annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Digitaal kijken zonder decoder

Topic gestart op: 25-10-21 22h52

Antwoorden: 9 antwoorden

KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Digitaal kijken zonder decoder

OPGELOST

Hoi hoi,

mijn mama woont in een woonzorgcentrum.

Daar hebben ze een Orange aansluiting en mijn mama kijkt nog analoog.

Sinds enige tijd krijgt ze de melding dat het analoog signaal gaat verdwijnen.

Op de website van Telenet (kabel van Orange is eigenlijk van Telenet) vond ik de procedure om digitaal te kijken via de kabel. Haar tv ondersteunt digitale tuner C en de programmatie verliep vlot. De 23 kanalen op de kabel zijn voldoende voor haar. Echter, de digitale kanalen verdwijnen plots, enkel één en canvas blijven staan...

Waar kan dit aan liggen? De sterkte van jullie signaal? Op de kanalen die plots verdwenen zijn komt de melding 'verstoord signaal'. Moet ik andere instellingen ingeven dan weergegeven op de Telenet site? Zo ja, kunnen jullie me hiermee helpen?

Ik zou het erg vinden moest mijn mama plots een decoder nodig hebben en dito maandelijkse factuur erbij. Dat is niet simpel voor mensen van een bepaalde leeftijd; zowel op technisch vlak als op financieel gebied. Plus jullie hebben ook geen pack op haar maat; ze heeft geen nood aan internet, enkel tv en af en toe eens bellen (mobiel abonnement bij jullie).

Hopend op een gunstig antwoord,

Kevin

2.14.0.0
Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Hoi iedereen,

ik was jullie nog de oplossing verschuldigd: een nieuwe tv!
Ook al had haar 'oude' tv (10j) een tuner voor het compacte digitale signaal, de zenders verdwenen te pas en te onpas. Meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, herprogrammaties enz ten spijt...

€300 armer, maar geen digibox en abonnementskosten en de mama blij met haar groter scherm 😉

 
2.14.0.0

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@KevinVdG  

Het valt mij op in je tekst dat je elke keer een bemerking maakt naar 'jullie' maar je bedoeld daar Orange mee. Wij zijn geen Orange wij zijn klanten zoals jij zelf of als je moeder. Dus aan 'jullie' is er niet hier wij zijn klant geen medewerkers en hier zijn ook geen medewerkers actief. 

Om terug te komen op je probleem , heb je de actie al eens opnieuw uitgevoerd? Dus je kan nog eens proberen de tv af te stemmen om het compacte signaal. Het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat er kabel problemen zijn ter plaatse zelf en dat je daarom die vermelding krijgt. Maar dat is iets wat Orange niet kan zien en wij al helemaal niet. 

Zou eens proberen om opnieuw de tv in te stellen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Hoi Patrick,

sorry, ‘jullie’ moet idd Orange zijn. Ik was gewoon effe aan het ventileren.

Ik heb al 3x alles geprogrammeerd. Telkens werkt het eventjes: plots tijdens het zappen zijn alle kanalen weg buiten één, canvas en ketnet.

Morgen ga ik nog eens langs en ik ga het bespreken hun technische dienst. En eens bij de medebewoners langsgaan bij wie het wel gelukt is zonder chromecast of decoder.

🤞🤞🤞

Groetjes, Kevin

 

Josette
Wijze
Wijze

@KevinVdG  een goedemorgen,

je kan hier eens gaan lezen, klik op de blauwe hier.

Verder krijg je deze;

Tagnieuw.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Bedankt Josette,
Ik zie ons mama nog niet met een smartphone werken, laat staan dat ze gaat casten naar haar tv…

Spijtig dat (oude) mensen zo voor verdomde feiten worden gesteld. Niet iedereen is mee het al die moderne snufjes die voor ons heel normaal lijken.

 

Josette
Wijze
Wijze

@KevinVdG  klopt wat je schrijft hier in onze bouw zijn allen ouder dan wij

dikke problemen voor die mensen net zoals op de banken. 👺

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen