Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-08-20 20h11
Antwoorden: 7 antwoorden
Is het normaal dat:
1, wanneer je fraude meldt binnen het half uur er niks meer aan een gedane betaling kan gedaan worden behalve al je andere toekomstige betalingsmogelijkheden via gsm blokkeren?
2, bij een eerste poging het 5000 nummer te bereiken de verbinding plots wordt verbroken
2, de customer service-medewerker (die moeilijk verstaanbaar was) het gesprek eenzijdig afbreekt
@MarcVS1 het is voor jou misschien een aankoop via Orange maar je doet enkel de betaling via Orange. Orange zal jou betaling direct door storten naar de derde partij. Dus het is een aankopen van derde die het je aanbied. Je kan ook je betaalkaart ingeven als betaal methode en als je dan je geld kwijt bent wie draait er dan voor op ? Alleen als er nu een hacking is met fraude gaat je betaling via je gsm factuur anders via je betaalkaart.
Ondertussen had ik contact via Facebook met Orange: wat een verademing tegenover het contact per telefoon van gisteren!
Het ziet ernaar uit dat de situatie zal kunnen geregulariseerd worden; daarvoor moet ik de volgende factuur afwachten.
Contact via Facebook is sowieso gebruiksvriendelijker: je moet niet wachten tot er wordt opgenomen en eventueel tijdens het gesprek in wachtlijn wordt gezet. En er wordt snel en to the point gereageerd en oplossingsgericht!
Bedankt, Arianne en/of Galina!
@MarcVS1 via het Webcare team , waar je nu mee contact hebt gezocht , is ook mijn favoriete oplossing. Moet inderdaad niet wachten en ze kunnen je vraag direct door sturen naar de juiste diensten.
Nu ben ik eens benieuwd wat ze er aan doen. Heb trouwens ook al iets gevonden van een bepaalde wetgeving die Orange ook op hun site heeft staan.
https://www.orange.be/sites/b2c/files/direct-operator-billing-nl.pdf
Maar daarin vind ik nergens terug dat zij verantwoordelijk zijn voor fraude. Het zijn enkel gedragsregels van de providers te samen waar ze zich aan dienen te houden.