annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problematische overstap Telenet -> Orange

Topic gestart op: 16-11-20 16h15

Antwoorden: 8 antwoorden

S_te_fan
Gewaardeerd verkenner

Problematische overstap Telenet -> Orange

Intussen is alles denk ik wel opgelost, maar ik wil toch even mijn avontuur delen van mijn overstap van Telenet naar Orange.

27/08/2020 een contract afgesloten in een Orange shop voor Love Trio incl. 2 gsm abo Go Plus (Go plus 16€ ipv 20€) + Easyswitch. Uiteraard kan dit ook online maar ach beter naar een shop dan ben je zeker dat het in orde komt.
Gsm's waren onmiddellijk geactiveerd, geen vuiltje aan de lucht

Eerste afspraak op 10/09/2020 voor tv + internet installatie (Halve dag verlof): Deze duurde welgeteld 5 minuten. Er diende buiten iets te worden aangepast door Fluvius.

Nieuwe afspraak gemaakt op 24/09/2020. Om geen verlofdag te moeten inzetten stuurde orange gratis 's avonds een technieker. Uur van aankomst 20:03 (afspraak tussen 17-20u)
Modem en tv geïnstalleerd, maar geen internet want hij kon Orange niet activeren en de 2e lijn werkte maar tot (inderdaad) 20u.
Aangezien ik regelmatig terug thuis werk heeft hij Telenet terug aangesloten en moest ik "als Orange geactiveerd was de modem van Telenet losmaken en die van Orange zelf aansluiten" "Gewoon een Engelse sleutel, maar opletten wat het pinnetje nogal fragiel"
2 dagen gewacht, gebeld niet geactiveerd, na 4 dagen weer niets. Een week nog niets. Na 10 dagen pas werd de aansluiting geactiveerd en kon Orange terug aangesloten worden...

Intussen de eerste factuur ontvangen voor de 2 gsm abo's en uiteraard. 2x20€ ipv 2x16€
Klantendienst telefoontje 5000 intussen "Dit is normaal want uw Love Trio is nog niet geactiveerd"
En wiens schuld is dat ?! Ik als klant kan er niets aan doen maar moet er voor opdraaien.
Er is wel een creditnota aangemaakt.

Op 21/10/2020 is de technieker een 3e en laatste keer langsgekomen, u leest het goed. 2maand na afsluiten contract om de orange modem aan te sluiten.

Intussen heb ik de volgende factuur ontvangen van mijn gsm's en ja hoor. Weer de korting die niet werd afgetrokken.. Opnieuw gebeld en opnieuw kwam het omdat Love Trio niet volledig geactiveerd was. Dat vorige maand de fout is toegegeven en de korting is toegekend had de jongeman aan telefoon geen oren naar. Uiteindelijk opgelost en creditnota aangemaakt

Oké kous is af zou je denken. Nee niks van hoor.
Ik sloot een contract af met easyswitch. Hiervoor heeft Orange mij 2x gecontacteerd per sms om hen te bellen en de gegevens door te geven. Niets meer gehoord van Orange nadien. Case closed dacht ik.
Tot ik naar de telenet winkel ging met mijn modem + digibox. Bleek mijn contract daar ook nog open te staan.. Er bleek een fout te zitten in de gegevens en Orange had een mail gestuurd naar telenet maar nog geen antwoord.. Mij als klant verwittigen, vonden ze niet nodig blijkbaar. Ik heb dus zelf mijn contract bij telenet mogen opzeggen (1 telefoontje van pakweg 3 minuten en onmiddellijk een medewerker aan de lijn).

Voorlopig lijken nu alle problemen van de baan. Wat ook wel mag na 2 maanden.
Indien je veel geduld hebt en alle miserie erbij neemt zal je enkele € per maand uitsparen bij Orange.
Intussen is het hout vasthouden en afkloppen dat we nu vertrokken zijn voor een periode zonder problemen, anders is het zonder twijfel terug naar het duurdere Telenet waar ik de afgelopen 2jaar nog nooit contact moest opnemen met de klantendienst (Prijsverschil zit ergens hé..)

Labels (2)
8 ANTWOORDEN 8
patrick2
Wijze
Wijze

@S_te_fan  dat er één en ander is foutgeloven is nooit fijn voor niemand niet. Zelf heb ik andere ervaringen met de klantendienst en Orange in het algemeen kan er niks slecht op zeggen. Je hebt dan net de 'pech' gehad om het verkeerd te treffen. En de goedkopere prijs zit hem echt niet in de service want ik ervaar een goede service. 

Wil er wel even aan toevoegen van de easy switch. Je had je beter even ingelezen hier op de Tribe of eender waar naar de ervaringen van de Easy switch. Want dit staat nergens bij geen enkele provider op punt. Daar gaat vaak iets verkeerd mee niet enkel Orange hoor lees bij andere providers ook. Daarom als advies als je opzegt altijd per telefoon ook als kan per email maar easy switch links laten liggen. 

Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk maar voor de toekomst misschien wel. Hopelijk zal het wel beter gaan maar voorlopig is het niks waard. 

Dus uiteindelijk dan toch een tevreden gebruiker ( hoop ik toch). 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
S_te_fan
Gewaardeerd verkenner

Ik kan niet zeggen dat ze van slechte wil zijn op het contactcenter. Het duurt gewoon telkens enorm lang voor je binnen geraakt en je moet je verhaal tot vervelens toe herhalen.
Ik ken het systeem van een contactcenter, maar wijs per dossier een dossierbeheerder toe, zijn er vragen in de toekomst dan kan je doorschakelen.
Nu is het telkens iemand anders, telkens hetzelfde verhaal en vaak een ander antwoord.

De Easyswitch had ik net afgesloten om me er zelf niets meer van te moeten aantrekken, laat staan dat ik dan zelf hier nog info omtrent ga opzoeken. Les geleerd voor de toekomst.
Moest het niet zijn dat orange me hier zelf voor had opgebeld misschien was het dan mijn fout, maar ze hebben mij 2x gecontacteerd hierover. dat maakt het dubbel erg.
Uiteindelijk is er wel een te gemoed koming, dat had ik in mijn eerste bericht wel mogen vermelden, maar ook dit moet je zelf achteraan gaan, vragen, bellen. Tijd insteken tot vervelens toe.

Uiteindelijk werkt alles naar behoren, maar het was een lijdensweg 😉

Josette
Wijze
Wijze

@S_te_fan  goedenavond,

hier is die easyswitch heel goed verlopen toen, maar via

een man die Orange aan huis kwam voorstellen.

Voor jou deze ook nog eventjes.

 

Tagnieuw.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kan me inbeelden dat het een calvarieberg was, @S_te_fan .  Zou niet graag in je plaats geweest zijn.

Een dossierbeheerder is praktisch niet mogelijk.  Het is een consumer market, geen boekhoudkantoor.

De kunst is problemen vermijden.  Het kost allemaal veel tijd

success verder

Leden met de meeste pluimen