annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Extreem hoog dataverbruik flybox

Topic gestart op: 21-07-22 02h09

Antwoorden: 10 antwoorden

Primus
Aspirant verkenner

Extreem hoog dataverbruik flybox

Afgelopen weken ervaar ik een extreem hoog dataverbruik via mijn flybox. Ongeveer 30 tot 50 keer het normale. De klantendienst van Orange negeert het probleem en zegt simpelweg dat het verbruik klopt. Ondertussen heb ik alles geprobeerd en monitor het verbruik op de voet. Verschillende browsers geprobeerd, nieuwe windows installatie, paswoorden veranderd, wifi uit, modem uit wanneer niet nodig etc. Niets helpt. Wanneer ik nogmaals 10GB extra laad is deze op een uurtje of 2 internetten terug verdwenen. Een bodemloze put. Heeft iemand dezelfde ervaring? Sta nu op het punt om Orange diensten op te zeggen en klacht in te dienen bij de ombudsdienst. Internet is simpelweg onbruikbaar geworden en daar wens ik dus ook niet voor te betalen.

Labels (2)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
bulrog
Wijze
Wijze

Hallo,

Windows stelt u in staat uw dataverbruik te raadplegen. Hebt u gecontroleerd welke toepassingen of systemen uw gegevens verbruiken? Meer info hier.

Je suis un client. Je ne parle pas au nom d'Orange. Mes avis ne peuvent remplacer les informations de la page Support, les conditions générales ou les informations données par le personnel d'Orange au 5000, sur Messenger, Twitter ou en magasin.
0 pluimen
Primus
Aspirant verkenner

Ja, het verbruik komt van de internetbrowsers. Zelfs wanneer ik niet surf maar browser open laat staan. Soms lijkt het vrij normaal maar dan 30 minuten niet kijken en plots 10GB weg. Geen idee of het upload of download is echter. Enige manier om de snelheid te beperken zodat dit op zijn minst nt zo plots kan gebeuren?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je kunt hier eens zien @Primus Stop High Background Data Usage In Windows 10 | Save Internet Data | 2021 - YouTube

en hier How to stop background data usage in Windows - Quora

Verder heb je ook de windows update die de updates automatisch downloadt.

Kan je af zetten in de groups policy : om je enkel te verwittigen als er ipdates zijn maar niet te downloaden, noch te installeren

Als je chrome gebruikt : How to stop Chrome running in the background (privateinternetaccess.com)

Ik werk met Edge en altijd in Private mode, zodat alle cache en history gecleared wordt bij het afsluiten ervan.  Er zijn ook nog settings die de webpages al gewoon gaan loaden tot je ze opendoet

Je moet eens wat googlen voor de browser die je gebruikt

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

@Primus Het is inderdaad zo dat de afgelopen dagen er meer GB via Flybox zijn gegaan. Dat hebben we hier ook opgemerkt.

- Vraag: hoe komt dat? Bij het testen via http://flybox.home/home/index.html  is de snelheid verschillend. Het ligt eraan in welke regio je bent en wat men op de computer doet. 

Vergeet ook niet dat de flybox meer verbruikt in de weekdagen (tot 18u) en op feestdagen en 's avonds minder.

- Oplossing: je kan de PC herstarten en eens een speedtest doen. Dan kan je kijken wat je snelheid is. Test eens uit wat je verbruikt als je naar Netflix kijkt?

Sluit poorten in je browser dicht als je niks aan het doen bent bijv. 

Wat we hier al lang weten is, dat de snelheid van het goedkope internet bij Orange lager is dan bij een andere provider. En nogmaals, het hangt samen met de snelheid van je PC en in welke regio je woont.

0 pluimen
Primus
Aspirant verkenner

Data verbruik is helemaal niet afhankelijk van de dag. 1GB is altijd 1GB. En met snelheid heb ik gn problemen. Zelfs als het traag gaat, geen probleem. Probleem is dat ik dataverbruik heb dat ik zelf niet 'echt' verbruik. Ik doe de laatste 10dgn enkel het hoogstnoodzakelijke en trek de stekker eruit. Toch heb ik nog 50GB moeten bijladen... Ik heb gn netflix en moest ik het hebben zou ik het nt durven testen. Weer 10GB weg op enkele minuten...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen