annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuw BTW nummer

Topic gestart op: 16-10-23 11h51

Antwoorden: 1 antwoord

Jurgen1982
Aspirant verkenner

Nieuw BTW nummer

Dag iedereen, 

Een vraag... (ik ben nieuw hier, ken niet echt de "protocollen" maar waag toch mijn shot met enkele verzuchtingen op zoek naar eventuele antwoorden.)

Een week of 2 geleden zijn we met de zaak overgeschakeld van eenmanszaak naar vennootschap.Dit brengt een hele papiermolen in beweging door het krijgen van een nieuw BTW nummer. Een BTW nummer dat bij alle instanties moet doorgegeven worden om qua facturatie terug in orde te zijn. 

1. Bovenstaande is dus blijkbaar bij orange een heel gedoe want na eindeloos bellen, bezoek aan de orange shop, mailen,... krijgen we dit dus nog steeds niet in orde. 

2. We krijgen ook het signaal dat ik alle credits, badges en loyalties kwijt ben. Ik ben meer dan 15(!) jaar klant, wat toch niet niets is denk ik, en plots worden wij hier behandelt als nieuwe klant... vervallen er acties, badges, ... heel de riemram waar ik na jaren trouwe klant zijn toch wel enkele voordelen uit haalde.

3. In de orange shop worden we al helemaal niet degelijk geholpen,... zelfs wordt er ons meegegeven dat we beter eens enkele maanden schakelen naar een nieuwe provider, om dan terug te keren,... => goed om weten, we zijn enkele maanden geleden met ons hele huispakket (internet en tv) nog bij orange gestart omdat we dan met ons hele telefonie en huishouden bij dezelfde provider zaten.

Wat me vooral zeer hoog zit is het feit dat ik na jaren trouwe klant zijn, alles kwijt zal zijn en echt behandelt word als een nieuwe klant,... bij het bellen we steeds een andere uitleg krijgen, eindeloos doorverbonden worden,... en in de orange shop antwoorden en tips krijgen die absoluut geen steek houden.

Is er een dienst of iemand die ons duidelijkheid kan geven hierover?

Alvast bedankt, 

Groeten

 

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Gregory
Wijze
Wijze

Dat je een nieuwe klant wordt (ander klantnummer) is volledig normaal, @Jurgen1982 

Iedere btw-plichtige (=Orange) moet jaarlijks een klantenlisting indien waar er voor iedere btw-plichtige afnemer(klant met btw nummer) die meer dan 250 EUR excl btw heeft afgenomen een totaal bedrag zonder btw en een totaal bedrag aan btw staat.  Per ontbrekende of verkeerde vermelding is er een boete 

Gewoon het btw nummer van je huidig klant nummer veranderen gaat dus niet.

En zijn die paar badges nu echt belangrijk ?  Is eerder een voordeel.  Je kunt er terug krijgen

Best is dus naar een shop gaan en alles overzetten van de eenmanszaak naar de nieuwe vennootschap.

Als het oud btw nummer op de factuur staat kan de nieuwe vennootschap de btw niet in aftrek brengen

 

Leden met de meeste pluimen