annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

Topic gestart op: 03-05-20 12h25

Antwoorden: 33 antwoorden

RvanDijke
Ervaren verkenner

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

OPGELOST

Vorige week vrijdag ben ik terug vanuit Nederland verhuisd naar Antwerpen, Ik ben een week vantevoren bezig geweest om een pakket af te sluiten.

Via de website ging dat niet omdat ik dus nog geen Belgisch nummer had en dat probeer ik juist te bestellen... Dus telefonisch contact gezocht daar werd mij verteld dat ik een kopie van mijn paspoort naar id@orange.be moest sturen. Dit heb ik direct na het gesprek gedaan. Tijdens ditzelfde gesprek maakt meneer een order voor me aan (Duo internet en simkaartje) en word me verteld dat er spoedig contact met me zal worden opgenomen.

Na 5 werkdagen niks van Orange te horen besluit ik zelf weer terug te bellen, er word mij verteld dat mijn ID is doorgestuurd en gekoppeld met het ordernummer maar dat mijn klantennummer verdwenen is (???). Dus word er een nieuw klantennummer aangemaakt en weer gezegd dat er contact met mij opgenomen gaat worden.

Nu ben ik in totaal bijna 3 weken verder en er is verder niets gedaan. Ik kan niet meer bellen met mijn Nederlands nummer want het "gratis" nummer is niet gratis met een buitenlands nummer... Ik snap heus dat dingen anders zijn ivm het virus maar ik zit dus ook vast thuis zonder internet en als ik naar de klantenservice bel (doormiddel van de telefoon van een vriend) word er blijkbaar gewoon tegen me gelogen dat er contact met me opgenomen gaat worden...

Heeft iemand enig idee hoe nu verder? Het lijkt erop dat doordat de winkels verplicht zijn dicht te zijn (hier maak je normaal een afspraak als buitenlander) ik simpelweg geen afspraak kan maken omdat er in het orange systeem geen aanpassingen gemaakt zijn voor mensen zoals ik die dus nog geen Belgisch nummer hebben.

Groetjes
Roy

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  nee dan klopt het niet. De staat of gemeente beter gezegd zal je die kaart toekennen als je als vreemdeling hier komt wonen. Je kan dan zo een kaart aanvragen bij je gemeente hier wat extra info over :

Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.

Dus je komt niet verder je hebt nog altijd geen Belgische kaart of pas die hier in je gemeente of stad is uitgegeven. Er moet een pas zijn waarop staat dat je hier woont , waar je woont en dat deze is uitgegeven te stad Antwerpen. Dan pas heb je volledig recht op je provider diensten. Ik kan het niet anders maken helaas er zijn ook geen andere wegen te bewandelen om het anders te zien. Je krijgt geen abonnement ergens op voor het in orde is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
33 ANTWOORDEN 33
RvanDijke
Ervaren verkenner

Hoi Patrick! Dankjewel voor de snelle response.

Allereerst heb ik al een Belgisch rekening nummer omdat ik in het verleden al in Belgie heb gewoont, ten tweede lijkt mij dit sterk want toendertijd kon ik het gewoon bij de winkel aanvragen met een Nederlands paspoort.

Daarbij als dat het geval is geweest neem ik aan dat de klantenservice dit mij vermeld zou hebben aan de telefoon?

Verder heb ik een adres in Antwerpen en ben ik inderdaad nog in de wacht voor mijn ID voor hier van de gemeente. In iedergeval lijkt het me dus dat ik inderdaad maar gewoon moet bellen, vind de manier waarop dit behandeld word wel erg amateuristisch maar goed.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  heel sterk is dat niet om een Belgische ID kaart te hebben. Je kan namelijk met je Belgische ID ook in Nederland geen provider aanspreken voor diensten te krijgen. 

Het is ook om fraude tegen te gaan dat je het niet kan nemen. Er is hier een Privacy wet en moet je dus ten aller tijde een Belgische pas hebben voor diensten aan te vragen zelfs voor je prepaidkaart. En daar gaat je dus vermoedelijk je probleem liggen door de verstrengde wetten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
RvanDijke
Ervaren verkenner

Als dat het geval is, waarom word dit mij dan niet aan de telefoon verteld? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  ik vermoed dat deze niet geheel mee zijn met deze privacy wetten. De klantendienst is ook geen verkoop daar is een andere dienst voor. Je kan met een Nederlandse pas nog geen gsm abonnement of prepaid kaart nemen hier. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
RvanDijke
Ervaren verkenner

Welke dienst bel ik daar dan voor?

En ik heb toch echt tot tweemaal toe een Telenet abonnement afgesloten op twee verschillende adressen met een Nederlands paspoort toen ik hier studeerde. Ook toen een paar jaar terug inderdaad de wet in ging dat je enkel met ID nog een simkaart kon halen bij de winkel heb ik dat met mijn paspoort gedaan en niet met een Belgisch ID.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen