annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verhuis en herinneringsfacturen lopen mis

Topic gestart op: 12-01-24 14h54

Antwoorden: 3 antwoorden

Kloptrop
Aspirant verkenner

Verhuis en herinneringsfacturen lopen mis

Beste,

Ik kom hier even mijn verhaal neerpennen aangezien er geen support beschikbaar is via mail.

Even de historie schetsen: we zijn mei 2023 en staan op punt om te verhuizen. We zijn reeds jaren klant bij Orange en alle facturen werden telkens per SMS verstuurd naar het Orange nummer in het contract, en zo verder geraadpleegd in de Orange portal. Nooit hebben we een factuur per mail ontvangen.

We bellen Orange op en geven mee dat we gaan verhuizen en willen graag ons abbonement opzeggen. Vanaf een bepaalde datum ging de opzeg in, waarbij het nummer ook werd stopgezet. Gevolg is dat er geen SMS meer volgde voor een eindfactuur, en de Orange portal ook direct niet meer beschikbaar was.

We hebben telefonisch contact opgenomen met Orange om dit te melden, en hebben bij verhuis zelfs Bpost betaald om alle post om te leiden naar nieuwe adres. We hebben ook nog contact gehouden met de nieuwe eigenaar in het oude huis, zodat we zeker geen post misliepen.

Resultaat is dat er nooit een officiële eindfactuur is binnengekomen. Plots kregen we op het nieuwe adres een brief van een deurwaarder om een openstaand bedrag bij Orange te innen. Het ging over een factuur van €11 met een €20 herinneringskost. Maar natuurlijk al €60 extra aanrekening omdat het tot een kantoor is moeten komen.

Ik ben met die mensen in gesprek gegaan, uitleg gegeven en blijkt dat zij een verkeerd mailadres van Orange hebben ontvangen. Namelijk mijn mailadres, maar met 1 cijfer omgewisseld, wat dan ook waarschijnlijk de reden is dat ik die herinneringen nooit ontvangen heb. Noch per post, noch per mail.

Deurwaarderfirma snapte de situatie en gaf mee dat alle meerkosten vervallen en we wel nog €31 (officieel Orange bedrag) moesten betalen omdat zij daar niks konden aan veranderen. Snel even Orange gebeld en die gaven telefonisch mee dat wanneer we de €31 betaald hadden, mijn dossier werd vrijgegeven en ik dan de €20 herinneringskosten kon terugkrijgen. Dit werd telefonisch verteld en na vraag werd bevestigd dat ze me dit niet op mail konden zetten.

We hebben de €31 inmiddels betaald en als we nu bellen naar Orange krijgen we de boodschap dat er geen kreditatie meer mogelijk is.. Welke stappen kunnen wij nu nog ondernemen om die €20 terug te krijgen? Ook al is dit misschien een verwaarloosbaar bedrrag, ik ben tegen het principe om een 'boete' te betalen voor herinneringen die we nooit gekregen of gezien hebben voor een pietlullig bedrag van €11, die we sowieso zouden betaald hebben..

Wij hebben al die jaren elke factuur zeer stipt betaald en willen in de toekomst eventueel terugkeren naar Orange, maar niet als we op deze manier behandeld worden.

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Kloptrop
Aspirant verkenner

@Gregory bedankt. Ook al geven ze er waarschijnlijk niet om, alvast een toekomstige klant minder.
Ik probeer eventueel nog even op sociale media kanalen.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

good luck

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Hier posten zal geen effect hebben, @Kloptrop Er zijn hier alleen maar klanten, niemand van de Orange support / klantendienst

Ik zou het opgeven voor de moeite - bedrag is verwaarloosbaar

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen