annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange Radio afgehouden van je dataverbruik?

Topic gestart op: 05-01-19 12h37

Antwoorden: 17 antwoorden

Jorik
Gewaardeerd verkenner

Orange Radio afgehouden van je dataverbruik?

OPGELOST

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/voordelen-en-inbegrepen-diensten/orange-radio-nl

Als ik deze pagina goed begrijp wordt het data volume wat gebruikt wordt door de app Orange Radio niet meegerekend in je verbuik.

Vanmorgen was ik Orange Radio aan het luisteren tijdens het sporten toen ik plots een SMS kreeg met de melding dat al mijn mobiele data opgebruikt is.

Ik heb het nagekeken, er zijn geen andere apps die plots veel data hebben gebruikt.

Moet ik nog ergens een instelling aanpassen zodat dit verbruik niet wordt meegerekend, of is dit een bug in de app?

Kan iemand dit testen voor mij?

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Jorik de pagina die u laat zien geeft aan dat er GRATIS gebruik kan worden gemaakt van orange radio. Onderin de pagina staat duidelijk GOED OM TE WETEN :

Goed om weten!

Het surfvolume gekoppeld aan het gebruik van Orange Radio wordt afgehouden van je abonnement.

Gemiddeld verbruik je elke maand ongeveer 350 MB voor Orange Radio (gemiddeld verbruik)

 

Dus de app is gratis maar het surfvolume is niet gratis . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @a148146

Eclips TV zit momenteel enkel in het aanbod van Telenet (tussen 08:00 en 20:00 op kanaal 40) en Proximus (24/24 op kanaal 109).
Geen idee of Orange deze zender in het aanbod gaat opnemen maar er komen wel regenmatig zenders bij.

Bij proximus (VDSL via de telefoonlijn) is de internet snelheid maximum 100/15Mbps maar daarvoor moet je vlakbij de witte kast in de straat wonen.
Proximus TV (IPTV) gaat via de router maar telt niet mee in je datavolume, kijk je TV gaat de internet snelheid wel omlaag.

Met Orange zit je op het Telenet netwerk via de kabel met 100/10Mbps ofwel 200/20Mbps internet met de boost optie.
De limiet is 750GB/maand zoals bij de Telenet en Proximus "ongelimiteerde" abonnementen.
Ik ben heel tevreden van Orange TV, de bediening is zeer gebruiksvriendelijk.
Geniaal bij Orange, de afstandsbediening heeft een aparte power knop voor decoder en TV, geen geknoei met de TV Mode (Proximus) en Mode (Telenet) knop.

a148146
Leidende verkenner

Bedankt voor je antwoord. Ja ik heb ook verleden jaar dacht ik bij hen gezeten en was te vreden maar ben uiteindelijk toch terug overgestapt naar Telenet voor het voetbal en vorige week dus proximus waar ik nu de pineut ben omdat ik slecht nog één zender kan zien. En het is doodgewoon een ramp om ze telefonisch te bereiken, en per mail heb ik ook nog geen oplossing gevonden. Al goed heb ik nog een kastje om te streamen. geen echte IP TV, maar je kan er toch al iets mee nemen zoals de commerciëële Hollanders en Ziggo sport waar een beetje Belgisch voetbal op komt Tegen mij had iemand van Orange op messenger gezegd dat er nog geen plannen waren om die zender er bij te plaatsen. Maar dat was September October verleden jaar en  een twee maand later had ik ergens gelezen dat ze die zender binnen afzienbare tijd zouden bijplaatsen al was nog geen datum vastgelegd. Want u weet ook dat dit veel winst zal boeken voor Orange door die twee soaps de dingen des levens en mooi en meedogenloos. Dit had ik hen ook gemald. Dus de dag dat ik lees dat die zender hier is kom ik naar hier en mischien mijn moeder ook maar zij moet er nog één bij hebben rtl tvi of plus? Er gingen ook die Erotise zenders bij komen ik weet nu niet of dit is gebeurt. Je mag ook niet te veel willen van een operator die zijn materiaal nog zo goed mogelijk moet houden want als hij al dat geld in zijn klanten steekt en dan bedoel ik meer en meer zenders, waar die anderen een gunst vragen van 5 of meerdere euro's. gaat dit enkel ten nadele van het product zelf. (Orangeà

Jerre
Gewaardeerde genezer

@a148146   als je bij Telenet minder wil betalen kan je de digicorder of digibox aankopen.

Digibox 99€ (ipv 4,45€/maand huur)

Digicorder 249€ (ipv 9,20€/maand huur)

 

 

patrick2
Wijze
Wijze

@Jerre een klant die een decoder aankoopt of een digibox aankoopt zijn niet beter af. In de prijs scheelt dat iets een totaal van 5 of 10 euro per maand. Maar aan een gekochte box of decoder zitten vele nadelen. Moest er een probleem zijn zal Telenet deze niet oplossen omdat deze is aangekocht , de updates gaan maar tot 3 jaar mee , u bent in eens geen klant meer zit men met een decoder die niet meer te gebruiken is. Heb 5 jaar in de telecom sector gewerkt en ben er nog mee actief dus ik raad het iedereen af maar goed voor diegene die prijs bewust willen zijn en willen besparen tja....er zijn ook alternatieven.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jerre
Gewaardeerde genezer

@patrick2  hier ben je toch sterk aan het overdrijven, kijk hier eens :

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/servicebeleid-voor-gekochte-decoders/

2 jaar garantie bij defecten

5 jaar garantie op de basisdiensten

Het is vooral interessant voor mensen met meerdere TV's in huis, de digibox is op 2 jaar terugverdiend dus er is geen enkel risico.

Leden met de meeste pluimen