annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Credit nota opmaken is blijkbaar moeilijk ...

Topic gestart op: 14-12-21 14h01

Antwoorden: 17 antwoorden

EllenR
Gewaardeerd verkenner

Credit nota opmaken is blijkbaar moeilijk ...

Hoi,

Op 1 november ben ik verhuisd. Ik heb mijn verhuis mooi minstens 3 weken op voorhand doorgegeven, maar ik lon geen afspraak inboeken omdat de vorige bewoner ook bij orange zat en nog niet afgezegd had. Ik liet hem dat weten en hij meldde zich meteen af (op mijn computer, dus ik ben getuige). Orange zou hem dan opbellen maar dit duurde lang en hij moest er uiteindelijk zelf achter gaan horen. 

Ik zou gebeld worden wanneer het in orde was en ze verzekerden mij dat dit binnen de 24 in orde zou zijn. 3 dagen later bel ik terug, na verschillende keren door verbonden te zijn geweest, zegt een medewerkster: Ah maar nee , dat duurt zeker 7 dagen. Dus daar sta ik dus, een week zonder internet na mijn verhuis, door iets waar ikzelf niet aan kan doen. Terwijl ik zelfstandige ben in bijberoep en dus mijn internet niet kan missen. De medewerkster kan me gelukkig inboeken op 9 november, begin van de week er op. 

9 november, de technieker zou tussen 10 en 15u komen, ik moest zeker thuis zijn stuurden ze me nog per SMS. Ik was heel de dag thuis, geen technieker gezien, geen SMS, niets. Dus na 15u bel ik zelf maar. Ah ja, zeggen ze, de afspraak is geannuleerd, de app werkt niet. Ik zeg tegen de medewerkster dat dit niet ok is dat niemand me verwittigd heeft. Ze haakt in. Ik bel terug, moet weer minstens 10 wachten, mag mijn hele uitleg aan een nieuwe medewerker doen, die zet me dan in de wacht en ik kom uit bij een andere medewerker. Weer heel mijn verhaal opnieuw mogen doen. De tranen staan in mijn ogen van de frustratie en wanhoop. Deze man, de eerste van alle medewerkers die ik aan de lijn kreeg ivm mijn verhuis, luistert naar mijn verhaal en begrijpt mijn frustratie. Omdat ik niet zomaar elke dag kan thuis blijven, en het niet mijn fout was dat de technieker niet kwam opdagen, mag ik kostenloos een afspraak op zaterdag inboeken. Ik moest gewoon eventjes bellen wanneer de factuur er is en dan zou een collega zonder problemen een Credit nota maken voor die extra kosten. Hij gaf me ook een korting van 25 euro, als compensatie van al de ongemakken en alles wat is misgegaan in het dossier. De naam van deze persoon is Henry. Top medewerker, waren de anderen ook maar even hulpvaardig. 

Op 21 november krijg nog ik een sms van het nummer 5000 dat Orange mij een korting van 25 euro toekent. 

Factuur is opgemaakt, uiteraard 30 euro meer voor die extra kost van het weekend. Maar ik moest gewoon even bellen zei Henry, dus dat doe ik. Zonder problemen was het echter totaal niet.

20 min lang hang ik in de wacht om dan te horen: We kijken het na, er zal je iemand deze namiddag terugbellen. Niemand had teruggebeld die dag. De dag er op bel ik dus zelf terug, weer alles van in het begin mogen uitleggen, een paar keer doorverbonden, terug naar het beginmenu gestuurd enz. De medewerkster die ik uiteindelijk aan de lijn krijg zegt dan doodleuk: Ah maar u moet wat geduld hebben he mevrouw, ze bellen u binnen een paar dagen op. 

Vandaag zijn we een week verder, niemand had ondertussen gebeld. Dus ik bel zelf maar weer eens. Weeral alles opnieuw moeten uitleggen, ze moesten het weer allemaal gaan opzoeken (staat zoiets niet gewoon allemaal in de crm dan?) 

Na lang wachten heeft medewerker Hosin dan toch gevonden waar dat van de Credit nota van 30 euro extra kosten staat en bevestigd dat ik er recht op heb.

Dat van de 25 euro korting vindt hij niet terug, want dat kan dat het niet gevalideerd was, zegt hij. Ik zeg dat ik bereid ben om een print screen van de SMS door te mailen als ik een e-mail adres krijg. Krijg ik niet. Ik zeg ook dat het nogal gemeen zou zijn van Orange om me in een bericht mijn korting te bevestigen om me die dan niet te geven. 

Terug over de Credit nota van de onkosten, het systeem ligt down dus Hosin kan me de Credit nota nu niet maken, zegt hij, maar als ik binnen 2 a 3 uur terugbel dan maken ze dat meteen in orde, want zo moeilijk is dat niet, weet hij nog te vertellen. (Ik vraag me af dat, als het niet zo moeilijk is, waarom voorhand collega's dat dan niet konden.) Nu ja, ik moet dus binnen een paar uur terug bellen met mijn dossier nummer en dan hopen dat ik deze keer iemand bekwaam aan de lijn krijg zoals Henry of Hosin, en dat het systeem terug werkt.En dat ze mijn Credit nota eindelijk maken en mij mijn korting toekennen. Want eerlijk gezegd, ik ben hier aan het einde van mijn Latijn aan het geraken met Orange.....

Labels (1)
0 pluimen
17 ANTWOORDEN 17
EllenR
Gewaardeerd verkenner

Hoi, helaas heb ik geen kortingscode gekregen, maar een berichtje dat de korting is toegekend. Hoewel ze dat nu ook nog durven te betwisten.

 

Ik heb ondertussen al terug gebeld, via Facebook contact opgenomen.

Telefonisch zeggen ze dat het systeem nog steeds plat ligt en via Facebook blijven ze zeggen, je dossier is in behandeling, we zullen je contacteren. 

Na sinds mijn verhuis al zeker 20 telefoontjes in totaal te hebben gedaan en telkens de beloftes te krijgen dat ze mij gingen contacteren en dit nooit gedaan hebben, reken ik er nu helaas ook niet te hard op. 

Moet dit altijd zo moeizaam verlopen? 😩😩 Ik weet echt niet meer wat doen, maar ik heb recht op die 55 euro dus zomaar laten schieten ga ik ook niet doen. 

Is er iemand ooit wel snel en vriendelijk geholpen door orange? In lees namelijk ook veel boze berichtjes van klanten op hun Facebook pagina.  Of wie contacteren als ze blijven moeilijk doen? Hebben ze een klachtendienst? Via testaankoop?  Ombudsdienst? 

 

Groetjes,

Ellen

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Blijven doorzetten, @EllenR 

er is een ombudsdienst van telecom, eens je daarop beroep doet verloopt alles via hen

zou nog eens proberen eer deze dienst in te schakelen

good luck

Cdt24801
Wijze
Wijze

Hoi @EllenR 

Het zal u wellicht verbazen, maar ja, toch wel, het gebeurt dat klanten snel, vriendelijk en efficiënt geholpen worden door de klantendienst van Orange.

Helaas is het tegendeel ook een droevige realiteit. Om het beleefd te houden, niet alle helpdesk medewerkers zijn even capabel en/of gemotiveerd.

Wat je ook niet mag vergeten: er zijn veel meer Orange klanten dan er hier Tribers zijn. Een grote meerderheid van tevreden klanten zul je hier nooit tegenkomen. gewoon omdat ze de behoefte niet hebben en over alles tevreden zijn.

Neemt niet weg dat uw probleem ernstig is en de nodige aandacht verdient van capabele Orange medewerkers.

Wij hier kunnen enkel duimen voor u aangezien wij zelf ook allemaal gewone klanten zijn die trachten te helpen door het delen van ervaring en kennis.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Gregory  ik weet niet met welk toestel jij nu bezig bent 

maar op de laptop is dit te zien. Zie ik dat icoontje echt niet staan?

Josette_0-1639498381214.png

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Gregory
Wijze
Wijze

Hoop dat je er ondertussen uit bent @Josette 

Leden met de meeste pluimen