annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

My OrangeApp opnieuw inloggen

Topic gestart op: 14-03-20 12h10

Antwoorden: 4 antwoorden

vk
Aspirant verkenner

My OrangeApp opnieuw inloggen

OPGELOST
Spoiler
 

Hey iedereen,

ben net nieuw hier maar heb al meteen een vraagje. Wanneer ik een aantal dagen de My Orange app niet gebruik, moet ik telkens weer volledig inloggen met telnr en code. Dat vind ik best vervelend. Ervaren jullie dat ook? Is er misschien een oplossing voor?

Alvast bedankt voor het warme welkom!

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Ja @vk 

Je moet tenminste 1 maal om de 30 dagen inloggen via 4G

Staat hier uitgelegd onder Eerste gebruik

https://www.orange.be/nl/blog/kennismaking-met-de-my-orange-app

Eerste gebruik

De My Orange-app is voortaan steeds toegankelijk via het Orange Belgium-netwerk of via wifi. Via het netwerk verloopt je nummerherkenning automatisch en krijg je meteen toegang tot de app. Via wifi volstaat het om je telefoonnummer in te geven. Je ontvangt een sms-code die je toegang geeft tot je gegevens.
Goed om te weten : het systeem onthoudt je 30 dagen. Als je de app opnieuw opent na 30 dagen, moet je verbinding maken met het 3G/4G-netwerk of via wifi; Dan krijg je toegang met de sms-code.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Gregory
Wijze
Wijze

Ja @vk 

Je moet tenminste 1 maal om de 30 dagen inloggen via 4G

Staat hier uitgelegd onder Eerste gebruik

https://www.orange.be/nl/blog/kennismaking-met-de-my-orange-app

Eerste gebruik

De My Orange-app is voortaan steeds toegankelijk via het Orange Belgium-netwerk of via wifi. Via het netwerk verloopt je nummerherkenning automatisch en krijg je meteen toegang tot de app. Via wifi volstaat het om je telefoonnummer in te geven. Je ontvangt een sms-code die je toegang geeft tot je gegevens.
Goed om te weten : het systeem onthoudt je 30 dagen. Als je de app opnieuw opent na 30 dagen, moet je verbinding maken met het 3G/4G-netwerk of via wifi; Dan krijg je toegang met de sms-code.

vk
Aspirant verkenner

Bedankt, was ik niet van op de hoogte. Vanaf nu dus 4G!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@vk 

Wel, @Gregory is net wat sneller dan ik geweest want ik ging net hetzelfde schrijven. Wat je ook doet (tenzij je steeds via 4G werkt), om de maand zul je die procedure steeds opnieuw moeten doorlopen.

Wil je dat niet, dan moet je regelmatig (pakweg eens om de 14 dagen) eens via 4G naar de app, dan word je daar niet meer mee lastig gevallen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@vk 

Elke keer opnieuw in de app inloggen. OPLOSSING

Moet je elke keer dat je de My Orange app opent, opnieuw inloggen en wachten op een verificatie bericht ?

Dan zit je goed, volg volgende stappen om dit op te lossen. (GSM op de afbeeldingen staat in het Engels.)

1. Om te beginnen, ga je naar de instellingen van je telefoon.

2. In de categorie "Draadloos & netwerken" vind je "SIM & netwerken", klik hier op.

3. Vervolgens zie je afhankelijk van hoeveel SIM kaarten er in jouw GSM zitten, een lijstje. Klik op de simkaart met "(Orange B)" achter.

4. Hier klik je vervolgens op "APN's" Of "Accespoint Names", klik hier op.

5. Rechts bovenaan zal er een plusteken staan, druk hierop.

6. Opgelet, pas niets aan behalve wat hier staat vermeld:

Naam: Mag je zelf kiezen, dit maakt niets uit.
APN: "mworld.be" (Hoofdletter gevoelig)
Authenticatie type: "PAP"
APN type: "default,supl"

Al de rest moet niet worden aangepast.
Nu sla je dit profiel op door middel van het menu -> Save/Opslaan.
Vervolgens selecteer je het juist gemaakte profiel en start je je GSM opnieuw op.Dit zou het probleem moeten opgelost hebben, indien dit niet het geval was en u deze wijzigingen ongedaan wilt maken, herhaalt u de stappen 1-4, waarna u het originele profiel terug selecteert en uw GSM terug herstart.

Veel succes!

 

PS : deze oplossing is aangereikt geweest door een andere triber die dit heeft ondervonden. Dus dit is niet mijn eigen ondervinding of oplossing. Heb het gekopieerd en hier gepost !

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen