Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-08-20 10h44
Antwoorden: 11 antwoorden
Ik kocht een smartphone met abonnement. Deze heb ik niet uitgepakt. Plots werd mijn SIM-kaart automatisch geactiveerd, dit had ik niet aangevraagd, ik wilde de smartphone namelijk asap terugsturen omdat ik van mijn werk een smartphone kreeg. Dit deed ik dan ook (binnen de termijn van 2 weken).
Toch kreeg ik onlangs een factuur waarop ik de restwaarde van de GSM moet betalen, ondanks dat ik deze heb teruggezonden. Ik heb meermaals de klantendienst opgebeld, maar zij begrepen:
- begrepen het probleem niet
- zeiden dat dat normaal was, ik moest die kost betalen (absurd)
- legden af omdat ze me niet konden helpen volgens mij (3 maal gebeurd)
- Zeiden dat ik per mail gecontacteerd zou worden met een nieuw nummer dat ik zou kunnen bellen (niet gebeurd).
Ik ben dus niet zo tevreden met de klantenservice en hoop via deze weg mensen te kunnen bereiken die mij verder kunnen helpen. Intussen heb ik een aanmaning gekregen, maar ik betaal niets van de factuur tot er een oplossing is.
@adizal ik zal daar ook een korte opmerking bij maken:
Lees de voorwaarden die erbij geleverd worden. Als Orange de topic starter in het gelijk zet ga ik akkoord anders hou ik mij vast aan die voorwaarden. Meer doe ik niet en kan ik ook niet. Dat is mijn mening en daar ga ik niet meer woorden aan spenderen.
Het staat nochtans pal voor uw neus in 4
Het herroepingsrecht is 14 dagen geldig. Dat is wettelijk.
Bijkomende voorwaarden zoals Orange vooropstelt mogen de wettelijke en dwingende bepalingen van de wetgeving niet belemmeren, gedurende die 14 dagen.
Gezien TS het toestel onaangeroerd heeft teruggezonden in de originele verpakking is hij in rechte.
Hij dient geen reden op te geven voor de terugzending
Hij moet Orange per aangetekende brief in gebreke stellen.
En beste man, kijk maar eens in
Gids voor internetgebruikers
Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie
Vooruitgangstraat 50
B - 1210 BRUSSEL
Lees de artikels 11 en 12 maar eens, alvorens de voorwaarden van Orange als enige waarheid te omvatten.
Beste
U moet ook de voorwaarden van Orange eens lezen
4.4 4.4.1 4.4.2 staat er nochtans duidelijk.
Orange schend zijn eigen voorwaarden, dat is de 3e keer dat ik Orange betrap op het niet naleven van haar eigen voorwaarden.
Nu ben ik weer wat wijzer @patrick2 Bedankt.