annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pincode wijzigen

Topic gestart op: 04-03-20 20h10

Antwoorden: 12 antwoorden

VickyG
Aspirant verkenner

Pincode wijzigen

OPGELOST

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn pincode kan wijzigen? Op mijn toestel vind ik er niets van terug, en met een code die ik online terug vond (ingeven bij telefoneren) werkt het niet. 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
LordPan
Gewaardeerd verkenner

En als je de puk code bij de hand hebt, is nog een andere mogelijkheid 3 keer een foutieve pin in te geven, daarna vraagt hij je de puk code en moet je een nieuwe pin instellen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
patrick2
Wijze
Wijze

@VickyG  eventueel kun je dit eens lezen : 

Hoe wijzig ik mijn pincode?

We raden je aan om je gsm te beveiligen met een pincode en om je pincode te veranderen in een persoonlijke code. Sommige toestellen staan toe om via het menu van de gsm zelf je pincode te wijzigen. Zo niet kan je de pincode zelf wijzigen:

Geef op je gsm de volgende code in: ** 04*OUDE PIN*NIEUWE PIN*NIEUWE PIN# gevolgd door de beltoets.

Wil je liever niet telkens je pincode moeten ingeven als je je gsm aanzet? Dan kan je deze beveiliging uitschakelen. Uiteraard is de kans op misbruik van je simkaart dan veel groter. Zo loop je bij diefstal meer gevaar omdat iedereen je gsm kan gebruiken.

 

Voor een iphone kan je gaan naar - instellingen - mobiel netwerk - mobiele abonnementen - onderaan staat dan pinsimpincode - als je daarop klikt kan je de pincode ook veranderen.

Voor een android toestel ( beetje afhankelijk van de welke u heeft - 

Stappenplan: Hoe wijzig ik de Simkaart code op mijn android toestel?
  1. Stap 1: Ga naar 'systeeminstellingen'.
  2. Stap 2: Druk vervolgens op 'SIM-kaart vergrendeling'.
  3. Stap 3: Druk daarna naar 'SIM PIN-code wijzigen'. ...
  4. Stap 4: Er wordt nu gevraagd om je huidige pincode in te vullen en vervolgens 2x je nieuwe pincode.
Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


NaughtyByNature
Leidende verkenner

@VickyG 

De pincode dien je in de instellingen van je telefoon te wijzigen. Als je een iPhone hebt kan ik je helpen. Anders moet je de handleiding van je telefoon erbij te nemen of even googelen. Of misschien kan een andere triber met een Android telefoon je verder helpen. 

NaughtyByNature
Leidende verkenner

@VickyG 

Voor een iPhone moet je de volgende handelingen uitvoeren:

1. Open instellingen 

2. Navigeer naar Mobiele instellingen 

3. Selecteer Simpincode

4. Tik op Wijzig pincode 

Fdv73
Aspirant verkenner

Duidelijke en correcte info !

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen