Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Ugh allemaal,
Om de ervaring van onze klanten op het Orange-netwerk te verbeteren zal Totem hier alle actuele incidenten op het LOVE-pak hier plaatsen.
Een incident wordt gemeld wanneer een groot aantal klanten op dezelfde plaats een verslechtering van het netwerk opmerkt.
Deze lijst wordt zo vaak mogelijk bijgewerkt door het Tribe-team om u te waarschuwen voor elk incident.
Hier is de huidige informatie:
- Er is geen incident open
@Crecce schreef:
Geachte Community,
Ik ben sinds jan / feb klant bij Orange. Ik woon te Mechelen en in het begin was ik best tevreden over de diensten en de snelheden geleverd door Orange. De laatste maand echter ben ik totaal niet meer te spreken over de Orange diensten en denk ik er zelf over om naar een ander ISP over te stappen. Dit is gewoon te belachelijk voor woorden en daar moet dan nog voor betaald worden want voor het zenden van de factuur is Orange wel heel snel. Ik werk meer dan 20 jaar in de ICT sector en dit is echt not done. Zo'n week of twee geleden contact opgenomen met de technische dienst vanap kantoor waardoor de troubleshooting vrij beperkt bleef waar ik uiteraard begrip voor heb. Diezelfde avond van thuis uit terug contact opgenomen en na de nodige troubleshooting bleek er volgens de TD van Orange een probleem te zijn met mijn modem. Ze gingen een technieker verwittigen en die zou het eerst vanop afstand bekijken en dan contact met mij opnemen. Ik mocht de modem niet afzetten (wat ik ook niet van plan was). Twee weken verder nog geen nieuws maar wel een nieuwe factuur. Je moet maar durven...
Hier de problematiek :
- Ik surf maximum aan een snelheid van 11 Mbps. Niet echt vet want volgens TD zou ik aan 20 à 25 Mbps
moeten kunnen surfen maar daar kan ik min of meer mee leven rekening houdend met alle factoren
(Covid, aantal gebruikers in mijn buurt, etc,..). Ik werk thans relatief dicht tegen mijn modem. Vanaf een
bepaald uur zakt de snelheid naar maximum 2,2 Mbps en dit zowel via kabel als via WiFi.- WiFi op mijn GSM toestel wisselt constant tussen mijn mobiel netwerk van Orange en 4G en zit meestal
op 4G. Meestal moet ik mijn Orange WiFi terug manueel opstarten. Na een tijdje springt het toestel
echter terug naar 4G.- Op mijn TV krijg ik constant een melding dat er geen WiFi signaal is.
Van de week heb ik zelfs 24 uur zonder internet gezeten. Heel handig als je van thuis uit ICT support aan je klanten via VPN moet leveren. Ik ben dan maar noodgedwongen vanop kantoor gaan werken.
Ik werk deels op kantoor en deel van thuis uit maar dit kan echt niet langer beste mensen. Ik snap dat ik niet jullie enige klant ben en dat er nog mensen met problemen zijn maar een klein seintje via GSM of E-Mail zou ik wel geapprecieerd hebben. Na twee weken tast ik nog steeds in het duister wat er aan het gebeuren is en wat Orange van plan is.
Ik betaal in ieder geval mijn factuur niet tot de rommel opgekuist is. Dan sluit Orange mij maar af maar weet dat jullie lang niet het enige ISP in België zijn.
Ter info mijn neef woont in Walem en zijn modem viel om de haverklap uit. Gezien de zaak ook maar bleef aanslepen is hij uiteindelijk naar een ander ISP overgestapt. Ik heb voor heel wat begrip maar er zijn grenzen. Sorry voor mijn gezaag en geklaag maar trop is te en te is trop. Graag dringend een oplossing of het is bye bye Orange.
Ugh @Crecce,
Blijkbaar is je wifi signaal heel zwak, wat gebeurt er als je je verbinding met kabel eens test?
Lees ook zeker onze tips & tricks over wifiverbinding in deze topic. Hopelijk vind je een tijdelijke oplossing voor je huidig probleem.
Totem's zonnegroeten,
Totem
Ik heb vernomen dat dit door aanpassingen bij telenet komt. Telkens telenet aanpassingen doet, zijn er problemen bij orange. Dsn problemen voornamelijk.
hier kan orange in mijn inziens niet veel aan doen, ze kunnen wel trachten een betere communicatie te hebben met telenet zodat ze deze problemen sneller kunnen opvangen. Maar veronderstel dat hier reeds aan gewerkt wordt anders gaan ze veel klanten verliezen als dit nog dikwijls voorvalt
@Munneke schreef:
Ik heb vernomen dat dit door aanpassingen bij telenet komt. Telkens telenet aanpassingen doet, zijn er problemen bij orange. Dsn problemen voornamelijk.
.. knip ..
Mag ik vragen waar je die info gehaald hebt? En ik vermoed dat je DNS bedoelt ...
Indien je meent een probleem te hebben met de DNS servers van Orange kun je steeds één (of beide) DNS server(s) in uw router wijzigen. Keuze genoeg. Moest je niet weten waar zoeken, hier is een lijstje om te beginnen.
Ik bedoel inderdaad DNS en na lang zoeken 2 weken geleden heb ik gevonden hoe ik dat allemaal moest aanpassen. Half België lag eruit (buiten degene die weten hoe ze de dns moeten aanpassen), orange was totaal niet bereikbaar. We hebben toen in de groep van ons dorp bericht gekregen van iemand betreffende deze problemen. Zal eens zoeken of ik het nog kan terug vinden
Momenteel heb ik zelf geen problemen meer 😁 gelukkig. Hopelijk blijft het zo
@Munneke schreef:
Ik bedoel inderdaad DNS en na lang zoeken 2 weken geleden heb ik gevonden hoe ik dat allemaal moest aanpassen. Half België lag eruit (buiten degene die weten hoe ze de dns moeten aanpassen), orange was totaal niet bereikbaar. We hebben toen in de groep van ons dorp bericht gekregen van iemand betreffende deze problemen. Zal eens zoeken of ik het nog kan terug vinden
Ugh @Munneke,
Een van onze incidenten was inderdaad gelinkt aan een DNS issue. Totem is blij om te lezen dat je een oplossing hieromtrent hebt gevonden. Trouwens vind je ook tips&tricks om je DNS aan te passen op dit forum 🙂
Ik plak hier de links naar deze artikels :
Je DNS wijzigen in het geval van een incident
Je DNS wijzigen in het geval van een incident - TCG3000 modem 1e software
Je DNS wijzigen in het geval van een incident - TCG3000 modem laatste software
Totem's zonnegroetjes,
Totem
Thanks totem 😉
voor een of andere reden ben ik maar pas op deze community terecht gekomen, heb nog veel te lezen 😂
Als je dagelijks eens inlogt en wat volgt ben je zo mee @Munneke
Welcome