Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-12-19 09h30
Antwoorden: 6 antwoorden
Mogelijke klant twijfelt om over te schakelen voor TV en Internet. Zijn al Orange met gsm en nu bij Telenet voor tv en internet maar:
Vanaf de aansluiting tot aan de tv ligt GEEN vaste kabel, geen internetkabel tot achter de tv. Telenet heeft een bakje geplaatst in het stopcontact om het wifisignaal op te vangen en van daaruit vertrekt een kabel naar de TV. Ze hebben sowieso een powerline nodig gaf Telenet hen aan.
Wat zijn mogelijke oplossingen en wat moet de klant zelf in orde brengen om installatie tv en internet van Orange mogelijk te maken? Iemand idee van kostprijs die erbij komt per maand?
Als je een coax aansluiting hebt tot aan de TV zit je goed. Die heb je nu ook al met Telenet
Wat de internetkabel betreft heb je twee oplossingen
(1) verder werken met de powerline
(2) Via wifi. De decoder kan via wifi aangesloten worden op de router/modem. Dit kon niet bij Telenet
Installatiekosten zijn 49 EUR
En abonnement met tv/internet/gsm komt op 69 EUR/maand als je een koala gsm abonnement hebt
Hier je gsm abonnement kiezen
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet-tv-mobiel
Heb je het over een SmartTV? Want een gewone TV heeft geen internetverbinding nodig. De coax en de UTP dienen aan de decoder aangesloten te worden. Vanuit de decoder gaat dan een HDMI naar de TV.
De meeste SmartTV's hebben trouwens zelf ook een WiFi ontvanger aan boord, dus een UTP kabel is dan ook niet nodig (wanneer het WiFi signaal sterk genoeg is ten minste). Een ouder exemplaar zonder WiFi aan boord, ja dan moet er ook een UTP naar de TV lopen.
Die UTP kabels, dat kan perfect met powerlines. WiFi trouwens ook. Enkel de coax moet echt tot aan de decoder geraken.