Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-10-19 22h25
Antwoorden: 7 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik betaal de factuur via domiciliëring (contract loopt tot 2020).
De overheid verplicht de banken alle rekeningen te blokkeren, bij overlijden van echtgenoot (-te). Dit betekent dus, dat er geen overschrijving kan gebeuren vanuit de rekening waar de domiciliëring is opgedragen. Hoe lang die blokkade duurt? Weet ik niet. Dit is nu wat ik meemaak.
Vandaag krijg ik op email de afrekening, die via domiciliëring zal gebeuren : "ik hoef verder niets te doen", staat er. Maar de factuur wordt niet betaald, ik moet dus contact opnemen met de schuldeiser.
Ik probeer het via het nummer 5000. Tot op heden heb ik nergens zo'n vriendelijke en behulpzame hulp via een klantnummer gekregen! Dat wil dus zeggen: "Trek uw plan".
Via website van "MyOrange", - en de klantvriendelijke super klantendienst - en alle niet ter zaken doende uitleg ten spijt, kan ik ook naar de factuur kijken, maar er is geen alternatief om bijvoorbeeld via een overschrijving de factuur te betalen. Die mogelijkheid bestaat niet meer , want er is een domiciliëring.
Zoek het maar eens voor mij uit, hoe dat dan moet.
Als ik de domiciliëring stopzet, is er een contractbreuk. Dus, daar heeft Orange het meeste plezier (=geld) aan want ik vermoed dat dat mij ook nog aardig wat gaat kosten.
Als ik niets doe, kost het mij ook geld. Want de factuur zal zoveel x zoveel keer een herinnering worden, met telkens een "schuld" bovenop.
Alles is zo fraai geregeld, dat er blijkbaar in onze tijd en bij Orange geen sterfgevallen voorkomen. Innige deelneming, en betaal nu maar.
Dus nogmaals: hoe kan ik op een eerlijke manier contact krijgen met de klantendienst, om dit op een eerlijke manier op te lossen? Voor een overschrijving heb ik wel gegevens nodig:
- rekening van de schuldeiser (nu die zie ik wel staan).
- een gestructureerde mededeling (???= dus niet deze van de domiciliëring).
of ben ik de enigste mens in deze door wetten geregelde belgische samenleving, die een sterfgeval meemaakt? A.U.B. !!!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Vergeten te melden: de betaling (internet etc) is op die manier opgelost bij Proximus, zonder enig probleem. En gaat door totdat de banken via notariaat de rekeningen vrijgeven: dan kan ik gewoon verder gaan met de bestaande domiciliëring. Wat zou jij doen, eens het contract met Orange beëindigd is, spijtig dat ik moet wachten tot april volgend jaar?
Akkoord, er zijn nog andere "leveranciers" die niks liever doen dan de schuld op de schouders van de klanten te schuiven.
Of uw financiële instelling contacteren. Ik meen mij te herinneren dat toen mijn moeder overleden was ik met de bank kunnen regelen heb dat de rekeningen voor lopende zaken van mijn vader wel betaald werden. Klassieke betalingen met de kaart en afhalingen werden geblokkeerd. Maar water, elec, en al die andere dingen die een mens inderdaad normaal via domiciliereng heeft konden gewoon verderlopen.
Ik zou het eens proberen met de bank te regelen om dat vrij te geven.
niks van. Kent er daar eigenlijk iemand iets van burgerwetgeving?
1. de bank vraagt een regeling met de schuldeiser (domiciliëring). =dat is dan de vicieuse cirkel. De kunst om te overleven in de maatschappij: stuur de klant van de hak op de tak, zoals een vogeltje voor de kat.
2. de bank zet een som opzij/betaalt voorschot voor "levensnoodzakelijke goederen". Dat is water, elek, en gas/stookolie. Daar hoort smartphone, internet, etc... NIET bij.
3. Er is een klein persoonlijk budjet voor voedsel..... Hiermee kunnen "overschrijvingen" gebeuren, geld ophalen.
M.A.W: ik kan alleen via een duidelijk factuur en een overschrijving voldoen om de schuld te vereffenen. ZORG ER DAN VOOR DAT DIT KAN, en leer de sociale, burgerlijke en maatschappelijke wetgeving.
DAT IS WAT IK VRAAG! IS DAT NU ECHT ZO MOEILIJK???
Moeten burgers nu ook al de dupe zijn, of gestraft worden omdat ze "eerlijk" zijn. Merci!
Vergeten te melden: de betaling (internet etc) is op die manier opgelost bij Proximus, zonder enig probleem. En gaat door totdat de banken via notariaat de rekeningen vrijgeven: dan kan ik gewoon verder gaan met de bestaande domiciliëring. Wat zou jij doen, eens het contract met Orange beëindigd is, spijtig dat ik moet wachten tot april volgend jaar?
Akkoord, er zijn nog andere "leveranciers" die niks liever doen dan de schuld op de schouders van de klanten te schuiven.