annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SIM-kaart niet ontvangen/Activatie niet mogelijk

Topic gestart op: 19-06-20 17h23

Antwoorden: 8 antwoorden

verelst1984
Gewaardeerd verkenner

SIM-kaart niet ontvangen/Activatie niet mogelijk

OPGELOST

Vorige week ben ik met alles (internet, tv en gsm) overgestapt van Telenet naar Orange. Ondertussen had ik al lang een SIM-kaart moeten ontvangen. Bij de klantendienst (met lange wachttijden) word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Elke medewerker vertelt iets anders. Telkens zou er een SIM-kaart (gewone post, pakketpost,...) opgestuurd worden, maar de dag erop blijkt dan dat er nooit één is opgestuurd... 

Daarstraks vertelde iemand van de klantendienst mij om bij de Orange Shop een SIM-kaart te gaan halen en deze online te activeren (met nummeroverdracht). Dit heb ik gedaan en bij ingave van het SIM-kaartnummer blijkt activatie niet mogelijk. Daarom voor de zoveelste keer opnieuw naar de klantendienst gebeld...Nu blijkt dat ze het SIM-kaartnummer niet kunnen activeren omdat de overname "niet actief" staat. Er zouden "grote interne problemen" zijn. Nu is er weer een dossier aangemaakt (als dit al echt zo is...), maar er kon geen termijn op geplakt worden. Bij Telenet liet men mij weten dat het telefoonnummer open staat voor overname door Orange... Ik ben dit meer dan beu en het kost me al heel veel geld (momenteel "prijs volgens verbruik"...) door al die telefoons naar de klantendienst.

Gisteren is TV en internet geïnstalleerd, maar hiermee waren er ook al meteen van dag 1 problemen: decoder vastgelopen én daarna een hele tijd geen WIFI meer. Ik had beter bij Telenet gebleven...Nooit meegemaakt!

Is er iemand die hier meer over weet? Weet er iemand wat ik kan doen om mijn nummer overgenomen en geactiveerd te krijgen? Kan ik ergens een schriftelijke klacht bij Orange indienen? Op de website van BIPT heb ik gelezen dat men dan recht zou hebben op een schadevergoeding/compensatie. Bij de Telecom Ombudsdienst kan men ook klacht neerleggen, maar dan moet men kunnen aantonen eerst een interne klacht bij de provider ingediend te hebben.

Alvast bedankt, want ik ben echt ten einde raad!

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
verelst1984
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de feedback, maar het probleem is eindelijk opgelost. Vandaag zaten er ineens 2 simkaarten in de bus. Eén van deze bleek te werken en ondertussen is de nummeroverdracht gelukt.

Mvg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@verelst1984  schreef:

Vorige week ben ik met alles (internet, tv en gsm) overgestapt van Telenet naar Orange. Ondertussen had ik al lang een SIM-kaart moeten ontvangen. Bij de klantendienst (met lange wachttijden) word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Elke medewerker vertelt iets anders. Telkens zou er een SIM-kaart (gewone post, pakketpost,...) opgestuurd worden, maar de dag erop blijkt dan dat er nooit één is opgestuurd... 

Daarstraks vertelde iemand van de klantendienst mij om bij de Orange Shop een SIM-kaart te gaan halen en deze online te activeren (met nummeroverdracht). Dit heb ik gedaan en bij ingave van het SIM-kaartnummer blijkt activatie niet mogelijk. Daarom voor de zoveelste keer opnieuw naar de klantendienst gebeld...Nu blijkt dat ze het SIM-kaartnummer niet kunnen activeren omdat de overname "niet actief" staat. Er zouden "grote interne problemen" zijn. Nu is er weer een dossier aangemaakt (als dit al echt zo is...), maar er kon geen termijn op geplakt worden. Bij Telenet liet men mij weten dat het telefoonnummer open staat voor overname door Orange... Ik ben dit meer dan beu en het kost me al heel veel geld (momenteel "prijs volgens verbruik"...) door al die telefoons naar de klantendienst.

Gisteren is TV en internet geïnstalleerd, maar hiermee waren er ook al meteen van dag 1 problemen: decoder vastgelopen én daarna een hele tijd geen WIFI meer. Ik had beter bij Telenet gebleven...Nooit meegemaakt!

Is er iemand die hier meer over weet? Weet er iemand wat ik kan doen om mijn nummer overgenomen en geactiveerd te krijgen? Kan ik ergens een schriftelijke klacht bij Orange indienen? Op de website van BIPT heb ik gelezen dat men dan recht zou hebben op een schadevergoeding/compensatie. Bij de Telecom Ombudsdienst kan men ook klacht neerleggen, maar dan moet men kunnen aantonen eerst een interne klacht bij de provider ingediend te hebben.

Alvast bedankt, want ik ben echt ten einde raad!


Ugh @verelst1984,

Jammer genoeg heeft Totem geen toegang naar je dossier, je kan best hiervoor het webcare-tribe contacteren via Facebook of Twitter, zo kunnen ze je dossier bekijken en je verder helpen. Er bestaat momenteel een algemeen incident ivm activeringen en nummerporteringen. Daardoor loopt je nummeroportering fout. Het wordt op hoger niveau bestudeerd, maar webcare zal je meer gedetailleerde info hierover geven.

Totem's groetjes,

Totem 

verelst1984
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de feedback, maar het probleem is eindelijk opgelost. Vandaag zaten er ineens 2 simkaarten in de bus. Eén van deze bleek te werken en ondertussen is de nummeroverdracht gelukt.

Mvg

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@verelst1984  dat is een heel verhaal wat ik zo lees allemaal. Ook niet fijn dat er toch een aantal zaken zijn misgelopen voor je activering in orde te krijgen. Blijkbaar is er dan toch ergens iets verkeerd gegaan met de overname van je nummer. Of het bij Orange ligt dat laat ik in het midden want ik heb pas nog een nummer daar heen gezet en er was geen probleem , 5 minuten en het was in orde. Dus dat Telenet ook in fout kan zijn dat hou ik ook zeker aan boord. Dat je nu met Telenet gebeld hebt en die zeggen het is vrij om over te nemen ja dat kan en dat Orange er alles aan doet om het in orde te krijgen dat denk ik ook. Je zal dus echt even geduld moeten hebben met deze activering. Ik weet ook niks van een nieuw systeem af want dat is al meer dan een maand in voege het nieuwe systeem dus daar zal het niet aan liggen denk ik. 

Betreft een klacht per mail dat gaat niet naar Orange. Deze hebben geen email adres dus behandelen ook niks per mail.Je kan wel als je gsm aangesloten is vragen aan de klantendienst of je voor die onderbroken tijd een kleine compensatie kan krijgen want daar heb je wel recht op. Want je diensten waren op dat moment niet in vol gebruik. Er kan dan nagezien worden wanneer je actief was op het netwerk en dan zal er worden beken wat mogelijk is. Verwacht geen hoge bedragen hoor meestal spreekt men over een paar tientjes of zelfs misschien een tientje. maar dat is aan de klantendienst te bekijken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


verelst1984
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 

Bedankt voor de feedback.

Bij telenet staat het inderdaad vrij voor overname door orange in het systeem. Dit heeft men getoond in de telenetshop tijdens de inlevering van mijn digicorder.

Volgens een Orange medewerker was er dus inderdaad een groot intern probleem met activaties dat te wijten zou zijn aan "de coronacrisis"(??). Er zouden nog veel gelijkaardige problemen zijn de laatste weken, volgens hen. Wat hier van klopt, weet ik niet.

Ik hoop echt dat het snel in orde komt en dat er geen risico is dat ik mijn telefoonnummer verlies. Dat zou een ramp zijn.

Mvg

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen