annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Snelheid gelimiteerd

Topic gestart op: 15-03-20 13h46

Antwoorden: 9 antwoorden

stefke1974
Veteraan verkenner

Snelheid gelimiteerd

Hallo

 

ben reeds jaren klant bij orange.

 

na verkopen van spel console en aanschaf van 2 nieuwe consoles moesten we de games opnieuw downloaden op beide toestellen.

 

hierdoor zaten we blijkbaar over de limiet van 750gb

Hierdoor heeft orange snelheid verlaagd naar 10mbps en nog geen 1mbps upload

gamen lukt hierdoor niet meer want snelheid is te traag.

 

vind dit wel erg, als je een unlimited abbo neemt zou er geen max download of snelheid mogen zijn.!!!

als je met klantendienst belt dan zeggen ze, snelheid is verlaagd maar download limiet niet! 

ook is dit enkel in piekuren niet in daluren. Maar zelfs in het weekend is het overdag gelimiteerd!!! Bij mijn weten is weekend ook daluren!

als je dit aan klantendienst verteld, enige dat ze dan zeggen, hebben dossier open gedaan bij technische dienst...??? Sorry, klantendienst kan makkelijk limiet opheffen.

ik betaal dus voor een dienst die ik momenteel niet kan benutten en betaal zelfs extra voor de internet boost van 200mbps!

vorige provider heeft nooit moeilijk gedaan voor snelheid zelfs toen we over de 1TB download gingen!!! Erger nog, je kon zelf via klantenzone extra data optie kiezen.

wou dit even delen want dit is mij trouwens NOOIT gemeld bij het afsluiten van contract! Unlimited is dus niet unlimited!!! en overweeg terug naar vorige provider te gaan

nu met dit corona virus kunnen de kids niet naar school en kunnen ze zelfs niet gamen omdat snelheid te traag is! Bedankt orange!

Labels (1)
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@stefke1974  zolang als ik heb gewerkt bij Telenet en bij Proximus , en dat is lang , hebben ze de weekenden nooit aangerekend als daluren. Daarin blijven de tijden ongewijzigd en zal er geen onderscheid zijn tussen dal en piekuren. Elektriciteit is iets anders he die hebben dat zo beslist. Moesten de providers nu beslissen het ook om te draaien in het weekend dan mogen ze dat maar ze doen dat expres niet. In het weekend zijn de meeste thuis en wordt er meer gedaan op het net. Klinkt niet logisch he , want je zou dan zeggen juist zeggen ze tellen alles in daluren maar njet. Ik heb bijna , ik zeg bijna , elk weekend een verbruik van 40GB tot 80 GB in de piekuren. Ik volg het allemaal op wat mijn verbruik is en het is allemaal piek uren het weekend tot 00 uur daarna begint mijn daluren meter in gang te gaan.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
stefke1974
Veteraan verkenner

Even ter info @patrick2 

in een andere post zei je thans ook daluren in weekend

heb nu net navraag gedaan, en weekend en feestdagen is beschouwd als daluren ook bij orange.! Bij telenet (zelfde netwerk trouwens) heb je dan heel weekend en feestdagen ook dubbele data voor vast internet.

ook is orange in fout, want je kan als klant je internet verbruik nergens zien of in het oog houden, zoals bv bij telenet de telemeter...

morgen contacteer in ombudsdienst want als gebruiker kan je het zelf niet in de hand houden en kom je plots voor verassingen te staan zoals nu.

in klantenzone kan je wel jouw vast internet selecteren maar krijg je een foutmelding bij het verbruik.

patrick2
Wijze
Wijze

@stefke1974  dat zou moeten zijn piekuren dat is een typfout. Zal morgen eens eentje spreken bij Telenet want mijn meter geeft piek en daluren aan ook het weekend. Mijn verbruik wordt er ook in onderverdeeld. Zoals ik al aangaf ik weet niet anders dan dat ik er toen werkte er geen onderscheid gemaakt werd. Ook in de voorwaarden staat nergens dat de weekenden aangerekend worden als daluren. Moest het in het weekend ook als daluren tellen moet dat in de voorwaarden staan.

Je meter om je verbruik na te kijken is niet op punt.  je kan beste een dossier openen om dit in orde te laten maken anders gaat het heel lang duren voor dat het in orde is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


stefke1974
Veteraan verkenner

@patrick2 Contact gehad met orange

 

piekuren en daluren inderdaad ook in het weekend van toepassing.

persoonlijk vind ik dit niet correct maar goed.

 

daarna aangehaald dat ik mijn verbruik niet kan zien. En vroeg een dossier te openen.

antwoord: niet nodig mijnheer, orange werkt hieraan. 🤔 Wel raar dat dit bij sommige mensen in klantenzone werkt en bij andere niet.

ze hebben hiervoor dus geen dossier willen open doen. Sterk.

maar mijn limiet zou vandaag worden opgeschort. Ben benieuwd. Heb nu terug full speed. Maar zal wachten tot deze middag.

enkel upload zit ik nog steeds aan 10mbps. Normaal is dit 15 a 20 mbps.

Mss moet ik modem eens herstarten.

zal straks zien of alles blijft werken

patrick2
Wijze
Wijze

@stefke1974  oei dan maken ze geen dossier meer aan om die volume meter in orde te krijgen dat is inderdaad sterk. Misschien anders een via messenger proberen maar je kan ook wacht he tot het in orde is.

Ja je kan altijd de modem eens herstarten he dat kan nooit kwaad.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen