annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting kabelnetwerk onduidelijk

Topic gestart op: 07-11-22 11h52

Antwoorden: 4 antwoorden

Bjorn97_
Aspirant verkenner

Aansluiting kabelnetwerk onduidelijk

Hey allen,

Wij gaan bijna een woning aankopen die volledig zal verbouwd worden door familie van ons. (we kopen pas aan als de verbouwing af zal zijn).

Ik heb echter wel een grote vraag en onduidelijkheid waar ook zij me geen antwoord op kunnen of willen geven.

Momenteel bevind er zich in het huis nog geen internet/tv. Ik weet ook niet hoe de aansluiting zal verlopen of hoe we dit het beste regelen. Ook via de instructie's op de site geraak ik er niet wijs uit.

Hier zie je 2 foto's van de gevel.

Ik heb op onze kant van de straat (naast de buren hun eigendom) een grote straatpaal staan waarvan er kabels door de lucht gaan rechtstreeks op onze gevel.

De grote vraag is : loopt de aansluiting voor tv via de gevel dan via deze kabels (dus geen wachtbuis te voorzien onder de oprit). Of moeten we zelf wel een sleuf graven en hierin een wachtbuis voorzien tot aan de rooilijn op onze eigendom? Ik zou dit nu al willen weten aangezien er nu nog werken bezig zijn en zodat we dit niet moeten doen als we eigenlijk willen verhuizen.

Ik had dit ook eens voorgelegt aan de bouwheer maar hij is er absoluut zeker van dat dit via de gevel is en wij zelf dus niets moeten voorzien van wachtbuis etc.

Hopelijk kunnen jullie ons hier duidelijkheid in brengen.

Alvast bedankt

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
digiboy40
Leidende verkenner

Stroomkabel (dikkere, gedraaide) is zichtbaar en een grijze kabel-tv aansluiting dus er komt kabel tv bij je gebouw binnen. 

0 pluimen
Bjorn97_
Aspirant verkenner

De dikke kabel (gedraaide) die door de gevel gaat in onze woning is inderdaad de stroomvoorziening.

Echter komt er nergens een kabel voor tv binnen bij ons. Ik vermoed wel bij de buren (dit was vroeger 1 grote woning). Wilt dit dan zeggen dat de orange technieker de aansluiting zal maken op onze gevel en zo de kabel naar binnen trekken? Of moeten we zelf de gevel best doorboren? 
Een wachtbuis onder onze oprit is dan denk ik niet nodig aangezien het via de gevel zal lukken? (Normaal?)

In bijlage even een recente foto (van gisteren)

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Bjorn97_ 

Dat is de TAP aan de muur , jullie hebben gevel net. 

Dus dat wil zeggen dat er een aansluiting is en dat je enkel nu moet zien waar jullie kabel binnen komt. 

Dan bel je gewoon op voor een aansluiting te realiseren en de technieker doet de rest voor jullie. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bjorn97_
Aspirant verkenner

Hey Patrick,

Bedankt voor je antwoord.

Ik moet er bij vertellen dit was vroeger 1 woning, dus ik vermoed dat mijn buren wel een tv aansluiting reeds hebben want in ons gebouw komt er nergens zo een kabel binnen voorlopig.
Ik vermoed dat Orange deze dan zelf zal aansluiten bij ons bovenaan aan de gevel en zo naar binnen zal trekken? Of heb je hiervan enig idee.
Op die manier ben ik zelf voorbereid.

Een wachtbuis hoeven we dus absoluut niet te voorzien onder de grond (onder de oprit)?
In bijlage even een recente foto van gisteren.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen