annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

als de overdracht niet wil...

Topic gestart op: 31-12-19 11h51

Antwoorden: 1 antwoord

allezzenne
Aspirant verkenner

als de overdracht niet wil...

Ik heb een maand geleden eenoverstap naar Unleashed aangevraagd...het gevolg is pure kolder of horror, het hangt een beetje van mijn stemming af.

Op 3/12 zou de overdracht moeten gebeuren....zou.

Op 5/12 nog steeds niets dus vraag ik bij Unleashed wat er aan de hand is...zij geven aan dat de info die ik doorgaf niet correct zou zijn. Typo, kan gebeuren denk ik. Dezelfde dag bel ik naar Orange om de gegevens te verifieren. Blijkt alles correct te zijn. Naam, klantnummer, simkaartnummer, adres, mail, zelfs betalingen in orde.
Dus zelfde gegevens weer doorgegeven aan Unleashed, maar steeds is de overdracht niet mogelijk door "foute info". Ik moet zowat 36 mailtjes hebben met "nummeroverdracht mislukt" Ik contacteer zowat om de 2 dagen Unleashed en Orange, steeds zonder gevolg, noch uitleg wat de fout dan wel exact is.

23/12 heb ik er de buik van vol en vraag de ombudsdienst telefonie wat de opties zijn. Zij nemen het als klacht in handen en contacteren beide providers...

24/12 krijg ik dan toch een support van Orange aan de lijn die me kan melden dat er een vraag was van de ombudsdienst en dat er schot in de zaak komt. Hij kon me verder niets zeggen (zoals eerdere reps) omdat een hoger echelon van support ermee bezig was, maar ik zou tegen de middag nieuws moeten hebben. Wel niks gekregen, niet op dat nummer zelf, niet op het nummer waarmee ik had gebeld.

27/12 krijg ik antwoord van de ombudsdienst om te zeggen dat Orange het nummer op 24/12 al had overgedragen aan een andere operator. Alleen...1399/CDRC gaf aan dat het nummer nog bij Orange zit en nog sterker; er was bereik op het nummer tot vrijdagochtend. Sindsdien geen bereik meer op de huidige simkaart/telefoon.
Deze info doorgegeven aan Unleashed maar die kunnen nog steeds niet aan het nummer, want... het zit nog bij Orange en om een of andere reden (telco geeft geen antwoord) geen overdracht.

27 en 29/12 nog maar eens naar Orange gebeld en daar meent mij te moeten zeggen dat "1399/CDRC liegt als dat zegt dat het nummer nog bij Orange zit". Gniffel. 
  Orange meent dat het mij niet verder kan helpen omdat ik geen klant meer ben en omdat het nummer niet meer bij hen zit (ondanks de info van 1399), Unleashed kan niet helpen omdat het bij Orange zit.

29/12 Unleashed (via telco Orange) en de ombudsdienst hebben het dan over een fout simkaartnummer dat de reden zou zijn...qué? Hoezo verkeerd simkaartnummer? Weer gebeld, weer niets..ik ben eigenlijk geen klant meer etc etc.

30/12 Unleashed rep denkt aan de mogelijkheid dat er een nieuwe simkaart aangemaakt is voor dat nummer... Orange gebeld,"nee er is maar 1 simkaartnummer voor dat nummer en dat is het nummer dat ik al sinds begin deze maand heb (wiedes, het staat op de simkaart en ik had al 3x geverifieerd met helpdesk)

31/12 Bij navraag vandaag eerst nogal dramatisch: "kan U aan 1399 mijnheer dan kijken we dat dat nummer bij uw nieuwe provider zit?". Jawel, doen we dat even samen? De "huh? hoe kan die nog bij ons zitten?" aan de lijn heeft me eens smakelijk doen lachen.  Nu blijkt vandaag wel  inderdaad een nieuwe simkaart aangemaakt voor dit nummer bij Orange.  Sinds 24/12 is het abonnement namelijk omgezet naar een prepaid nummer, op een nieuwe simkaart! Het is zelfs 29/12 geactiveerd!  Waar die simkaart is, wie dat heeft aangevraagd en wie de simkaart heeft is niet duidelijk, of men wil/kan men niet zeggen net als het nieuwe simkaartnummer, dus ik ben nog steeds geen stap verder.

De support rep raadt me aan om naar een Orange-shop te gaan en doen alsof mijn simkaart verloren is. Een nieuwe blanco simkaart vragen, een swap van het nummer naar deze nieuwe simkaart aanvragen (al was de waarschuwing er al dat dat misschien niet kon) en dan met het nummer van die nieuwe kaart nog is de hele overdracht heraanvragen.

Dat zal dan wel weer een paar dagen moeten wachten. En als een simpele nummeroverdracht al meer dan 3 weken moet duren (en nog niet in orde is) dan vraag ik mij af hoeveel maand die swap gaat duren, als dat al lukt....

Maar goed..als een overdracht niet lukt, even checken of er niemand een nieuwe simkaart gekoppeld heeft aan het nummer!

 

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Cdt24801
Wijze
Wijze

@allezzenne 

Droevig verhaal, en dubbel spijtig dat dat net nu in deze "feestperiode" moet gebeuren. Het is nooit prettig, maar nu is het dubbel ergerlijk ...

In ieder geval, toch een zo prettig mogelijk eindejaar gewenst en ik duim mee voor een goede start van 2020.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen