Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-08-20 10h44
Antwoorden: 11 antwoorden
Ik kocht een smartphone met abonnement. Deze heb ik niet uitgepakt. Plots werd mijn SIM-kaart automatisch geactiveerd, dit had ik niet aangevraagd, ik wilde de smartphone namelijk asap terugsturen omdat ik van mijn werk een smartphone kreeg. Dit deed ik dan ook (binnen de termijn van 2 weken).
Toch kreeg ik onlangs een factuur waarop ik de restwaarde van de GSM moet betalen, ondanks dat ik deze heb teruggezonden. Ik heb meermaals de klantendienst opgebeld, maar zij begrepen:
- begrepen het probleem niet
- zeiden dat dat normaal was, ik moest die kost betalen (absurd)
- legden af omdat ze me niet konden helpen volgens mij (3 maal gebeurd)
- Zeiden dat ik per mail gecontacteerd zou worden met een nieuw nummer dat ik zou kunnen bellen (niet gebeurd).
Ik ben dus niet zo tevreden met de klantenservice en hoop via deze weg mensen te kunnen bereiken die mij verder kunnen helpen. Intussen heb ik een aanmaning gekregen, maar ik betaal niets van de factuur tot er een oplossing is.
@Siemon en dat je een factuur krijgt is heel normaal.
Je hebt dus een gsm besteld met je abonnement dus een koppel verkoop en daar je korting bij. Je tekent een contract en in dat contract staat dat je een rest waarde zal betalen voor je toestel als je je contract opzegt. Of jij je toestel terug stuurt of je toestel behoud zegt niet veel. Dus door het terug te sturen en je contract te ontbinden is het dus een afbetaling van je toestel dus je betaald de volledige restwaarde terug.
Dat de activering door gaat is ook normaal want dat gaat automatisch dus is alles direct actief.
Dat je een toestel binnen een termijn van 2 weken mag terug sturen is iets anders dat is als het niet actief is of als je niet tevreden bent van je toestel. ( lees dan krijg je een andere ) En als je je toestel los koopt en niet gekoppeld zit aan je abonnement. Niet als je deze terug stuurt omdat je werkgever een toestel voorziet. Dan dien je de restwaarde te betalen van je toestel. Hier zal er geen andere uitweg zijn.
Heb je geen herroepingsrecht, bij abonnement met GSM? Of telt dat niet bij zo’n contracten.
@Anonymous nee niet helemaal. Heb hier onder de voorwaarden vermeld letterlijk uit de contract voorwaarden. Hierbij ook de link waar het uitkomt :
Dus eigenlijk is het een nee om er zo onderuit te komen.
Beste Patrick, ik zou even een opmerking willen maken, heel kort.
De wetgeving op consumenten recht is prioritair aan elke voorwaarde van de verkoper.
Het is eerst de wet die telt, en de voorwaarden van de verkoper moeten geijkt zijn aan die wet.
Men moet vooral hier aandacht schenken aan de dwingende regelgeving van de wetgever, hier kan geen enkele verkoper onderuit en clausules die iets anders vooropstellen zijn juridisch nietig.