annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De nieuwe telecommunicatieregels

Topic gestart op: 24-02-22 16h17

Antwoorden: 1 antwoord

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

De nieuwe telecommunicatieregels

Ugh iedereen!

Totem wil graag je aandacht vestigen op de nieuwe regels met betrekking tot de EU-telecomwetgeving 😊

Wat is de EU-wetgeving inzake TELCO?

Hierin zijn de Europese hervormingen op het gebied van telecommunicatie samengebracht, deze Europese wet is op nationaal niveau omgezet en in januari jongstleden in werking getreden.

Wat betekent dit precies voor je als klant?

- Geen annuleringskosten;

- De duur van het contract verandert van bepaalde in onbepaalde duur.

 

Totem_0-1645715837873.jpeg

 

Wat moet ik weten?

Sinds 01/02/2022 zijn de contracten en de algemene voorwaarden aangepast. Je wordt ook rechtstreeks op de hoogte gebracht van deze wijziging op je factuur 😊

- Als je een abonnement hebt gekoppeld aan een toestel, zal je bij beëindiging van het abonnement gevraagd worden het restwaardebedrag terug te betalen (volgens de afschrijvingstabel die je bij de ondertekening van je contract werd toegestuurd).

Je kan deze afschrijvingstabel ook raadplegen in je klantenpagina.

- In geval van een contractwijziging door Orange, kan je je abonnement(en) kosteloos opzeggen tot 3 maanden na de kennisgeving van de wijziging. 

- De overdraagbaarheid van je vast of mobiel nummer (d.w.z. de overdracht van je nummer van de ene operator naar de andere) is mogelijk tot 31 dagen na de stopzetting van je mobiel of vast abonnement. 

- Wat Easy Switch betreft, moeten de exploitanten de continuïteit van de dienstverlening garanderen. De omschakeling moet zonder onderbreking gebeuren. Het mislukken van de overdracht mag niet langer dan één werkdag duren. Ter herinnering, met de Easy Switch heb je niet te maken met de beëindiging van het Internet TV contract bij de oude operator. De nieuwe operator regelt alles 😊 En zonder onderbreking!

Welke diensten vallen onder de EU-telecomwetgeving?

- Mobiele diensten (Orange + Hey);

- Convergente diensten (Love);

- Prepaid aanbiedingen;

- Flybox service.

 

Tot binnenkort voor nieuwe aankondigingen 😊

Totem en de geesten waken over de stam! 

Totem

Labels (2)
1 ANTWOORD 1
stefaantje
Gewaardeerd verkenner

als ik een abonnement+Smartphone neem (en daarbij dus ook Smart Data van pakweg €20), ben ik dan ook verplicht om gedurende 24 maanden die Smart Data van €20 te blijven aanhouden?

Vroeger kon je na 12 maanden de Smart Data één trapje lager zetten (in dit geval naar €10).

Is dat tegenwoordig ook nog het geval? Ik kan het alleszins niet meer terugvinden...

 

Alvast bedankt

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen