annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Upnp inschakelen

Topic gestart op: 14-11-20 11h45

Antwoorden: 33 antwoorden

robbevdb
Aspirant verkenner

Upnp inschakelen

OPGELOST

Door een aantal problemen op mijn playstation werd er me aangeraden om mijn Upnp in te schakelen. Maar wanneer ik dit probeer via  http://192.168.0.1 dan krijg ik een melding dat mijn netwerk niet kan verbinden. Weet er hier iemand hoe ik dit kan veranderen?

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@robbevdb  als je een aanpassing wil doen in je modem dan dien je de pc of laptop altijd rechtstreeks met een kabel te verbinden. Het opgegeven IP adres is correct enkel dien je nog een kabel verbinding te maken. 

Moest dit draadloos kunnen zou iedereen zomaar in je modem kunnen inloggen en dat is niet de bedoeling. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

33 ANTWOORDEN 33
Louis16
Ervaren verkenner

Inloggen weet ik, maar m'n probleem is dat, als ik bij upnp ben en erstaat daarnaast pagina, als ik daar op heb geklikt komt er pagina niet beschikbaar dus ik vind het heel jammer dat ik mn upnp niet kan aanzetten..... 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Louis16  dat kan ook aan je browser liggen dus probeer eens een andere browser en kijk of het dan wel gaat. Eventueel ook cache en cookies legen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Louis16
Ervaren verkenner

Geen enkele hebben gewerkt, denkt u dat het misschien werkt als ik een ethernet kabel van mijn router in mn laptop insteek? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Louis16  nee nee je mag niet vanuit je eigen router werken. Dus het moet echt zijn modem , kabel en dan een laptop of vaste pc. Probeer anders eens je modem te herstarten en dan als je terug online bent nog eens proberen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Dikwijls heerst er verwarring doordat men verschillende termen door elkaar gebruikt waardoor men op het verkeerde been gezet wordt.

Ook hier zie ik dat men drie verschillende termen gebruikt  en de dingen door elkaar haalt:

  • Modem
  • Decoder
  • Router

Eerst de simpele: de decoder: dat is het toestel waar je uw TV op aansluit. Heeft voor de rest niks met internetverbinding te maken.

Nu de andere twee: modem en router. Om te beginnen, op een modem kun je als gebruiker niks instellen, dat ding heeft zelfs geen interface waar je aan kan. Modem staat voor modulator - demodulator en is het toestel alwaar uw internet op toekomt en dat signaal vertaalt in iets leesbaar voor machines. En omgekeerd. Punt.

Aan die modem wordt uw router aangesloten. En dat is het toestel waar je vanalles op kunt instellen. Dat ding heeft twee IP adressen, een intern privaat adres, meestal 192.168.0.1 en een publiek adres waarmee dat toestel effectief op internet gaat.

Om de verwarring compleet te maken: het toestel dat je van Orange in huis hebt is een combinatietoestel, daar zitten zowel een modem als een router in. Zoals gezegd, aan het modem gedeelte kun  je niks configureren. Het is allemaal in de router te doen.

Waarom kan dat verwarrend zijn? Omdat sommigen die combo puur als modem gebruiken en er nog eens een eigen router achterhangen.

Als we die situatie achterwege laten is het dus zaak van uw PC of laptop rechtstreeks met een UTP kabel te verbinden met een van de vier poorten vooraan aan het routergedeelte. En eigenlijk is zelfs dat niet helemaal juist, want als je echt juist wil zijn is dat toestel eigenlijk een drie-in-één, er zit namelijk vooraan ook nog een switch ingebouwd. Daarmee dat je vier UTP poorten hebt en niet slechts één.

Zodus, uw PC of laptop rechtstreeks op het routergedeelte aansluiten met een UTP kabel en dan surfen naar  192.168.0.1

Username en paswoord zoals op de sticker. Als je dan door de menu's bladert en je krijgt opnieuw een "page not found" error wanneer je op UPnP klikt kun je eerst de standaard methode toepassen (stekker uit, 10 min wachten, terug opstarten) en als dat niet helpt de klantendienst of webcare team raadplegen.

Veel succes 😉

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen