annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen vanuit buitenland eu

Topic gestart op: 06-09-23 19h31

Antwoorden: 4 antwoorden

Eveke60
Gewaardeerd verkenner

Bellen vanuit buitenland eu

Mijn dochter kon deze vakantie niet antwoorden op sms van de grootvader uit België,ook naar ons probeerde ze,maar lukte niet, 4g ging zonder probleem, toen we samen op vakantie waren probeerde we het nog eens maar het lukte niet, nummers zijn trouwens ook allemaal opgeslagen met juiste landcode.

Volgens de vrouw op de klantendienst moet je hier een pass voor bijkopen. 4g is inbegrepen,maar bellen en sms'en niet. Ik zei dat mijn man en ik dit probleem niet hadden en de laatste jaren nog nooit niet hebben moeten bijbetalen en dat dat volgens mij al jaren geleden was afgeschaft,maar volgens haar was dit niet zo. 

Ik heb via de chat nog eens een bericht gestuurd om het nog eens na te vragen,maar wou hier toch ook eens polsen.

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Eveke60
Gewaardeerd verkenner

Ondertussen via de chat antwoord gekregen. De info die ik via de klantendienst kreeg was inderdaad helemaal fout.Binnen de eu is het gewoon inclusief in je abbonement. Om een of andere reden waren internationale uitgaande oproepen waaronder ook sms valt uitgeschakeld bij orange zelf. Dus nu zou het in orde moeten zijn.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Eveke60 

Fijn om te lezen dat het in orde is (of zou moeten zijn). 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Eveke60 

Wanneer je een abonnement hebt is sms vanuit het buitenland (EU zone) wel degelijk inbegrepen. Daar is de klantendienst duidelijk in de fout gegaan. Wellicht staat er een setting niet goed in haar foon. Roaming moet aanstaan.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Eveke60
Gewaardeerd verkenner

4g heeft ze wel en voor zover ik kan zien staat bij haar instellingen de roaming aan ( anders zou ze denk ik ook geen 4g hebben?), Vorig jaar had ze geen 4g in frankrijk en heeft mijn schoonbroer idd in de instellingen iets aangepast ,nu had ze sinds enkele maanden een nieuwe gsm en is toen direct aan mijn schoonbroer gaan vragen om de instellingen juist te zetten.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen