annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Van Scarlet + Mobile Vikings naar Love Trio tijdens verhuis.

Topic gestart op: 05-05-20 18h51

Antwoorden: 8 antwoorden

Law_EM
Gewaardeerd verkenner

Van Scarlet + Mobile Vikings naar Love Trio tijdens verhuis.

OPGELOST

Ik ben momenteel klant bij Scarlet Trio voor internet en herlaadkaart bij Mobile Vikings voor smartphone (15€ voor +/- een maand).
Wij zijn net verhuisd en zouden dit gewoon meenemen. De technieker van Scarlet is vandaag langs geweest om aan te sluiten, blijkt nu dat er geen telefoonaansluiting is en we dus beperkt zijn tot Telenet of Orange voor internet & TV.

Wij zijn geïnteresseerd in Orange's Love Trio voor Internet, Tv en mobiel. Ik begrijp dat Orange dit allemaal zelf kunnen regelen? Bijkomend probleem:
mijn Scarlet abonnement is momenteel in status "migratie lopend" omdat we dus gewoon zouden verhuizen en meenemen, maar door het ontbreken van een telefoonverbinding op de nieuwe plek en dat we het dus moeten stopzetten. Is dit een probleem?

Ook vind ik geen "Easy Switch" code bij mijn Mobile Vikings (herlaadkaart) gebruikerspagina. Het is uiteraard zeer belangrijk dat ik mijn nummer kan behouden. Kan dit allemaal online gemakkelijk en betrouwbaar doorgegeven worden? Ook als die Easy Switch code ontbreekt?

Als ik het goed begrijp komt dit (Onbeperkt internet & TV 49€ + Go Intense 21€) alles op 70€ in de maand, met de eerste drie maanden 15€ korting op het gsm abonnement. En een activatiekost.

En tot slot, is er ook een promo/combinatie voordeel als mijn vriendin ook een mobiel abonnement neemt?

Veel vragen en veel details, maar dit is de eerste keer dat ik van provider zou switchen in pakweg 10 jaar en dan nog eens tijdens een verhuis. En google toont ook vaak resultaten van weken en maanden geleden die niet meer up to date zijn, dus het is voor mij nieuwe materie en onduidelijke bronnen.

Alle info is dus welkom. Zonder internet & TV is moeilijk dezer dagen.

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomB
Orange-werknemer

Beste @Law_EM 

Je kan via verschillende manieren werken, telefonisch, online, of in de shop (De 50% webpromo eerste 3 maanden is wel enkel via de website)

Voor jouw nummer over te brengen heeft Orange de gsm nummer nodig en de simkaartnummer (OF klantennummer). Bij Mobile Vikings moet je zeker NIET stopzetten. Wij kunnen enkel jouw nummer overnemen als deze actief staat bij de huidige operator. Indien je deze stopzet kan Orange de nummer niet overnemen. 

De gegevens die we nodig hebben i.v.m. Scarlet zijn de klantennummer en de easy switch nummer. Voor de stopzetting hiervan zie de vorige post.

In de shop heb je het voordeel van een vast contactpunt/persoon te hebben. We volgen ook zelf onze aanvragen op en kunnen zelf ook bellen naar achterliggende diensten mochten er bepaalde problemen zijn. Maar wij kunnen geen webpromo toekennen. In de shop kan je ook al meteen een datum inplannen voor de installatie. 

Momenteel kan je bijvoorbeeld een afspraak maken voor in de shop via onze website mocht je dat liever hebben. Let wel op er zullen enorm strenge maatregelen zijn omwille van Corona. (slechts 1 persoon in de winkel/verkoper, etc) Het contact met gsm-toestellen proberen we zo veel als mogelijk te vermijden dus het is altijd handig om bepaalde nummers op voorhand op te schrijven. Dit maakt het voor iedereen veiliger.

Dus kort:
- GSM nummer  
- Simkaartnummer (OF klantennummer MV)
- GSM nummer 2
- Simkaartnummer 2 (OF klantennummer)
- Klantennummer (Scarlet)
- Easy Switch nummer

Groeten,
Shop Medewerker
Tom 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Law_EM 

Zonder dieper op de details in te gaan wil ik u al wel de raad geven om niet met Easy Switch te werken. Dat staat (nog) niet op punt en daar zijn dus al verscheidene "ongelukjes" mee gebeurd.

Regel het persoonlijk met de oude en de nieuwe provider.

Dat is in ieder geval mijn raad; je doet er natuurlijk mee wat je wil.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TomB
Orange-werknemer

Beste @Cdt24801  @Law_EM ,

Easy switch op zich werkt wel hoor maar het probleem is dat sommige bepaalde zaken voor problemen zorgen. Wij krijgen af en toe cijfers i.v.m. klantentevredenheid bij LOVE klanten die al dan niet easy switch gebruiken. Deze liggen een pak hoger bij de klanten die gebruik maken van Easy Switch. Persoonlijk vraag ik aan de klanten of ze hun factuur bij zich hebben van hun huidige operator of indien mogelijk om deze op de smartphone te raadplegen. Tot slot laat ik ook altijd aan de klanten weten dat wij de stopzetting doen maar aangezien ze toch bij Proximus en Telenet hun decoder en/of modem moeten binnenbrengen om daar zeker en vast na te gaan of alles wel degelijk stopgezet is. Beter 2 keer stopzetten (automatisch en zelf) dan achteraf een dubbele factuur hebben. Vaak zeg ik ludiek "Als ge stopt bij uw huidige operator om wille van reden X dan stopte beter dubbel." (Ja ik ben van Gent 😅)

Om terug te keren op de vragen van @Law_EM :

- De status "migratie lopend" zal volgens mij geen probleem zijn aangezien dat contract gewoon zal gestopt worden aangezien er geen installatie kan plaatsvinden. Maar hiervoor zou je best contact opnemen met Scarlet. 
- Bij Mobile Vikings zal je inderdaad geen easy switch vinden aangezien deze enkel is voor tv + internet + vaste lijn.  Om het zo kort mogelijk te houden. Als we een klant hebben die mobiel bij de ene operator heeft en al de rest bij een andere dan doen we een gewone nummeroverdracht voor het mobiele gedeelte (jouw nummer kan slechts bij 1 operator actief zijn (Lees: de ene valt uit, andere simkaart is actief)) Voor de andere diensten indien via easy switch worden deze na de installatie van Orange stopgezet) 

- Indien jouw vriendin een abonnement neemt bij jou op de factuur dan heeft zij inderdaad ook het multiproductvoordeel (- €9) 

Mochten er nog vragen zijn stel maar gerust, 

Groeten,
Shop Medewerker
Tom

Law_EM
Gewaardeerd verkenner

@TomB Bedankt voor de info.

Dus Easy Switch gebruiken voor Scarlet en voor mijn Mobile Vikings herlaadkaar account, gewoon mijn nr doorgeven aan Orange? 

Wat is volgens jou de snelste manier om alles geregeld te krijgen?

Klik ik gewoon op de knop "Bestel Love Trio", geef mijn gsmnr op en wacht op een telefoontje? Vervolgens geef ik de Easy Switch van Scarlet door (heb ik gevonden op de factuur) en geef ook door aan dezelfde persoon aan de andere kant van de lijn dat ik mijn Mobile Vikings nr wil overschakelen ook?

De decoder, modem van Scarlet (Proximus) binnenbrengen wordt moeilijk, tenzij ze volgende week open gaan. Het zal verzenden worden neem ik aan.

Moet ik dan zelf ook nog eens bij Scarlet en Mobile Vikings - twee providers die redelijk puur online klantenservice doen - checken? Maw wat doen jullie en wat niet? Moet ik nog een procedure doorlopen bij hen?

Of is zelf rechtstreeks bellen naar Orange om het te regelen sneller? Jij als inside man kan hier ongetwijfeld uitsluitsel overgeven 🙂

TomB
Orange-werknemer

Beste @Law_EM 

Je kan via verschillende manieren werken, telefonisch, online, of in de shop (De 50% webpromo eerste 3 maanden is wel enkel via de website)

Voor jouw nummer over te brengen heeft Orange de gsm nummer nodig en de simkaartnummer (OF klantennummer). Bij Mobile Vikings moet je zeker NIET stopzetten. Wij kunnen enkel jouw nummer overnemen als deze actief staat bij de huidige operator. Indien je deze stopzet kan Orange de nummer niet overnemen. 

De gegevens die we nodig hebben i.v.m. Scarlet zijn de klantennummer en de easy switch nummer. Voor de stopzetting hiervan zie de vorige post.

In de shop heb je het voordeel van een vast contactpunt/persoon te hebben. We volgen ook zelf onze aanvragen op en kunnen zelf ook bellen naar achterliggende diensten mochten er bepaalde problemen zijn. Maar wij kunnen geen webpromo toekennen. In de shop kan je ook al meteen een datum inplannen voor de installatie. 

Momenteel kan je bijvoorbeeld een afspraak maken voor in de shop via onze website mocht je dat liever hebben. Let wel op er zullen enorm strenge maatregelen zijn omwille van Corona. (slechts 1 persoon in de winkel/verkoper, etc) Het contact met gsm-toestellen proberen we zo veel als mogelijk te vermijden dus het is altijd handig om bepaalde nummers op voorhand op te schrijven. Dit maakt het voor iedereen veiliger.

Dus kort:
- GSM nummer  
- Simkaartnummer (OF klantennummer MV)
- GSM nummer 2
- Simkaartnummer 2 (OF klantennummer)
- Klantennummer (Scarlet)
- Easy Switch nummer

Groeten,
Shop Medewerker
Tom 

Leden met de meeste pluimen