annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan geen inkomende oproepen of sms-en ontvangen van externe providers.

Topic gestart op: 22-04-23 21h30

Antwoorden: 3 antwoorden

Mattiasv
Aspirant verkenner

Kan geen inkomende oproepen of sms-en ontvangen van externe providers.

OPGELOST

Sinds maandag ben ik overgeschakeld van Proximus naar Orange aangezien bij een nieuwe werkgever.Vrijdag gaf deze al aan via mail dat dit maandag diende te gebeuren. Simpel, nummer overzetten van Proximus naar Orange, een dagelijkse activiteit lijkt mij. 

Maandag: geen bereik een hele dag, maar we blijven geduldig wachten

Dinsdag in de late namiddag: hoera, eindelijk heb ik bereik en kan ik bellen
Even later die dinsdag blijkt dat ik geen berichten binnenkrijg van bvb Itsme, Bancontact app,..Na een paar keer bellen kom ik erop uit dat ik geen berichten of oproepen ontvang van andere providers.
Niet getreurd, na 5 keer doorverbinden en 2 keer opnieuw belllen komt het zeker en vast in orde, aldus Orange.

Woensdag: 
nog steeds hetzelfde probleem, na zelf wat research te doen kom ik er zelf op uit dat mijn provider nog steeds "Proximus Mobile" is via crdc.be. Na nog een paar keer bellen heb ik eindelijk de goeie persoon te pakken die snapt dat er ergens iets niet klopt bij de routering. 

Donderdag: nog steeds hetzelfde probleem, na zelf een aantal keer te bellen blijkt dat "ze" vergeten doorgeven zijn aan Proximus dat ze de nummer opnieuw moeten vrijgeven. Aangezien het blijkbaar de eerste keer is dat jullie een nummer overzetten van Proximus naar Orange heb ik hiervoor uiteraard begrip en wacht ik NA 4 DAGEN verder geduldig af. 

Vrijdag: ra, ra, ra nog stees hetzelfde probleem, wie had dat gedacht. Nogmaals gebeld en wat blijkt, die ambetanteriken van Proximus hebben wss nog altijd niks gedaan nadat donderdagmiddag reeds was doorgegeven dat de nummer moest vrijgegeven worden 

Zaterdag: Ik ben bij een Proximus verdeler binnengesprongen die me ook niet verder kon helpen omdat die niet meer kon zien dat dat mijn nummer nog bij Proximus zat. Nadien ben ik bij Orange binnengesprongen waar ik voor de 100ste keer dezelfde uitleg deed. Toen ze daar wouden bellen naar een interne klantendienst bleek deze niet bereikbaar te zijn..

Ik vraag mij af of er een mogelijkheid zou zijn om 6 DAGEN NA HET OVERZETTEN VAN MIJN NUMMER iemand met een beetje kennis van zaken hier eens kan naar kijken en kan zorgen dat ik in godsnaam ook oproepen en berichten van andere providers dan Orange kan ontvangen? 

Alvast bedankt,

Mattias

 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Josette
Wijze
Wijze

@Mattiasv goedemorgen,

dit is helemaal niet fijn om te lezen.

Maar wij kunnen je daar ook niet mee helpen.

Dat ligt echt bij Proximus, Telenet heeft dat ook al gedaan.

Erg is dat!

Je zal het via de klantendienst moeten oplossen als die dat al kunnen.

De oorzaak ligt echt bij HUN, Proximus.

Kijk eens of je hier een wegje vind?

https://www.orange.be/nl/contact

Succes.

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
Mattiasv
Aspirant verkenner

Bedankt voor jullie reactie, inmiddels is het in orde geraakt.

Proximus moest de nummer vrijgeven, waarna Orange opnieuw de aanvraag heeft moeten uitvoeren. 

0 pluimen
Helen1
Ervaren genezer

 @Mattiasv  Het spijt me ten zeerste om dit mee te hoeven maken. Wat vervelend en lastig voor

Heeft u mss gedacht om eventueel van nummer te veranderen? Ik weet dat dit drastisch is maar mss is dit een mogelijke snelle oplossing?

Veel moed en succes.

Hou ons aub op de hoogte!

Sterkte

Hexcellent

 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Mattiasv goedemorgen,

dit is helemaal niet fijn om te lezen.

Maar wij kunnen je daar ook niet mee helpen.

Dat ligt echt bij Proximus, Telenet heeft dat ook al gedaan.

Erg is dat!

Je zal het via de klantendienst moeten oplossen als die dat al kunnen.

De oorzaak ligt echt bij HUN, Proximus.

Kijk eens of je hier een wegje vind?

https://www.orange.be/nl/contact

Succes.

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen