annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bijstand bij fraude

Topic gestart op: 17-08-20 20h11

Antwoorden: 7 antwoorden

MarcVS1
Ervaren verkenner

Bijstand bij fraude

Is het normaal dat:

1, wanneer je fraude meldt  binnen het half uur er niks meer aan een gedane betaling kan gedaan worden behalve al je andere toekomstige betalingsmogelijkheden via gsm blokkeren?

2, bij een eerste poging het 5000 nummer te bereiken de verbinding plots wordt verbroken

2, de customer service-medewerker (die moeilijk verstaanbaar was) het gesprek eenzijdig afbreekt 

 

 

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@MarcVS1  

1 het ligt er aan wat je met de fraude bedoeld. Als het gaat om een spam bericht waarop je gereageerd hebt kan Orange daar weinig aan doen. Het is aan de klant om niet op zulke berichten te reageren. Dus leg eerst eens uit wat er precies gebeurd is. 

2 het kan dat het nummer op de centrale overbezet is waardoor er geen verbinding is. Dus advies is dan opnieuw te proberen. 

3 of wel was er een verbreking omdat die thuis werkt of er is iets fout gelopen dat kan altijd. Maar daar is moeilijk iets over te zeggen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
MarcVS1
Ervaren verkenner

1. het gaat over phishing via een gehackte account van een facebookvriend, waarbij met mijn gsm-nummer en een code (zogezegd voor een spelletje) een aankoop werd gedaan voor 24,99 euro via orange.be. Op het ogenblik dat me dat duidelijk werd, heb ik onmiddellijk geprobeerd deze aankoop ongedaan te laten maken. Zou in 2020 toch moeten mogelijk zijn voor een van de leading operators?


2. lange wachttijd en dan gewoon verbroken kan ik niet klantvriendelijk noemen


3. de medewerker was moeilijk verstaanbaar (had een bepaald accent) en leek me geïrriteerd omdat ik vragen bleef stellen onder andere om mij de uitleg per email te bezorgen en uiteindelijk kreeg ik de kans niet meer nog vragen te stellen want het gesprek werd eenzijdig beeindigd

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@MarcVS1  Orange is niet verantwoordelijk voor dit soort fraude , geen enkele provider. Het is aan de klant om niet op soort zaken in te gaan of om die spelletjes niet te doen. Nu gaat het over facebook dus die zijn dan verantwoordelijk dat hun dingen hun site veilig en wel te bezoeken is en een spel te spelen die veilig is. Dat de betaling gaat via je gsm factuur van Orange is het enkel om het makkelijker te maken voor bepaalde aankopen voor een app of inderdaad een spel. Maar als blijkt dat er fraude is dan kan Orange daar weinig aan doen net als elke andere provider. 

Dat jij niet weet dat het om valse accounts gaat of pagina's dat kan jij ook niet weten want tegenwoordig is alles goed nagemaakt. En geloof me jij bent niet de enige die hiermee te maken heeft. Heb er ooit zo nog ene gehoord aan de telefoon die was ook € 13000 kwijt ook door fraude. gegevens achter gelaten en geld weg. Ik werkte toen bij Telenet en Telenet kon ook daar niks aan doen , die klant was zijn zuur gespaarde geld kwijt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
MarcVS1
Ervaren verkenner

Voor mij is het een aankoop via orange.be zoals ook vermeld in het bevestigingsbericht van Orange cf. afbeelding , waarvan ik juridisch binnen een bepaalde termijn af mag zien.

Ik ben in ieder geval enkele 'ervaringen' rijker: phising en klantvriendelijkheid en -ondersteuning...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen