annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange-materiaal niet vindbaar

Topic gestart op: 14-06-20 22h18

Antwoorden: 10 antwoorden

earthling
Gewaardeerd verkenner

Orange-materiaal niet vindbaar

Hi, ik heb op 16 mei mijn Orange materiaal afgeleverd bij bpost wegens verhuizing naar buitenland. Op het pakket had ik mijn klantnummer en adresgegevens genoteerd. Ik heb geen barcode en verzendbewijs ontvangen van de bpost medewerker. Bpost geeft aan dat zij het pakket hebben opgestuurd naar Orange. Nu blijkt dat Orange het pakket met materiaal niet kan terugvinden. Ik heb al een aantal mails ontvangen van Orange met dat ik een vaste vergoeding moet betalen van 200 € per decoder en 60 € voor de modem voor het niet terugsturen van het materiaal. Hoe kan het zo zijn dat het pakket verdwenen is en dat zowel bpost als Orange niets weten hiervan. Nu ben ik de dupe en ben zeker niet van plan om de vergoeding te betalen, omdat het niet mijn schuld is en ik het materiaal netjes heb opgestuurd.

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
Anonymous
Niet van toepassing

@earthling 

Heb je gewoon niets gehad? Normaal geven ze altijd een ticket mee, daar staat ook altijd de trackingnummer op.

Heel vreemd en vervelend dat Bpost u gewoon niets geeft.

earthling
Gewaardeerd verkenner

@Anonymous bedankt voor je reactie en dat je mee wilt denken. Nee, ik heb vreemd genoeg niets gehad. Waarschijnlijk is de medewerker vergeten om een bewijs mee te geven. Mijn adres en klantnummer stonden erop. Wat er met het pakket is gebeurd is mij een raadsel

patrick2
Wijze
Wijze

@earthling  oei dat is een heel vervelende situatie waar je in zit. 

Het probleem is dat je geen bewijs hebt van inlevering van de Bpost. Bij inlevering van je materialen dien je een bewijs te ontvangen van de Bpost en dat bewijs zorgt er voor dat je dat kan voorleggen aan Orange als je in deze situatie terecht komt. Je kan kan dat zelfs mailen met een bepaalde link. 

Als advies zou ik je aanraden naar de Bpost te gaan waar je het hebt binnen gegeven. En daar als nog een bewijs zien te krijgen. Ik neem aan dat de medewerker het toch ergens registreert dat je het binnen gedaan hebt. Dan kan jij dat bewijs als nog door sturen met de link en dan moet de Bpost het onderling maar uitzoeken met Orange. Moesten ze je geen bewijs geven vrees ik er voor dat het heel moeilijk gaat worden want dan is er geen bewijs dat je het hebt binnen gedaan.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Vic1
Gewaardeerd verkenner

Correct

 

0 pluimen
earthling
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor je reactie @patrick2. Ik vond het achteraf ook vreemd dat ik geen bewijs heb ontvangen. Ik ben laatst terug geweest naar de Bpost vestiging en vroeg om een bewijs. Zij konden het niet meegeven. Volgens hun worden alle pakketten verzonden naar Orange. Wat er dan bij Orange is gebeurd met het pakket is mij een raadsel. Heeft Orange een speciaal nummer voor klachten of dit soort gevallen? 

Leden met de meeste pluimen