annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi-bellen van buiten Europa?

Topic gestart op: 10-04-24 02h58

Antwoorden: 4 antwoorden

mikesax
Aspirant verkenner

Wifi-bellen van buiten Europa?

Ik ben momenteel in de Verenigde Staten, in een afgelegen gebied waar geen GSM signaal beschikbaar is. Ik heb echter een zeer goede Wifi verbinding. Hoe kan ik met mijn Belgisch Orange nummer bellen? Dat is waar WiFi bellen voor bedoeld is maar blijkbaar heeft Orange het afgezet voor gebruik buiten de Europese Gemeenschap?

De instelling kloppen: Ik heb op mijn iPhone WiFi-bellen in België kunnen testen (door de GSM-radio af te zetten en alleen met een WiFi-verbinding te bellen). Ik heb een "Go Plus" plan maar ben bereid meer te betalen indien nodig.

Als dit een opgelegde beperking is van Orange (wat toch wel zeer zinloos en vervelend zou zijn), zijn er andere GSM diensten in België die Wifi-bellen vanuit buiten Europa wel ondersteunen?

Hartelijk dank!

— Mike

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
lithion
Veteraan verkenner

VoWifi werkt momenteel enkel in België en dat is zo bij alle operatoren. Je kan dat enkel omzeilen als je telefoon een wifinetwerk gebruikt dat achterliggend een vpn verbinding maakt naar een Belgische locatie.

Een van de redenen waarom dat enkel werkt in België is bv de afhandeling van het noodnummer 112.

0 pluimen
mikesax
Aspirant verkenner

Dat is toch wel heel jammer. Voor mobile nummers in andere landen (Spanje, VS, Canada, …) ondersteunen de operatoren WiFi bellen van gelijk waar, wat toch wel zeer handing is, en ook de bedoeling van het WiFi bellen. Ik vraag me af of dit een verplichting is in de Belgische wetgeving, of dat de operatoren het liever zo hebben zodat ze meer geld kunnen verdienen met roaming-tarieven.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kun je WhatsApp gebruiken ?

0 pluimen
mikesax
Aspirant verkenner

WhatsApp kan voor noodgevallen gebruikt worden maar de bedoeling is van mijn Belgisch nummer te kunnen blijven gebruiken als ik in het buitenland ben (en zonder GSM signaal zit).

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen