annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bijstand bij fraude

Topic gestart op: 17-08-20 20h11

Antwoorden: 7 antwoorden

MarcVS1
Ervaren verkenner

Bijstand bij fraude

Is het normaal dat:

1, wanneer je fraude meldt  binnen het half uur er niks meer aan een gedane betaling kan gedaan worden behalve al je andere toekomstige betalingsmogelijkheden via gsm blokkeren?

2, bij een eerste poging het 5000 nummer te bereiken de verbinding plots wordt verbroken

2, de customer service-medewerker (die moeilijk verstaanbaar was) het gesprek eenzijdig afbreekt 

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@MarcVS1  het is voor jou misschien een aankoop via Orange maar je doet enkel de betaling via Orange. Orange zal jou betaling direct door storten naar de derde partij. Dus het is een aankopen van derde die het je aanbied. Je kan ook je betaalkaart ingeven als betaal methode en als je dan je geld kwijt bent wie draait er dan voor op ? Alleen als er nu een hacking is met fraude gaat je betaling via je gsm factuur anders via je betaalkaart. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
MarcVS1
Ervaren verkenner

Ondertussen had ik contact via Facebook met Orange: wat een verademing tegenover het contact per telefoon van gisteren!

Het ziet ernaar uit dat de situatie zal kunnen geregulariseerd worden; daarvoor moet ik de volgende factuur afwachten.

Contact via Facebook is sowieso gebruiksvriendelijker: je moet niet wachten tot er wordt opgenomen en eventueel tijdens het gesprek in wachtlijn wordt gezet. En er wordt snel en to the point gereageerd en oplossingsgericht!

Bedankt, Arianne en/of Galina!

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@MarcVS1  via het Webcare team , waar je nu mee contact hebt gezocht , is ook mijn favoriete oplossing. Moet inderdaad niet wachten en ze kunnen je vraag direct door sturen naar de juiste diensten. 

Nu ben ik eens benieuwd wat ze er aan doen. Heb trouwens ook al iets gevonden van een bepaalde wetgeving die Orange ook op hun site heeft staan. 

https://www.orange.be/sites/b2c/files/direct-operator-billing-nl.pdf

Maar daarin vind ik nergens terug dat zij verantwoordelijk zijn voor fraude. Het zijn enkel gedragsregels van de providers te samen waar ze zich aan dienen te houden.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen