Packs
Ben jij een Love-klant of wil je er graag één worden? Deel naar hartelust jouw ervaring of stel hier al je prangende vragen.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Orange-materiaal niet vindbaar

Hi, ik heb op 16 mei mijn Orange materiaal afgeleverd bij bpost wegens verhuizing naar buitenland. Op het pakket had ik mijn klantnummer en adresgegevens genoteerd. Ik heb geen barcode en verzendbewijs ontvangen van de bpost medewerker. Bpost geeft aan dat zij het pakket hebben opgestuurd naar Orange. Nu blijkt dat Orange het pakket met materiaal niet kan terugvinden. Ik heb al een aantal mails ontvangen van Orange met dat ik een vaste vergoeding moet betalen van 200 € per decoder en 60 € voor de modem voor het niet terugsturen van het materiaal. Hoe kan het zo zijn dat het pakket verdwenen is en dat zowel bpost als Orange niets weten hiervan. Nu ben ik de dupe en ben zeker niet van plan om de vergoeding te betalen, omdat het niet mijn schuld is en ik het materiaal netjes heb opgestuurd.

Labels (1)
6 ANTWOORDEN 6
Highlighted
Leidende sjamaan

@earthling  oei dat is een heel vervelende situatie waar je in zit. 

Het probleem is dat je geen bewijs hebt van inlevering van de Bpost. Bij inlevering van je materialen dien je een bewijs te ontvangen van de Bpost en dat bewijs zorgt er voor dat je dat kan voorleggen aan Orange als je in deze situatie terecht komt. Je kan kan dat zelfs mailen met een bepaalde link. 

Als advies zou ik je aanraden naar de Bpost te gaan waar je het hebt binnen gegeven. En daar als nog een bewijs zien te krijgen. Ik neem aan dat de medewerker het toch ergens registreert dat je het binnen gedaan hebt. Dan kan jij dat bewijs als nog door sturen met de link en dan moet de Bpost het onderling maar uitzoeken met Orange. Moesten ze je geen bewijs geven vrees ik er voor dat het heel moeilijk gaat worden want dan is er geen bewijs dat je het hebt binnen gedaan.

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Gewaardeerde genezer

@earthling 

Heb je gewoon niets gehad? Normaal geven ze altijd een ticket mee, daar staat ook altijd de trackingnummer op.

Heel vreemd en vervelend dat Bpost u gewoon niets geeft.

Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor je reactie @patrick2. Ik vond het achteraf ook vreemd dat ik geen bewijs heb ontvangen. Ik ben laatst terug geweest naar de Bpost vestiging en vroeg om een bewijs. Zij konden het niet meegeven. Volgens hun worden alle pakketten verzonden naar Orange. Wat er dan bij Orange is gebeurd met het pakket is mij een raadsel. Heeft Orange een speciaal nummer voor klachten of dit soort gevallen? 

Highlighted
Gewaardeerd verkenner

@Joery_dw bedankt voor je reactie en dat je mee wilt denken. Nee, ik heb vreemd genoeg niets gehad. Waarschijnlijk is de medewerker vergeten om een bewijs mee te geven. Mijn adres en klantnummer stonden erop. Wat er met het pakket is gebeurd is mij een raadsel

Highlighted
Leidende sjamaan

@earthling  nee helaas is er geen speciaal nummer voor. De linkjes die ik erbij heb gezet zijn belangrijk en dan vooral dat tweede. En de klantendienst bellen gaat geen zin hebben. Het is nu eigenlijk een woord tussen jullie drie aan het worden. Orange zegt dat je alles moet binnen brengen , jij bent naar de Bpost gegaan maar de Bpost is het kwijt gespeeld en geeft je geen bewijs. Dat bewijs is het belangrijkste voor Orange en voor jou. Of wel gaat Orange nu zeggen oke we laten het zo en we zoeken het uit en dan betaal je die boete per apparaat en als alles terecht is betalen we dat terug of je betaald die boete zo of er zal een bewijs moeten komen. Dit zal vrees ik een lang draadje kunnen gaan worden op deze manier. En ik weet hoe het gaat eerst dient dat bewijs er te komen. 

 


https://www.orange.be/nl/form/bewijs-van-teruggave-van-je-internet-en-tv-apparatuur

https://www.orange.be/sites/b2c/files/retrourinstructies_voor_de_toestellen.pdf

 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Correct

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen