annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstap van Telenet -> technische vragen

Topic gestart op: 26-03-18 15h46

Antwoorden: 16 antwoorden

Ventrue
Aspirant verkenner

Overstap van Telenet -> technische vragen

OPGELOST

Hoi all,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Orange.

Ik heb echter een aantal vragen waarvan mijn overstap nog een beetje afhangt. Sommige dingen heb ik op het forum hier al teruggevonden, maar ik wil toch graag nog eens oplijsten.

-het is absoluut noodzakelijk dat het publieke adres op mijn firewall terecht komt. Zit er evolutie in het mac passtrough / modem only verhaal ?

-hoe ver staat Orange met het uitrollen van IPV6 naar zijn residentiële klanten ?

-kan je de voice optie bij 'love' ook gebruiken zonder de voice gateway van orange te gebruiken ? (maw rechstreeks SIP babbelen met de orange infra)

-wordt het geluid bij de tv kanalen in 5.1 doorgegeven of enkel stereo ?

 

bedankt alvast !

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
CounterForce
Ervaren verkenner

Ventrue,

Op enkele vragen kan ik u het antwoord geven:

1- Als u het publiek IP op de firewall will hebben, dan kan je de DHCP uitschakelen van de modem. Een modem-only is er (nog) niet en heb hier ook geen weet van.

2- IPv6 zal nog even duren bij alle providers. Er zijn voorlopig nog genoeg IPv4 adressen (voor zover ik weet) in omloop om alle klanten geconnecteerd te houden.

3- VoIP is altijd met de ATA-module. De modem heeft geen telefoon aansluiting aan boord. 

4- Ik heb geen idee of het geluid in Dolby (of 5.1) meegestuurd word. Ik heb bij enkele klanten wel het geluid van onze decoder via een surround systeem gehoord (zowel goedkopere modellen als duurdere modellen) en de klanten klagen daar toch niet over. Ik vermoed dat het 2.0 zal zijn en dat het surround systeem dit "omzet" naar een 5.1 stream.

Zoals ik al zei ben ik van dat laatste puntje niet zeker, dit kan je altijd nog een keer navragen.


MVG
Tom

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
annbel
Ervaren verkenner

met slecht bedoel ik slechte ontvangst en ook heel duur in vergelijking.

Maartenmeulemee
Ervaren verkenner

Ik als nestverlater kan zeker niet klagen over Orange. Wij hebben alle providers overlopen en bij ons hebben de gsm abo's de doorslag gegeven. Telenet heeft voor mij geen abo die mij voldoende mobiele data kon aanbieden voor een degelijke prijs. Orange daarintegen heeft het abonnement dat het best bij ons past en is ook de laagste prijs. Het hangt er vanaf wat voor jou belangrijk is.

phil48
Leidende verkenner

Inderdaad, mensen moeten het individueel bekijken.

 

Toen ik nog bij Telenet zat, moesten we (het gezin dus) op het eind van de maand altijd opletten of we met Netflix enz niet aan onze datalimiet van 150 GB zaten, nu hoeft niet meer...

 

De prijs is bovendien lager, voor hetzelfde (en het gratis Spaans/Italiaans/Duits voetbal) zijn bonussen die toch menige klant over de streep "kunnen" halen.

 

Natuurlijk zijn er ook minpuntjes. De CI+ module is een gemis, de gratis wifi booster ook en de allergrootste is natuurlijk het ontbreken van wifree op een tweede locatie.

 

Maar na zes maanden kan ik toch zeggen dat het allemaal goed gaat, ik ben dus heel blij.

 

patrick2
Wijze
Wijze

@phil48  die Wifree gebruik ik nooit gebruik altijd mijn mobiele data. En die CI+ module of wifi booster is geen gemis voor mij toch niet. Maar als je als klant het grootste pakket neemt € 200 per maand dan kan er toch wel een gratis booster af lijkt mij. Klanten betalen immers genoeg bij Telenet om dit soort toch te mogen geven aan een klant. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@annbel  ik vermoed dat je teveel de negatieve reactie's leest hoor. Want ik heb echt nog nooit een probleem gehad met Orange. En de positieve reactie's zul je nooit lezen dat is het probleem. IK ben nu nog bij Telenet maar ik ga ook terug naar Orange daar ben ik wel zeker van. Want ik ben ooit bij Orange geweest maar omdat er geen terugkijk aanbod is wilde mijn partner naar Telenet. Maar nu heb ik besloten toch terug te gaan want ik ben tevreden bij Orange en dat was toen ook met tv en internet. Een vriendin van ons heb ik Orange aanbevolen en die is super tevreden geen enkel probleem. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen