annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SIM-kaart niet ontvangen/Activatie niet mogelijk

Topic gestart op: 19-06-20 17h23

Antwoorden: 8 antwoorden

verelst1984
Gewaardeerd verkenner

SIM-kaart niet ontvangen/Activatie niet mogelijk

OPGELOST

Vorige week ben ik met alles (internet, tv en gsm) overgestapt van Telenet naar Orange. Ondertussen had ik al lang een SIM-kaart moeten ontvangen. Bij de klantendienst (met lange wachttijden) word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Elke medewerker vertelt iets anders. Telkens zou er een SIM-kaart (gewone post, pakketpost,...) opgestuurd worden, maar de dag erop blijkt dan dat er nooit één is opgestuurd... 

Daarstraks vertelde iemand van de klantendienst mij om bij de Orange Shop een SIM-kaart te gaan halen en deze online te activeren (met nummeroverdracht). Dit heb ik gedaan en bij ingave van het SIM-kaartnummer blijkt activatie niet mogelijk. Daarom voor de zoveelste keer opnieuw naar de klantendienst gebeld...Nu blijkt dat ze het SIM-kaartnummer niet kunnen activeren omdat de overname "niet actief" staat. Er zouden "grote interne problemen" zijn. Nu is er weer een dossier aangemaakt (als dit al echt zo is...), maar er kon geen termijn op geplakt worden. Bij Telenet liet men mij weten dat het telefoonnummer open staat voor overname door Orange... Ik ben dit meer dan beu en het kost me al heel veel geld (momenteel "prijs volgens verbruik"...) door al die telefoons naar de klantendienst.

Gisteren is TV en internet geïnstalleerd, maar hiermee waren er ook al meteen van dag 1 problemen: decoder vastgelopen én daarna een hele tijd geen WIFI meer. Ik had beter bij Telenet gebleven...Nooit meegemaakt!

Is er iemand die hier meer over weet? Weet er iemand wat ik kan doen om mijn nummer overgenomen en geactiveerd te krijgen? Kan ik ergens een schriftelijke klacht bij Orange indienen? Op de website van BIPT heb ik gelezen dat men dan recht zou hebben op een schadevergoeding/compensatie. Bij de Telecom Ombudsdienst kan men ook klacht neerleggen, maar dan moet men kunnen aantonen eerst een interne klacht bij de provider ingediend te hebben.

Alvast bedankt, want ik ben echt ten einde raad!

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
verelst1984
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de feedback, maar het probleem is eindelijk opgelost. Vandaag zaten er ineens 2 simkaarten in de bus. Eén van deze bleek te werken en ondertussen is de nummeroverdracht gelukt.

Mvg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
patrick2
Wijze
Wijze

@verelst1984  je gsm nummer verliezen zal niet gebeuren tenzij....je het zelf opzegt. Dus zolang je geen opzeg doet bij Telenet is er geen probleem. 

Het gaat wel in orde komen alleen nu duurt het wat langer als voorzien. Zoals ik al zei aan het interne systeem van Orange zal er geen probleem zijn aangezien ik een overdracht heb laten doen in 5 minuten. 

Laten we hopen dat het zo snel mogelijk is opgelost en dat je dan gewoon kan genieten van je abonnement. Hou ons een beetje op de hoogte als je wil dan weten wij ook iets van de lopende zaak. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


verelst1984
Gewaardeerd verkenner

Update: Vrijdagavond ontving ik een mail om mijn simkaart online te activeren. Dit heb ik gedaan, maar het gaf steeds een foutmelding. Er was mij verteld dat ik in dat geval moest terugbellen en dat de klantendienst de activatie dan voor mij zou doen. Daarom heb ik vandaag weer maar eens teruggebeld, maar het is nog steeds niet opgelost. Ik moest opnieuw mijn simkaartnummer doorgeven en dit is dan doorgespeeld naar een andere dienst...

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@verelst1984  jeetje wat een ellendig gedoe.

Misschien kan @Totem  hier iets aan doen géén idee.

Weet ook niet  of hij online is? Als je het nog kan opbrengen

even geduld nog? 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
verelst1984
Gewaardeerd verkenner

@Josette Inderdaad, dat is echt niet plezant. Ben het meer dan beu. Ik hoop dat het heel snel opgelost is.

Leden met de meeste pluimen