Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-08-20 10h44
Antwoorden: 11 antwoorden
Ik kocht een smartphone met abonnement. Deze heb ik niet uitgepakt. Plots werd mijn SIM-kaart automatisch geactiveerd, dit had ik niet aangevraagd, ik wilde de smartphone namelijk asap terugsturen omdat ik van mijn werk een smartphone kreeg. Dit deed ik dan ook (binnen de termijn van 2 weken).
Toch kreeg ik onlangs een factuur waarop ik de restwaarde van de GSM moet betalen, ondanks dat ik deze heb teruggezonden. Ik heb meermaals de klantendienst opgebeld, maar zij begrepen:
- begrepen het probleem niet
- zeiden dat dat normaal was, ik moest die kost betalen (absurd)
- legden af omdat ze me niet konden helpen volgens mij (3 maal gebeurd)
- Zeiden dat ik per mail gecontacteerd zou worden met een nieuw nummer dat ik zou kunnen bellen (niet gebeurd).
Ik ben dus niet zo tevreden met de klantenservice en hoop via deze weg mensen te kunnen bereiken die mij verder kunnen helpen. Intussen heb ik een aanmaning gekregen, maar ik betaal niets van de factuur tot er een oplossing is.
@patrick2 Wanneer dit een verkoop op afstand is telt de 2 weken herroeping ook op diensten hoor.
https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/vormen-van-verkoop/verkoop-op-afstand/verkoop-op-afstand
@davyvdp ik zou het eens heel goed navragen of het hier ook op geldt. Ik kan er geen definitief antwoord op zetten ik haal enkel de voorwaarden naar boven die gelden binnen Orange. Dat zijn de voorwaarden die ik goed ken ( aangezien ik die dingen lees ).
@Siemon de raad die ik er dan bij wil geven is bevraag je eens goed. Ik spreek enkel uit ervaring omdat ik het werk jaren gedaan heb.