Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-04-20 16h56
Antwoorden: 17 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hey,
Graag wat advies! Anderhalve week geleden heb ik een Orange prepaid kaart aangevraagd. Deze is ook toegekomen maar heeft uiteraard een nieuw nummer. Nu zou ik graag mijn nummer van mijn prepaid Proximuskaart hierop overzetten. Maar wanneer ik bel naar Orange zeggen ze ofwel:
* 'kijk op de website, daar kunnen wij bij het hulpcenter niets aan doen; Wilt u geen abonnement?'
of
* 'neen, je moet daarvoor in de orange shop zijn'.
Ok goed, ik ga kijken op de Orange website: https://www.orange.be/nl/hulp/orange-klant-worden/mijn-overstap/kan-ik-mijn-herlaadkaartnummer-behou...
"Kan ik mijn herlaadnummer behouden?"
Kies je voor een van onze herlaadkaarten?
Dat is wat ik deed, maar daar zeggen ze dat ze mij niet kunnen helpen????
Wat is dit?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@HelloGoodbye schreef:
Hey,
Graag wat advies! Anderhalve week geleden heb ik een Orange prepaid kaart aangevraagd. Deze is ook toegekomen maar heeft uiteraard een nieuw nummer. Nu zou ik graag mijn nummer van mijn prepaid Proximuskaart hierop overzetten. Maar wanneer ik bel naar Orange zeggen ze ofwel:
* 'kijk op de website, daar kunnen wij bij het hulpcenter niets aan doen; Wilt u geen abonnement?'
of
* 'neen, je moet daarvoor in de orange shop zijn'.
Ok goed, ik ga kijken op de Orange website: https://www.orange.be/nl/hulp/orange-klant-worden/mijn-overstap/kan-ik-mijn-herlaadkaartnummer-behou...
"Kan ik mijn herlaadnummer behouden?"
Kies je voor een van onze herlaadkaarten?
- Contacteer onze medewerkers op het nummer 5000. De overdracht van je nummer wordt snel en eenvoudig uitgevoerd binnen de 24 uur. Ondertussen kan je blijven bellen met je huidige operator..
Dat is wat ik deed, maar daar zeggen ze dat ze mij niet kunnen helpen????
Wat is dit?
Ugh @HelloGoodbye,
Ah het is inderdaad raar dat je een prepaidnummer overdracht niet kan aanvragen via de website. Het zou normaal gezien wel mogelijk zijn. Zou je je gevens en dit bug aan het webcare-tribe willen doorgeven? Ik neem ook contact op met de betrokken dienst 🙂
Nu dat je een nieuwe prepaidkaart hebt kan je nog altijd de klantendienst of het webcare-tribe contacteren zodat ze je oude nummer op je nieuwe prepaidkaart overzetten. Ze kunnen het sowieso voor je in orde brengen. De shop-medewerkers kunnen ook hiervoor zorgen.
Geef hen gewoon het nummer van je nieuwe prepaidkaart en vraag een nummeroverdracht op dezelfde kaart van je oude nummer.
Totem's zonnegroeten,
Totem
Hartelijk bedankt voor je antwoord. Ik had enkel nog wat vragen.
"Ah het is inderdaad raar dat je een prepaidnummer overdracht niet kan aanvragen via de website. Het zou normaal gezien wel mogelijk zijn. Zou je je gevens en dit bug aan het webcare-tribe willen doorgeven? Ik neem ook contact op met de betrokken dienst"
=> Hoe neem ik contact op met die webcare-tribe?
"Nu dat je een nieuwe prepaidkaart hebt kan je nog altijd de klantendienst of het webcare-tribe contacteren zodat ze je oude nummer op je nieuwe prepaidkaart overzetten. Ze kunnen het sowieso voor je in orde brengen. De shop-medewerkers kunnen ook hiervoor zorgen."
=> De klantendiesnt (de 5000) helpen mij niet. Die zeggen, dat moet je zelf doen online, wat niet gaat, vandaar dit topic. De Orange Shops zijn ook momenteel gesloten neem ik aan. Hoe kan ik die webcare tribe bereiken?
@HelloGoodbye om op al je vragen te antwoorden het Webcare team is te bereiken via FB Messenger of via Twitter. Op die manier kan je ze het door geven.
Beste @patrick2 @HelloGoodbye ,
Gaat perfect hoor om een bestaande nummer van een andere operator over te plaatsen op die prepaid kaart.
Komt vrij vaak voor dat mensen hun huidige operator beu zijn en naar Orange willen komen maar toch geen abonnement willen om bepaalde redenen.
MNP prepaid ingeven in het systeem en wachten tot de huidige simkaart uitvalt om dan die van Orange te gebruiken.
Groeten,
Shop Medewerker
Tom
@TomB ik heb ook niet gezegd dat het niet gaat , ik weet als geen ander het kan , heb bij Telenet gewerkt. Maar via de site gaat het niet !! Dat is het probleem daar kan je je gegevens invoeren maar geen nummer behoud. Dus nu zal je eentje moeten aanvragen met een nieuw nummer en uiteindelijk zal de backoffice als nog de NMP moeten opstarten om het gereed te krijgen.
Ok, allemaal goed en wel, maar waarom als ik nu terug een nieuwe simkaart aanvraag ga ik ineens wel mijn nummer kunnen overdragen?
En ook, dan ben ik weer 15 euro kwijt...
@HelloGoodbye heb net eens ff gekeken maar dat is niet mogelijk nu nog altijd niet. Daar zit echt een fout in de site.
Ik herinner mij dat er vroeger een link bestond dat je online je oude nummer kon overzetten naar Orange. Maar ik denk dat het toen nog Mobistar was.
Ongeveer als onderstaande link:
https://www.orange.be/nl/simactivation maar dan toen bestond er een link met behoud van nummer.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
1 | |
1 |