annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opvolger van SMS

Topic gestart op: 07-11-19 20h55

Antwoorden: 14 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Opvolger van SMS

Ik las iets heel interessant!! Ben wel benieuwd!!

Orange België maakt RCS de komende maanden beschikbaar voor zijn klanten. Zij zullen mogelijk als eerste aan de slag kunnen met de verbeterde vorm van sms die het delen van onder meer afbeeldingen en gif's mogelijk maakt.

Orange en RCS

RCS, ofwel Rich Communication Services, wordt gezien als de opvolger van de klassieke sms. Het is namelijk mogelijk om geavanceerde functies te gebruiken via RCS, zoals we die gewend zijn in berichtendiensten als WhatsApp en Messenger. Orange is nu de eerste provider in België die RCS beschikbaar maakt voor zijn klanten, dat meldt een tipgever aan Androidworld. Het nieuws werd ook door Orange aan onze redactie bevestigd.

Zie URL: https://androidworld.be/nieuws/exclusief-orange-rcs/

 

 

 

Labels (1)
14 ANTWOORDEN 14
Converted
Ervaren verkenner

Ik kan alvast bevestigen dat het actief staat op men tempo giga nummer icm een Nokia 5 en Android 9.

Edyzer
Ervaren verkenner

Verder dan een paar artikelen vind ik niks meer over RCS.

Lijkt me wel interessant, bij mij gaat nu alles via messenger. Om data te besparen zou RCS meer dan welkom zijn, veronderstel dat er dan geen mobiele data voor nodig is?

@Converted 

Hoeveel kost deze dienst dan als dit bij jou al actief is? En hoe activeer je dit? 

0 pluimen
NelsonM
Orange-werknemer

Verder dan een paar artikelen vind ik niks meer over RCS.

Lijkt me wel interessant, bij mij gaat nu alles via messenger. Om data te besparen zou RCS meer dan welkom zijn, veronderstel dat er dan geen mobiele data voor nodig is?

@Converted 

Hoeveel kost deze dienst dan als dit bij jou al actief is? En hoe activeer je dit? 

Hallo @Edyzer,
Aarzel zeker niet om het antwoord van @Converted te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen ! Wat hij zegt is correct 🙂

Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
Converted
Ervaren verkenner


@Edyzer  schreef:

Verder dan een paar artikelen vind ik niks meer over RCS.

Lijkt me wel interessant, bij mij gaat nu alles via messenger. Om data te besparen zou RCS meer dan welkom zijn, veronderstel dat er dan geen mobiele data voor nodig is?

@Converted 

Hoeveel kost deze dienst dan als dit bij jou al actief is? En hoe activeer je dit? 


Deze dienst is gratis en wordt geleidelijk aan uitgerold naar alle Orange-klanten. Ik heb zelf tempo giga. En hoe je het kan zien is de berichten app van google downloaden en installeren en dan bij instellingen naar chatfuncties gaan. Staat er bovenaan in het groen "verbonden", dan werkt rcs voor jouw nummer. Anders zal je nog eventjes moeten wachten.

Leden met de meeste pluimen