antwerpen, Ik ben een week vantevoren bezig geweest om een pakket af te sluiten.
Via de website ging dat niet omdat ik dus nog geen Belgisch nummer had en dat probeer ik juist te bestellen... Dus telefonisch contact gezocht daar werd mij verteld dat ik een kopie van mijn paspoort naar id@orange.be moest sturen. Dit heb ik direct na het gesprek gedaan. Tijdens ditzelfde gesprek maakt meneer een order voor me aan (Duo internet en simkaartje) en word me verteld dat er spoedig contact met me zal worden opgenomen.
Na 5 werkdagen niks van Orange te horen besluit ik zelf weer terug te bellen, er word mij verteld dat mijn ID is doorgestuurd en gekoppeld met het ordernummer maar dat mijn klantennummer verdwenen is (???). Dus word er een nieuw klantennummer aangemaakt en weer gezegd dat er contact met mij opgenomen gaat worden.
Nu ben ik in totaal bijna 3 weken verder en er is verder niets gedaan. Ik kan niet meer bellen met mijn Nederlands nummer want het "gratis" nummer is niet gratis met een buitenlands nummer... Ik snap heus dat dingen anders zijn ivm het virus maar ik zit dus ook vast thuis zonder internet en als ik naar de klantenservice bel (doormiddel van de telefoon van een vriend) word er blijkbaar gewoon tegen me gelogen dat er contact met me opgenomen gaat worden...
Heeft iemand enig idee hoe nu verder? Het lijkt erop dat doordat de winkels verplicht zijn dicht te zijn (hier maak je normaal een afspraak als buitenlander) ik simpelweg geen afspraak kan maken omdat er in het orange systeem geen aanpassingen gemaakt zijn voor mensen zoals ik die dus nog geen Belgisch nummer hebben.
Groetjes
Roy
Ugh @RvanDijke,
Je mag ook altijd een abonnement met een buitenlandse ID-kaart in een shop aanschaffen. Momenteel zijn onze shops gesloten, maar je hebt de mogelijkheid om een afspraak met een van onze medewerkers in te plannen.
Je hebt intussen een correcte informatie gekregen, een foto van je ID naar id@orange.be is ook een manier om een abonnement actief te krijgen.
Vier het leven, pluk de dag, geniet, zolang je leven mag.
Totem
Ik heb gister weer toch zeker een uur als het niet meer is aan de telefoon gehangen en daar botsten we er op dat ik geen belgisch ID had. Daarmee heb ik mijn paspoort ook al lang opgestuurd maar dat is nog niet doorgevoerd.
Kunt u mij vertellen waar ik een afspraak met een medewerker kan maken?
Groetjes
Roy
en serieus? ugh?? haha
@RvanDijke schreef:
... knip ...
en serieus? ugh?? haha
Aja, we moeten toch het thema van het forum een beetje respecteren 😁 😆
Ahhh ik dacht al.
Wolololol,
Roy
Gebruiker | Aantal |
---|---|
14 | |
5 | |
3 | |
2 | |
1 |