annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider

Topic gestart op: 21-02-18 20h13

Antwoorden: 20 antwoorden

Rob
Gewaardeerd verkenner

Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider

Orange is goedkoper dan Telenet maar het verliezen van men Telenet e-mailadres bij overstap zet mij met de rug tegen de muur.

Ik heb echt geen zin al die mails over te zetten naar bv. een gmail adres of iets dergelijks.

Ook over de CI+ module ben ik tevreden en zie een decoder niet zitten.

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Super_wizard
Gewaardeerd verkenner

Tja , vroeger behoorden de telefoonnummers die begonnen met 0478 ook toe aan Proximus en die met 0495 aan Mobistar . Het is pas als het door de regering wordt opgelegd dat zoiets kan worden vrijgegeven zeker ...misschien moet men daar eens werk van maken als men wil dat de consument vrij kan kiezen ...

0 pluimen
Manu
Veteraan verkenner

Ik snap je punt volledig. Maar ik vrees dat het hier toch net iets anders ga liggen dan met de nummers van vroeger. Ikzelf heb bijvoorbeeld een 40-tal domeinnamen in mijn bezit. Het zou zeer bizar zijn moest de overheid beslissen dat ook andere mensen mailadressen mogen gebruiken van mijn domeinnamen, en zo als het ware in naam van mijn bedrijven mails mogen versturen.

Maar ik snap uw standpunt zeker en vast wel hoor. In sommige gevallen is het inderdaad moeilijk om uw mailadres achter te laten omdat deze overal gekend is bij uw contacten. Langs de andere kant is het soms wel eens goed om met een schone lei te beginnen en een nieuw mailadres te gebruiken, zodat de spam ook weg is dan. En dan is de gratis 18 maanden opzegperiode van Telenet (of Proximus) wel handig om uw contacten op de hoogte te brengen en een eventueel automatisch antwoord in te stellen.

Cdt24801
Wijze
Wijze

20 jaar geleden was er al een oplossing voor dit probleem: het advalvas mail adres. (eigenlijk feitelijk niets anders dan een forwarder. Het was geen echte mailbox als dusdanig).

Je schreef u in bij advalvas en kreeg aldus een gratis mail adres advalvas.be

Dat mail adres gebruik je dan voor al uw correspendondentie. Achterliggend zit echter om het even welk mail adres van om het even welke provider. Op de beheerspagina van advalvas kon je dan naar believen dat achterliggend adres wijzigen in iets anders. Voor al uw correspondenten bleef uw advalvas adres echter ongewijzigd.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
martino9
Rekruut scout

wat een onzin als je een betere provider krijgt met stabiel 100mbps internet en goede tv met de lijn van telenet ! goedkoper en geen verborgen gebreken in contract zoals vervroegd opzeggen en dan 1000 euro betalen en dat is TELENET.

lekker met je CI module van telenet alle zenders blijven bekijken dat is wel cool !

email forwarden kun je ook toepassen naar je orange mail en dat is telenet verplicht om te doen 3 tot 6 maanden lang dus kun je in die tijd jouw contacten rustig migreren dank u !

trouwens iedereen gebruikt een outlook extensie outlook.com en dat is een gratis proffesioneel e mail adres !

0 pluimen
pirre006
Ervaren verkenner

Ik ben ongeveer 12 tal maanden geleden volledig overgeschakeld van Telenet naar Orange en heb er totaal geen spijt van, integendeel Smiley Vrolijk! Maar zoals Rob inderdaad zegt is dit één van de minpunt(jes) van Orange dat ze geen enkele mail-optie meegeven.

Zelf heb e-mail adressen gekoppeld aan een domeinnaam, totaal afhankelijk van de provider, dus had ik enkel een uitgaande mail-server nodig. Mails ontvangen is geen probleem maar indien je mails wil verzenden kan dit dus niet via Orange ( jammer dat Orange dit niet uitdrukkelijk meegeeft bij de overschakeling of verhuis ), wat wel ging bij Telenet, maar dit kan dan natuurlijk wel opgelost worden via een hosting platform. Externe e-mail hosting kan al vanaf € 0,80 per maand en per mailbox, dus dan nog spaar je een flink stuk uit.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen