annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De orange E-Sim

Topic gestart op: 28-01-22 17h48

Antwoorden: 7 antwoorden

Borafreakske
Gewaardeerd verkenner

De orange E-Sim

Hallo,

 

ik ben aan t twijfelen voor mijn sim om te schakelen naar een e-sim. 
kan je mij even vertellen hoe de overgang juist werkt? Kan ik dit zelf doen via de my orange app, of is het toch verstandiger om langs de winkel te gaan hier voor?

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Het geeft je idd wat meer 'bescherming' het voelt wat veiliger aan dan zo te activeren. Zelfde is dat je ze nieuwe bankkaart op sturen met daarin de code tegelijk. Brief kwijt maar ook kaart + code , daarom worden ze natuurlijk onafhankelijk verstuurd. En zo is het natuurlijk ook met de E-sim in de app. Je kan die activeren op je toestel zonder dat er een brief of iets aan te pas komt. 

Via de klantenzone zou wel gaan natuurlijk enkel moet je het dan niet opsturen maar dien je deze te printen. Je zou kunnen zeggen we sturen een sms , een beveiligingscode , naar je gsm nummer en kan dan pas de QR code gebruiken. Die sms kan uiteindelijk enkel op jou nummer uitkomen en moest je een verkeerd nummer gebruiken dan zou die QR code onbruikbaar zijn. 

Op die manier zou je het dus perfect veilig kunnen doen zonder een shop of zonder post. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Anonymous
Niet van toepassing

Hallo @Borafreakske 

Zelf heb ik de E-sim al eens geactiveerd ( om te testen of het werkt via de app ) via de My Orange app op mijn iPhone 12 , je scant dan gewoon de code die je ziet staan in de app ( met je nieuw toestel ) , dit gaat zeer goed , normaal herkent de My Orange app dat je E-sim toestel hebt, en zal er staan activeer E-sim voor dit toestel , nu heb ik terug een simkaartje, gezien ik terug mijn Samsung Galaxy S10 gebruik maar zodra ik een nieuwe Samsung Galaxy zal hebben ga ik geen sec twijfelen en DIRECT E-sim activeren , dus mijn advies is : zeker doen 🙂 .

 

Groeten,

bigMODDER

patrick2
Wijze
Wijze

@Borafreakske 

Het is een keuze die je maakt of je over gaat naar de E-sim of niet. Daar kunnen wij eigenlijk weinig tot geen advies over geven. De ene moet en zal zijn strikte simkaart hebben de ander moet geen gedoe meer om dat klepje te openen en die simkaart er in te prutsen hebben. Nu is het dus aan jou om te beslissen welke optie je neemt , je huidige simkaart of de E-sim. Ik heb hier al eens wat over geschreven dus lees het zeker eens door. Heb je nog vragen hierover vraag ze zeker hé. 

https://community.orange.be/t5/Tips-tricks-van-de-community/E-sim-actief-maken-en-instellen/ba-p/918...

Niet alle informatie staat er al in ( artikel is al gemaakt voor E-sim in de My Orange te activeren was ) maar je kan dus via de My Orange app de E-sim activeren. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen