Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Hey,
Graag wat advies! Anderhalve week geleden heb ik een Orange prepaid kaart aangevraagd. Deze is ook toegekomen maar heeft uiteraard een nieuw nummer. Nu zou ik graag mijn nummer van mijn prepaid Proximuskaart hierop overzetten. Maar wanneer ik bel naar Orange zeggen ze ofwel:
* 'kijk op de website, daar kunnen wij bij het hulpcenter niets aan doen; Wilt u geen abonnement?'
of
* 'neen, je moet daarvoor in de orange shop zijn'.
Ok goed, ik ga kijken op de Orange website: https://www.orange.be/nl/hulp/orange-klant-worden/mijn-overstap/kan-ik-mijn-herlaadkaartnummer-behou...
"Kan ik mijn herlaadnummer behouden?"
Kies je voor een van onze herlaadkaarten?
Dat is wat ik deed, maar daar zeggen ze dat ze mij niet kunnen helpen????
Wat is dit?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@HelloGoodbye het beste was om een prepaid kaart te bestellen met nummerbehoud van je huidige operator. Wat je nu hebt gedaan is een kaartje besteld maar met een nieuw nummer. Het is niet mogelijk dat nummer te schrappen en daar je oude nummer op te zetten. Dit had in het begin gemoeten. Nu kan je een nieuw kaartje vragen maar met nummerbehoud.
Hey Patrick, bedankt voor je snelle antwoord.
Maar er staat toch wel degelijk op de Orange website dat het mogelijk is cfr link: https://www.orange.be/nl/hulp/orange-klant-worden/mijn-overstap/kan-ik-mijn-herlaadkaartnummer-behou...
Daarnaast zag ik ook nergens een optie om tijdens de bestelling van de prepaid simkaart dit nummer over te dragen, daarna is het betalen en gedaan.
@HelloGoodbye de linkjes ken ik en alles over een overdracht ken ik ook.
Als je veranderd van operator is het eerst te kennen geven dat je wel of niet je nummer behoud. Ik zie dat het niet in je opgegeven formulier staat. Nu je een nieuwe kaart hebt kan daar normaal gezien geen nummer overdracht meer opgedaan worden. Nu kan je eens proberen bij de klantendienst of deze een dossier willen aanmaken en als nog daar je nummer op te zetten. ( ik weet wat de technische mogelijkheden zijn , dus technisch kan het wel ) enkel de klantendienst zal moeten meewerken.
Hallo Patrick, maar de Orange site heeft daar geen mogelijkheid toe om dit aan te geven bij het aanvragen van een prepaid?
@HelloGoodbye heb zelf eens geprobeerd een bestelling te doen en inderdaad nergens wordt gevraagd je nummer te behouden. Denk een hele grote fout in de site.
@patrick2 schreef:
@HelloGoodbye heb zelf eens geprobeerd een bestelling te doen en inderdaad nergens wordt gevraagd je nummer te behouden. Denk een hele grote fout in de site.
Dat wordt dan een fameuze tip voor onze @Totem om dat subito presto door te geven aan de betrokken dienst.
Beste @patrick2 @HelloGoodbye ,
Gaat perfect hoor om een bestaande nummer van een andere operator over te plaatsen op die prepaid kaart.
Komt vrij vaak voor dat mensen hun huidige operator beu zijn en naar Orange willen komen maar toch geen abonnement willen om bepaalde redenen.
MNP prepaid ingeven in het systeem en wachten tot de huidige simkaart uitvalt om dan die van Orange te gebruiken.
Groeten,
Shop Medewerker
Tom
@TomB ik heb ook niet gezegd dat het niet gaat , ik weet als geen ander het kan , heb bij Telenet gewerkt. Maar via de site gaat het niet !! Dat is het probleem daar kan je je gegevens invoeren maar geen nummer behoud. Dus nu zal je eentje moeten aanvragen met een nieuw nummer en uiteindelijk zal de backoffice als nog de NMP moeten opstarten om het gereed te krijgen.
Ok, allemaal goed en wel, maar waarom als ik nu terug een nieuwe simkaart aanvraag ga ik ineens wel mijn nummer kunnen overdragen?
En ook, dan ben ik weer 15 euro kwijt...
Gebruiker | Aantal |
---|---|
20 | |
12 | |
8 | |
5 | |
5 |