annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Factuur betalen als rekening geblokkeerd is bij de bank(en).

Topic gestart op: 07-10-19 22h25

Antwoorden: 7 antwoorden

Ambroos
Ervaren verkenner

Factuur betalen als rekening geblokkeerd is bij de bank(en).

OPGELOST

Ik betaal de factuur via domiciliëring (contract loopt tot 2020).

De overheid verplicht de banken alle rekeningen te blokkeren, bij overlijden van echtgenoot (-te). Dit betekent dus, dat er geen overschrijving kan gebeuren vanuit de rekening waar de domiciliëring is opgedragen. Hoe lang die blokkade duurt? Weet ik niet. Dit is nu wat ik meemaak.

Vandaag krijg ik op email de afrekening, die via domiciliëring zal gebeuren : "ik hoef verder niets te doen", staat er. Maar de factuur wordt niet betaald, ik moet dus contact opnemen met de schuldeiser.

Ik probeer het via het nummer 5000. Tot op heden heb  ik nergens zo'n vriendelijke en behulpzame hulp via een klantnummer gekregen! Dat wil dus zeggen: "Trek uw plan".

Via website van "MyOrange", - en de klantvriendelijke super klantendienst - en alle niet ter zaken doende  uitleg ten spijt, kan ik ook naar de factuur kijken, maar er is geen alternatief om bijvoorbeeld via een overschrijving de factuur te betalen. Die mogelijkheid bestaat niet meer , want er is een domiciliëring. 

Zoek het maar eens voor mij uit, hoe dat dan moet.

Als ik de domiciliëring stopzet, is er een contractbreuk. Dus, daar heeft Orange het meeste plezier (=geld) aan want ik vermoed dat dat mij ook nog aardig wat gaat kosten.

Als ik niets doe, kost het mij ook geld. Want de factuur zal zoveel x zoveel keer een herinnering worden, met telkens een "schuld" bovenop. 

Alles is zo fraai geregeld, dat er blijkbaar in onze tijd en bij Orange geen sterfgevallen voorkomen. Innige deelneming, en betaal nu maar.

Dus nogmaals: hoe kan ik op een eerlijke manier contact krijgen met de klantendienst, om dit op een eerlijke manier op te lossen?  Voor een overschrijving heb ik wel gegevens nodig:

- rekening van de schuldeiser (nu die zie ik wel staan).

- een gestructureerde mededeling (???= dus niet deze van de domiciliëring).

of ben ik de enigste mens in deze door wetten geregelde belgische samenleving, die een sterfgeval meemaakt? A.U.B. !!!

 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Ambroos
Ervaren verkenner

Vergeten te melden: de betaling (internet etc)  is op die manier opgelost bij Proximus, zonder enig probleem. En gaat door totdat de banken via notariaat de rekeningen vrijgeven: dan kan ik gewoon verder gaan met de bestaande domiciliëring.  Wat zou jij doen, eens het contract met Orange beëindigd is, spijtig dat ik moet wachten tot april volgend jaar?

Akkoord, er zijn nog andere "leveranciers" die niks liever doen dan de schuld op de schouders van de klanten te schuiven.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@Ambroos  Spijtig te horen dat het niet gaat zoals het moet gaan . Via de website kan u een contact formulier invullen met daar aangelijnd dat het om een overlijden gaat. De klantendienst bij Orange kan inderdaad nog veel bijleren want die is inderdaad niet geheel op punt. Hopelijk lukt het met het contact formulier want ook daar kan het nog tot een paar dagen duren voordat men antwoord. Eventueel kan u ook via Facebook hulp vragen en daar krijgt u wel sneller antwoord en wordt u ook op een deftige manier geholpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Ambroos
Ervaren verkenner

ben wat - positief - verrast  door uw snel antwoord.

toch: 

- ik heb lange tijd gezocht naar zo'n contactformulier op de website. Wel heel veel FAQ's, maar geen enkele terzake. Ik zal morgen zo snel mogelijk nog eens rondkijken.

- neen, Geen Facebook. Ik ga niet in mijn hemd  staan voor de ganse wereld.

- ik kan het contract niet verbreken, want de aankoopprijs van de GSM is verbonden met het abonnement. Dus tot einde contract moet ik de restprijs inleveren.

patrick2
Wijze
Wijze

@Ambroos  Zal u de link sturen zo snel mogelijk 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Ambroos  ben eens even ten rade gegaan maar blijkbaar is er geen email contact niet meer. Heb wel gevonden dat men kan opzeggen wegens sterf geval maar dat is iets wat u niet wil doen. Dan zou ik toch nog eens de 5000 bellen of 02 745 95 00

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen